FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: paweł1989 w Grudzień 16, 2012, 11:53:44 am
-
Witam wszystkich. Postanowiłem w końcu zaprezentować swojego poloneza :] Na początek może krótka historia: z fabryki wyjechał w 1996 roku jako pospolity 1.6 abimex, w kolorze zielony metalic, zupełny golas. Przez 14 lat był mało użytkowany przez starszą panią, która przez pewien czas nie posiadała nawet prawka wiec stał sobie pod chmurką pod blokiem i cichutko rdzewiał. Następnym właścicelem został mój znajomy, który również nie posiadał prawka z racji wieku jeszcze, on pomalował go w takie "wojenne" barwy oraz dokonał swapa na silnik roverka 1,4 z caro + 97 roku.
(https://picasaweb.google.com/lh/photo/dMAOxjiTOnilb473XLuq3hpvvMcrZleRaMuY5KXMLmk?feat=directlink)
Trochę zdjęć:
https://picasaweb.google.com/106541762275403495045/Polonez?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMPjo5nKlfGeXg&feat=directlink
Ogólnie: buda - przebieg 95 tys, silnik i skrzynia 160tys. Silnik badany na hamowni uzyskał 97Km, niestety przy starym paliwie 95 i starych oponach go badałem :/
Kiedy go kupiłem w zeszłym roku w czerwcu, od razu zabrałem się za naprawy. Od początku zostało zrobione:
- spawanie sierpów i tylnych fragmentów progów - standard <lol>
- wycięcie przegnitych wsporników lewarka
-konserwacja podłogi i profili zamknietych
- wymiana końcówek drążków, sworzni, drążków z tyłu etc.
- łatanie spodów drzwi, rynienek, ogólnie walka z małymi ogniskami rdzy
- sprzęgło, rozrząd, wymiana wszytkich płynów, klocków, szczęk
- wymiana łożysk głownych w skrzyni biegów - w końcu jak puszcze sprzęgło jest cisza <lol>
Następnie przyszedł czas na bajerowanie wyposażenia:
- wspomaganie kierownicy
- nagrzewnica Calsonic - rewelacja, szczególnie zimą
- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek i alarm
- podgrzewane lusterka
- podgrzewane przednie Grocliny z regulacja 4 stopniową grzania
- podgrzewana tylna kanapa - a co niech pasażerowie z tyłu też się cieszą :)
- czujnik poziomu plynu w spryskiwaczach
- dodatkowy amperomierz i woltomierz
- 2 wiatrak na chłodnicy zaadaptowany z jakiegos ducato do obudowy z poldka, ma nieziemską wydajność- wentylatora z roverka to 2 razy przegania :p
- car audio - wzmacniacz, przetwornica napięcia i tuba własnego pomysłu i konstrukcji
- więcej oświetlenia wnętrza
- dalekośniężne reflektorki spięte z długimi
- czarne reflektory
- elektryczna regulacja przednich świateł
- zagospodarowane praktycznie wszystkie kontrolki z deski rozdzielczej - a co będa wisieć puste ?:p
- podswietlenie zegarów i przycisków na niebiesko,
- dodatkowe wygłuszenie wnętrza - tania sprawa ale różnica jest nie samowita - do 80 km/h to słychac cykanie zegarka i rozmawiać idze szeptem, szczególnie z tyłu, przednich drzwi jeszcze nie zdąrzyłem ogarnąć. Problemem dalej pozostają uszczelki przy większej prędkości, może ktoś jakieś rady?
- spore zmiany w instalacji elektrycznej - coby ominąć denerwujące spadki napięcia, i naprawić niektóre głupoty fabryki;/
- zapalanie się oświetlenia wnętrza po otwarciu centralnego na 15 sekund - taki bajerek z nowych aut
Najbliższe plany:
- kończę właśnie składać moduł komfortu do szyb - nie chce sie człowiekowi palucha trzymac ;p
w pakiecie z opcją zamykania i otwierania szyb pilotem od centralnego oraz opcja coming leaving home tak dla bejeru:)
Co wypadałoby jeszcze zrobić:
- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...
- skompletować i założyć stab do tyłu żeby się tak nie bujał...
No to na razie tyle, czekam na wasze opinie i komentarze, co jeszcze warto było by poprawić i zmienić?
Pozdrowionka
-
- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...
A może zmiana pojemności. :d :d 1.6 na 3,9 bez problemu radzi sobie z 1.4 na 4,3. :P
-
Pięknie dopasiony w wyposażeniu. Pogratulować weny :)
-
- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...
A może zmiana pojemności. :d :d 1.6 na 3,9 bez problemu radzi sobie z 1.4 na 4,3. :P
A jeszcze lepiej to i to :) 1.6 na 4.3 to dopiero będzie ogień piekielny :d
Sporo się w aucie narobiłeś Paweł, ale niektore rzeczy niechlujnie. Jak się przyłożysz i poprawisz co nieco to będzie się naprawdę dobrze prezentować ;)
-
to tez plan, ale troszke bardziej drogi:) Tak naprawdę wolałbym jednak 1,8 tylko ze na kompie od 2.0T. Problem ze nigdzie nie moge namierzyć info co to za komp, i jego pinologi oraz co z dodatkowych czujników trzeba dołączyć, a wiem ze ktoś juz na forum to praktykował....
-
co masz na mysli Rafał? jeśli chodzi konsole środkowa to fakt - do wymiany ale to dłuższa historia...
-
to tez plan, ale troszke bardziej drogi:) Tak naprawdę wolałbym jednak 1,8 tylko ze na kompie od 2.0T. Problem ze nigdzie nie moge namierzyć info co to za komp, i jego pinologi oraz co z dodatkowych czujników trzeba dołączyć, a wiem ze ktoś juz na forum to praktykował....
Możliwe, że Bocian_S Ci pomoże ;)
jeśli chodzi konsole środkowa to fakt - do wymiany ale to dłuższa historia...
Otóż to... No i z przodu, czarne wkłady lamp nijak się mają do fabrycznych kierunków... Klawisz podgrzewanych foteli nijak nie robi roboty. Na masce masz czerwone pasy, otoczone białymi, które dalej przechodzą na błotniki, ale nagle znikają im te białe... I groki masz troche dziwnie obszyte, jeden ma czarne boczki, a drugi jakieś fioletowe :d
-
A jeszcze lepiej to i to :) 1.6 na 4.3 to dopiero będzie ogień piekielny :d
Eee tam. Ogień to powyżej 140-150koni dopiero. :P
A 1.8 możesz postawić na elektronice z 1.8 po niewielkiej przeróbce wiązki. Do tego koło zamachowe z Roverków po 95roku (36-4), krokowiec, komp ze zdjętym immo i wtryski 0 280 150 749. :)
-
hmmm, to racja, wiele rzeczy sie zgadza, ale tak - kierunki juz leża do zamontowania inne, do co malowania - to poprzedni włascicel bazgrał - chciałem go w całości na czarno przemalowac ale nie starczyło funduszy ani czasu. co do groków - na zdjęciu to może i wyszło fioletowe ale na prawde są czarne - ale fakt obszywane bo boczki były troszke już zmęczone, co do wyłączników - ten bardziej widoczny cóz - wyszedł słabo ale to idzie bez problemu poprawić, 2 jest już lepszy - człowiek się uczy - ale narazie nie mam czasu na takie drobiazgi, sa ważniejsze sprawy a i dwa - autkiem codziennie jeżdze wiec średnio mam czas na dłubanie - zwykle przez wakacje pracuje nad wszytskim :) ale postaram się poprawić :D
Multec: co do kompa oryginalnego to cóz - bede miał seryjne osiągi, a dwa co z krokowcem - one mają chyba już nie jak my uchylaną przepustnice a zawór obejściowy? mylę się? a dwa, Bocian uzyskał na tym kompie od 2.0 naprawdę nieziemskie osiągi - moc mnie nie kręci ale moment już tak :)
a i co do zdejmowania immo - moąna tylko ile taki komp pożyje? mam praktyki własnie teraz w takim zakładzie gdzie bawią sie takimi rzeczami, problem w tym że gwarancji ile to pochodzi nikt nie daje....
-
Multec: co do kompa oryginalnego to cóz - bede miał seryjne osiągi, a dwa co z krokowcem - one mają chyba już nie jak my uchylaną przepustnice a zawór obejściowy? mylę się? a dwa, Bocian uzyskał na tym kompie od 2.0 naprawdę nieziemskie osiągi - moc mnie nie kręci ale moment już tak :)
a i co do zdejmowania immo - moąna tylko ile taki komp pożyje? mam praktyki własnie teraz w takim zakładzie gdzie bawią sie takimi rzeczami, problem w tym że gwarancji ile to pochodzi nikt nie daje....
Tak zgadza się. Kanał obejściowy. Ale wtyczka pozostała ta sama. :)
Czy są takie nieziemskie to najpierw trzeba by zweryfikować na porządnej hamowni obciążeniowej, bo hamownia ze zlotu nie jest zbyt miarodajna (Np. 1.6 które miało ponad 200Nm, co jest raczej mało możliwe...). Przem na ostrych wałkach w 1.8 ma 130 koni i 177Nm w co jestem w stanie uwierzyć, bo pomiar odbywał się na porządnej hamowni...
-
to akurat nie poblem, mam dostęp do hamowni inercyjno-obciązeniowej 4x4 także wszytkie testy będą zrobione porządnie. Jedynie naprawde jesli ktos ma info i jest chętny się podzielić to szukam jak złożyć ten komp od 2.0 :) No a co do osiągów - Bocian podpisuje sie prawie 200Nm, tez prawdziwe ?:D
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-8uqtrhLnhoU/UM2d7DwdKhI/AAAAAAAALas/fUef3O_YAn8/s903/IMGP6547.JPG)
padłem z wrażenia ze względu na estetykę <do bani>
-
to akurat nie poblem, mam dostęp do hamowni inercyjno-obciązeniowej 4x4 także wszytkie testy będą zrobione porządnie. Jedynie naprawde jesli ktos ma info i jest chętny się podzielić to szukam jak złożyć ten komp od 2.0 :) No a co do osiągów - Bocian podpisuje sie prawie 200Nm, tez prawdziwe ?:D
Wątpie. 180 prędzej.
Ja się zastanawiam po co się upierać na kompa z 2.0 skoro to i tak nadal nie będzie pracować tak jak na kompie z 1.8, który do tego silnika jest dostosowany.
-
No i przewodami co CA tez nie grzeszysz
-
Bardzo to mi się kolorystyka podoba :P
-
kolorystyka ładna, jednak w srodku jak dla mnie na tunelu srodkowym zrobiona bardacha :P
-
cóż, tak sie składa że tam żadnych przewodów do CA nie dojrzysz:) to co widać to poprostu masa do silnika. Co do konsoli - wiem nie ma sie akurat tu co chwalić, ale to wygladało w chwili zamotowania zupełniej inaczej, dopiero potem zachciało mi się na szybko cos poprawić i wyszła masakra - a od tamtej pory nie mam czasu się tym zająć. Zmiany w panelu są podyktowane montażem Calsonica, tyle że nie chciałem ładowac tych okrągłych pokręteł a zostać przy starych. W zamian za woltomierz przygotowany już leży wskażnik temp oleju :)
-
Namierzyłem prawdopodobnie ciebie i twoje Caro --> Plac Powstańców Warszawy godzina 23:20 leciałeś do góry na wiadukt w stronę mostu pokoju :] Polonez pełen ludzi , roverek pięknie szumiał ;) Ogólnie polonez z silnikiem Rovera to dość rzadko spotykany widok jak na Wrocław .
-
mimo niektórych pierdoł - podoba mi sie - ale - wieksze koło !! ;P
-
Witam:)
po długiej przerwie małe odświeżenie. Przy autku systematycznie ciągle jest coś dłubane, ale z braku czasu nie umieszczam tego niestety na bieżąca;)
Pojawiły się pewne zmiany:
- nowe reflektorki helli, w miejsce oryginalnych przeciwmgielnych, żarówki standardowe 55w, ale za to światłość reflektorów na poziomie 25, robi to niezłą robotę nocą,
- z godnie z krytyką zjawiły się pomarańczowe kierunki z przodu :p
- poprawiłem zrobioną kiedyś na szybko i na odpierdziel konsole środkową, w końcu jako tako wyglada, miejsce ruskiego woltomierza zajął ładny wskażnik temperatury oleju (zrobiony z zwykłego temp wody)
- elektryczne lusterka - kolega wyrzuca całe lusterka od jakiegoś vw, wiec za darmoche wkleiłem mechanizmy do siebie :)
- moduł komfortu - troche go rzeźbiłem ale już jest: 1) zapala przeciwmgielne jako coming leaving home, z czujnikiem zmierzchu także w dzień się nie zapalają,
2 ) po trzykrotnym otwarciu auta - przednie szyby sie otwieraja
3) przy 2krotnym zamknięciu auta domyka szyby z przodu
4) moduł komfortu szyb elektrycznych przednich i tylnych: króciutkie klikniecie otwiera lub zamyka szybe do końca, dłuższe pozwala na zwykłą prace jak bez tego bajeru
- cyfrowy licznik predkosci z pomiarem przyspieszenia do 100:) predkość jest super dokłądna, wprowadzamy aktualny obwód koła i jest super, sprawdzane z róznymi gpsami itd. nie rózni sie nawet o 1km/h, przyspieszenie od zera do 100 pokazuje tylko gdy zrobimy sprincik ponizej 20sekund, inaczej uznaje ze nie pałujemy auta i nie warto :)
- zaworek od lublina do nagrzewnicy plus siłownik od centralnego zamka - jednak Calsocnic tez ma przedmuchy i latem ciut grzeje....
- zmiana mostu na włąsicwy 4,3, z pluszaka - cisza i spokój, jedynie spalanie skoczyło o 0,5l do góry...
- gwizdki w trójkącikach od lusterek - nie miałem zaślepek a tak uzyskałem lepsze wrażenie dzwięku niż na gwizdkach w miejscu korbek od szyb:)
- letnie felgi 15, BBS po szlifowaniu otworu centrujacego, nie ma na fotkach ale duzo lepiej sie prezentuje niż na 13
- zmiana maski na nową, mówieczka ze sklepu bo w starej ruda wyszła juz na wylot, niestety tylko narazie na czarno pryśnięta, bo czasu zabrakło - wyjazdy wakacyjne były ważniejsze:)
- oświetlenie na nogi pasażerów z tyłu po otwarciu drzwi - ukryte w na dole bębenka od pasów bezpieczeństwa, w nocy przydatny patent
- elementy klimy w wiekszości już skompletowane, jeśli starczy kasy to na wiosne bedą przymiarki do montażu, jak wyjdzie to sie zobaczy :)
Pare fot na szybko zrobionych, ale coś widać:
(http://imageshack.us/scaled/thumb/802/bhpo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/bhpo.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/843/25jb.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/25jb.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/191/rk6l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/rk6l.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/706/zes0.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/706/zes0.jpg/)
W ramach pracy MGR robiłem na nim sporo pomiarów na hamowni, i wyszła przy tym ciekawa sprawa:
na kompie 103 czyli jaki miał oryginalnie, uzyskiwał silnik ( moc na silniku po korekcji) 98KM i 121NM, na kompie 101: 105KM i 124NM.
Jakby ktoś był zainteresowany dokładniejszymi danymi z pomiarów to dajcie znać, wkleję coś.
Zapraszam do konstruktywnej krytyki i podsuwania nowych pomysłów;)
Pozdrawiam
Paweł
-
Z tymi czerwonymi paskami fajnie wygladal ;p
-
Eh znów założyłeś konto drugie i znów wielki spam robisz, ogarnij się koleś bo nawet sie nie chce w kółko tego samego czytać.
Co poldka jest w miare git ale ja bym jeszcze popracował nad estetyką i wyglądem konsoli środkowej
-
jakie 2 konto? przepraszam ale moje konto wisi na ptku już parę lat, a że rzadko używam to trudno, nie jestem tutaj znany:)
-
Sory to nie bylo do cb tylko tego wyżej
-
Ok, nie zrozumiałem, :)
Z kolejnych nowości o których zapomniałem to ekonomizer/wakuometr, widoczny na zdjeciu pod obrotomierzem. Trochę kłopotów było by to wszytko tam upchać, tym bardziej że był ciut za duży, ale udało sie. Skala zaadaptowana od zegarka.
-
Po ponad rocznej przerwie wypadało by zrobić mały update postępów prac przy moim wynalazku.
Z najważniejszych zmian - została zamontowana klimatyzacja. Wiecej szczegółów zamieściłem w osobnym temacie. Tutaj tylko pare dodatkowych fotek:
(http://images66.fotosik.pl/105/a6a244cfc53de760gen.jpg)
Z powodu problemów z alternatorem od Forda który był dotychczas zamontowany, postanowiłem wykorzystać oryginalny altek z Freelandera 105A (YLE102060) wraz z oryginalnym mocowaniem. Poprzedni alternator ważył 8,5kg i z racji dość mocnego odsunięcia od głowicy generował potworne drgania w zakresie 3-4krpm. 3 razy pękły spawy, za 4 razem pękła już lita stal - typowo zmęczeniowy przekrój był w miejscu pęknięcia. Nowy altek wszedł na styk - sprężarka jest o 2cm wyżej niż w oryginale, ale po delikatnym zeszlifowaniu dolnego ucha wszytko pasuje.
(http://images69.fotosik.pl/477/4baaf77856fb8f55m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4baaf77856fb8f55)
We wnętrzu trzeba było pchać całą nagrzewnicę od plusa pod minusową deskę i belkę. Nie obyło się bez podcięcia delikatnego belki ( ale bez naruszenia przekroju poprzecznego) oraz mocnego odchudzenia obudowy nagrzewnicy. Tutaj pierwsze przymiarki i prowizoryczne odpalenie elektryki:
(http://images69.fotosik.pl/477/cdec63a9463f0633m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cdec63a9463f0633)
Przy okazji powstał nowy panel środkowy. Cała nagrzewnica jest sterowana linkami, obieg zamknięty - silniczek elektryczny.
(http://images69.fotosik.pl/477/1d81c2b2b06496c4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d81c2b2b06496c4)
Przycisk klimy i ogrzewania przedniej szyby oraz obiegu zamkniętego:
(http://images67.fotosik.pl/478/ad2aefec66dbfbd5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ad2aefec66dbfbd5)
Minusem klimy w minusie jest brak schowka :) Jednak mimo wszystko uda sie chociaż schować tam klucze i mape:
(http://images67.fotosik.pl/479/e5d98e275c932ebcm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e5d98e275c932ebc)
Dla pasażerów z tyłu powstała taka konsolka z wyłącznikami podgrzewania kanapy - osobno dla lewej i prawej strony, 2 stopnie grzania:
(http://images68.fotosik.pl/476/fc8e5a9a25c6d8d3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc8e5a9a25c6d8d3)
Dodane zostały wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju:
(http://images69.fotosik.pl/477/484c11577e249c81m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=484c11577e249c81)
(http://images69.fotosik.pl/477/f6445687a1e4b5cfm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f6445687a1e4b5cf)
W naturalnym procesie ewolucji elektrycznych lusterek, miejsca cięgien zastąpiły głośniki wysokotonowe.
(http://images69.fotosik.pl/477/69a831b1458522aem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=69a831b1458522ae)
Wraz z żonką postanowiliśmy do ślubu jechać polonezem, mimo nietęgich min naszych rodziców. W związku z tym auto dostało polerkę, tu za pomoc chciałbym podziękować Kubie (Kleofas) oraz porządnie zostało nawoskowane, odkurzone, nabłyszczone etc. Całość dopełniły dekoracje kwiaciarki:
(http://images67.fotosik.pl/479/48bc920e50234129m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=48bc920e50234129)
(http://images69.fotosik.pl/477/9acf1704dce06735m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9acf1704dce06735)
Tuż przed weselem:
(http://images66.fotosik.pl/476/7edcddd175bb96aam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7edcddd175bb96aa)
W trakcie reanimacji jest obecnie orciari. Jest plan by załozyć je na wiosnę. Przygotowany do zamontowania jest tylny stabilizator oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy na przód. W planie jest też nadmuch na nogi dla pasażerów na tyle oraz jak uda się zdobyć - webasto.
Pozdrawiam
Paweł
-
Fajny egzemplarz dbaj o niego !
-
Bardzo przyjemny ten Twój Polonez <spoko> optycznie przyczepiłbym się jedynie lakieru na przednim nosku. Widzę, że masz kontrolkę zapięcia pasów, zaadoptowałeś pasy z ostatnich plusów z miejscem na czujnik czy modyfikowałeś jakoś normalne minusowe ?
W ogóle gratuluję samozaparcia i pomysłowości przy modyfikacjach w tym aucie. Efekty są jaknajbardziej na plus, wątek o klimie przeczytałem z zainteresowaniem <cwaniak2> Fajny pomysł z podgrzewaniem tylnej kanapy. Pomysłowe i fajne umiejscowienie włączników.
Pojechanie Polonezem do Ślubu piękna sprawa, gratuluję :)
-
Kontrolka pasów .... nie jest od pasów u mnie :) z racji że bardzo często zdarzało mi sie jechać z niezamkniętą klapą, podpiełem tą kontrolkę jako jedyną wolną aby sygnalizowała nie zatrzaśnięcie klapy.
Co do lakieru - auto ma wiele korozji, wiec zaprawka na zaprawce robiona na szybko. Nie mam dostępu do sprężarki i areografu by to pomalować porządnie. Poza tym ruda wychodzi tak szybko że nie nadążam łatać.... Pas przedni jest w ogóle do wymiany.
-
Kontrolka pasów .... nie jest od pasów u mnie :) z racji że bardzo często zdarzało mi sie jechać z niezamkniętą klapą, podpiełem tą kontrolkę jako jedyną wolną aby sygnalizowała nie zatrzaśnięcie klapy.
Po delikatnym skróceniu krańcówek w słupkach drzwi może Ci również służyć do zamkniętych drzwi na pierwszy stopień :) u mnie już wiele razy się sprawdziło :) zarąbisty bolid :)
-
Hmmm, racja :) dzięki Darek za kolejny patent. Na to jeszcze nie wpadłem :) tyle że skutkiem ubocznym będzie świecenie się oświetlenia wnętrza i oświetlenia na nogi przy niedomkniętych drzwiach.
Z cyklu podświetlenie - świeca sie lampki przy otwarciu drzwi na nogi pasażerów z tylu i pasażera z przodu. Wszystko podięte pod czasówkę modułu komfortu. od otwarcia/ zamknięcia oświetlenie jest aktywne przez 60 sekud - wiec nie ma problemu z rozładowaniem aku przy dłuższym postoju z otwartymi drzwiami. Dodatkowy bajer: podświetlenie stacyjki. Również podpięte pod ten system. Na foto słabo widać, w rzeczywistości w nocy o wiele lepiej świeci:
(http://images67.fotosik.pl/479/8ade691272643bf2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8ade691272643bf2)
Kiedyś też wpadł fajny zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - idealnie pasuje w miejsce miedzy błotnikiem a zbiorniczkiem wyrównawczym. Oczywiście dorobione elektrody to kontroli poziomu płynu:
(http://images68.fotosik.pl/477/cb59c5706f6c0e16m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb59c5706f6c0e16)
-
Fajne patenty masz w swoim Poldku. Pierwszy raz widzę grzaną tylną kanapę :)
-
Gratuluję postawienia klimy!
Napinacz paska na przednim wsporniku tak jak u mnie?
-
Zgadza sie :) inaczej w żaden sposób nie miesciło mi się, a tak mam wygodny dostęp i dość sporo luzu. Tyle że ja do blachy przyspawałem po prostu blachę napinacza z altka rovera, nie trzeba było wycinać tego otworu.
-
Witam,
dorzuciłem podgrzewane spryskiwacze:
(http://images68.fotosik.pl/719/7ca8b1ebb1891b04m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ca8b1ebb1891b04)
oraz nadmuch na nogi pasażerów z tyłu: za kratkami nawiewów po bokach deski rozdzielczej są trójniki, rurki karnowane aluminiowe ida wzdłóz słupka A do podlogi, potem 2 równolegle ułożone korytka elektryczne 20x40mm, na końcu standardowa kratka nawiewu zamontowana na poprzecce pod fotelem i dodatkowo w każdej kratce wentlatorek fi60 od komputera. Dzięki izolacji termicznej kanałów, z tyłu całkiem przyjemnie wieje ciepłym powietrzem.
Doszły modyfikacje klimy: altek z freelandera 105A oraz naprawiona spreżarka SD7V16 z roverka:
(http://images66.fotosik.pl/719/36457040878ec0c2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=36457040878ec0c2)
(http://images69.fotosik.pl/719/e2accf5fe750a189m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2accf5fe750a189.html)
Obecnie na zamontowanie czeka oriciari, roletka na tylną szybę i stab na tył.
-
Świetne i wymagające modyfikacje "z zakresu komfortu i wygody użytkownika" <spoko>.
Gratuluję pomysłów i samozaparcia przy realizacji. <ok>
-
Witam, minął kolejny rok - czas na mały update.
Z ważniejszych modyfikacji szerszeń dorobił się w zeszłe wakacje Orciari oraz stabilizatora na tył w gustownym czerwonym kolorze:
(http://images81.fotosik.pl/77/7fd989f08aca130fmed.jpg) (http://images81.fotosik.pl/77/7fd989f08aca130f.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/77/16e5849abcf65a31med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/77/16e5849abcf65a31.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/77/d3c1dc5c36074542med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/77/d3c1dc5c36074542.jpg)
Ori zostało posklejane z puzzli, niektóre fragmenty odtwarzałem od zera, co powoduje że niestety nie wygląda zbyt dobrze.
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:
(http://images82.fotosik.pl/77/88ba6476b1ba1e4dmed.jpg) (http://images82.fotosik.pl/77/88ba6476b1ba1e4d.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/77/435006fdd7ed0b21med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/77/435006fdd7ed0b21.jpg)
Z najważniejszych spraw to został zamontowany gaz:
- parownik Zavoli N
- Agis M210
- wtryski Hana
- butla w koło.
Zestaw spisuje się bardzo dobrze, po pomiarach na hamowni na pb wyszło 101,5KM, na gazie 98,KM - generalnie brak wyczuwalnej różnicy w jeździe. Pomiar robiony na silniku już z lekkim HGFem.
Niestety dzięki temu zestawowi pod maską zrobiło się już naprawdę dość ciasno. Niektórzy pewnie skrytykują ze można było lepiej poprowadzić węże ale niestety nie miałem czasu już na zabawę - auto musi ciągle jeździć:
(http://images81.fotosik.pl/77/0fba41a8622960acmed.jpg) (http://images81.fotosik.pl/77/0fba41a8622960ac.jpg)
Dzięki temu udogodnieniu w tym roku bilans zamknął się wynikiem 20kkm, gaz spłacił się po niecałych 15kkm. Między innymi w tym roku caro zwiozło nas na wakacje do Bośni robiąc przy tym bezawaryjnie ponad 3tys kilometrów. Reakcje Polaków na drogach - bezcenne :)
(http://images82.fotosik.pl/77/4579a69d19fec7d8med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/77/4579a69d19fec7d8.jpg)
Jedyny problem jaki miałem to przy prędkościach powyżej 100km/h to zamarzający parownik klimy i pogorszenie jej wydajności. Efekt mojej modyfikacji zaworu w sprężarce i letniego grila z siatki zapewniającego bardzo skuteczne chłodzenie - auto po wyłączeniu klimy na postoju wylewało z siebie ze 2 litry wody...
Ostatnio szerszeń dorobił się młodszego brata:
(http://images81.fotosik.pl/77/c86a6b27deea5ce3med.jpg) (http://images81.fotosik.pl/77/c86a6b27deea5ce3.jpg)
Przebieg 65kkm, rok 1997. Na razie autko stoi w garażu i czeka na swoją kolej. Plan jest taki aby skopiować wyposażenie z czarnego ale nie katować codzienną jazdą do pracy czy zimą po soli. Może wtedy wytrzyma kolejne 20 lat...
-
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:
co daje spryskiwacz bez wycieraczki ?
-
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:
co daje spryskiwacz bez wycieraczki ?
Generalnie to co w dzisiejszych samochodach z ksenonami - one też nie mają wycieraczek. Fakt nie mam aż tak mocnej pompki jak współczesne fury ale i tak całkiem sympatycznie zmywa brud ze środka reflektora.
-
nie katować codzienną jazdą do pracy czy zimą po soli. Może wtedy wytrzyma kolejne 20 lat...
Ładny egzemplarz :) Solidna konserwacja powinna utrzymać go w obecnej kondycji przez długi czas :)
-
@paweł1989 możesz zdradzić jak wykonać tak pięknie taką konsolę? Muszę przyznać, że wygląda bardzo fajnie <ok>
-
Konsola to przerobiona standardowa z minusa. Wycięty otwór na panel sterujący, wklejony fragment z plusowej konsoli na zegarek i przyciski. Całość od spodu wzmocniona i usztywniona blaszkami. Na to wszystko tona szpachli i spraj strukturalny do plastiku bolla.
-
Trochę jednak widać że nieoryginalna. Dałbym, tam panel konsoli z Plusa który praktycznie taką konfigurację, a guziki od podgrzewania foteli dał gdzieś w okolice ręcznego, albo na skrajach bocznych w dolnej części deski rozdzielczej.
-
wycinałeś coś w samej konsoli - ten metalowy wspornik czy udało się tam to upchnąć bez problemu ? ja myślałem zrobić coś podobnego :)
-
Tak, wspornik wyciąłem. Nie było szans wcisnąć panelu ogrzewania, zbyt głęboko siada.