FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: mareks#1181 w Luty 05, 2004, 21:03:38 pm
-
otóż zrobiłem sobie remont silniczka.i po jakims czsie zamontowałem sportowa wkłdke filtru powietrza. i tak jezdziłem chyba ze 30 tyś.kmno w miedzy czasie oczywiście go myłem itd.co trzeba/wkład k&n/.no i na jesieni ubieglego roku było tak że lałem litr oleju na tydzień tak go wywalal.olej byl w puszce filtru po rozebraniu silnika okazalo sie ze szczelina miedzy tłokiem a cylindrem to uwaga 1,5 mm.no i musiałem zrobic drugi silnik.chodzi o to ze gdzies czytalem ze sportowe filtry nie zatrzymuja kurzu bardzo drobnego i niektórzy spotkali sie z taka mazia w kolektorze dolotowym.zreszta jak ten swoj wkład dokładnie obejrzałem to widac niewielkie przeswity przez tą otuline.narazie założyłem tradycyjny polski filtr powietrza.az dowiem sie jak to jest.co wy na to.maREKS#1181
-
A odstepy miedzy wyrazami to nie laska robic? 8)
-
Teoretycznie jak filtr ma większą przepustowość i mniejsze opory przepływu to właśnie nie zatrzymuje tych najdrobnieszych pyłków. Mam jeszcze pytanie czy jak myłeś filtr to potem go nasączałeś specjalnym olejem?
-
wszystko robiłem zgodnie z instrukcją użytkowania tego filtra ,olejem też oczywiście nasączałem,pewnie te filtry zdają egzamin na drogach usa i europy zachodniej ,gdzie piach na drodze to wyjątek.a u nas to różnie z tym bywa,nieraz jak się jedzie to nieżle kurzy.mareks1181
-
Wczoraj gdzieś czyałem że storzek ma 4 razy gorsze filtrowanie powietrza niż wkładka
-
panowie ale powiedzmy sobie szczeze 1,5 mm to nie przez filtr,ja mam wkladke King Dragona i przebieg 258tys bez remontu.to raczej blad przy skladaniu lub niewasciwe materialy.A moj filterek wyglada tak:(http://alfso.w.interia.pl/filter.JPG)
-
kosmos pod maska RE5PECT
-
ładnie pod maska umnie tez czysto ale nie aż tak bo niechce mi sie bloku malowac zaduzo roboty :P
a ten otwarty filt to niełapie goracego powietrza :P a to chyba niewskazane ??
i jak ci sie ma to do gazu
moim zdaniem filtry to sciema bo tak samo sie jedzi z filtrem jaki bez niego wogule niezaleznie w jakim sprzecie o
-
Filtr i dolot dopiero coś bedzie dawał jak obliczysz go na ten silnik który masz, długość, pojemność. Ale może się tak zdażyć że trafisz i wtedy może pomóc. Gość na hamownie przyjechał gofrem II 1.8 i na seryjnym filtrze miał 71KM a na stożkowym 75KM. Czyli była delikatna różnica.
-
ładnie pod maska umnie tez czysto ale nie aż tak bo niechce mi sie bloku malowac zaduzo roboty :P
a ten otwarty filt to niełapie goracego powietrza :P a to chyba niewskazane ??
i jak ci sie ma to do gazu
moim zdaniem filtry to sciema bo tak samo sie jedzi z filtrem jaki bez niego wogule niezaleznie w jakim sprzecie o
cos tam zasysa ale na lato idzie do lakierwika wiec bedzie wlocik na masce i bedzie gites:) ni fakt ze kolektorki trzeba wypolerowac,mozna(ja tak zrobilem)zalozyc wydechowy z Gsi
-
napewno dobrze złożyłem/zresztą to niepierwszy silnik ktory sam skladałe/szlify są robione w zakładzie z 40 letnim doświadczeniem,gdzie po szlifach dają wszystko spasowane,tj panewki ,tloki ,pierscienie,swoznie.i tutaj raczej niewidze błędu,ze żle zmotowałem.patrząc na to zdjęcie ,jeżeli niema na masce wciecia do zimnego powietrza do tego filtra to jest to żle zamontowane.bo jak zakładamy taki filtr to musi on dostawac zimne powietrze,które jest o wiele gęsciejsze od tego w komorze silnika i mija się z celem montaż takiego filtra i w taki sposob.a co do ich sprawnosci to dalej szukam,bo nie uśmiecha mi się robienie remontu bloku co 30 tyś km.mareks#1181
-
Też kiedyś słyszałem ale o stożkach-koleś w cienkusiu po 30 kkm od założenia stożka robił kapę silnika.Znów miałem stożek w nesi i przy czyszczeniu z ciekawości wziąlem husteczkę higieniczna i przetarłem nią wewnętrzną powierzchnię dolotu-w sumie była czysta :shock: Teraz mam wkładkę JR i też jest gites-zrobiłem na wkładce ponad 50kkm i nic nie dolega.Być moze czasami na nasz rynek wpada badziewie-porównajcie Sobie np.fiata wypuszczanego na nasz krajowy rynek,a na rynrk zachodni...............A co do smochodu Aliana-to bym w zyćiu nie powiedział że ma nabite ponad dwie kapy :D Widziałęm ten samochód na zlocie w zabrzu--no i jestem pod wielkim wrażeniem
-
:?: może byśmy uściślili... mówimy o wkładce czy stożku??? bo to dwa rozne światy...
-
stozek czy wkładka to dzialanie jest takie same.myślę że ważne jest rozwiazanie czy to szkodzi na silnik.zresztą zrobie mały eksperyment,ktory właśnie przyszedł do glowy.tzn mam wkład i sprobuję go tak obudować zeby można podłaczyć moze odkurzacz zeby zasysac przez wkład powietzre i wtedy troche pokurzę sadzami i maką i zobacze co przejdzie pzrez wklad sportowy i przez normalny filtr.mareks
-
no moim skromnym zdaniem zasada jest odrobinkę inna, tak samo jak konstrukcja, sposob konsewacji, sposób montażu i efekty.
sam mam filtromexa (wkładkę) i jak narazie nie zauważyłem negatywnego wpływu na pracę silnika, ale dbam o wkładkę, czyszczę, zmieniam otulinę
-
Mareks, twierdzisz, że robiłeś wszystko wedle instrukcji od K&N jednak coś bardzo ważnego przeoczyłeś... Zastanawia mnie ile razy już ten filtr myłeś przy przejechaniu na nich jedynie 30 tys.?
K&N zaleca mycie filtrów po przjechaniu minimum 50 000 MIL!!! a czasami nawet 100 000. Podstawową zasadą działania tych filtrów jest to, że im bardziej jest zabrudzony tym lepiej filtruje. K&N daje gwarancje na ten filtr na 1 milion MIL, przy czym przestrzega aby w tym okresie nie myć go więcej niż 25 razy. Jeżeli zrobisz to więcej razy filtr należy wymienić.
Poza tym, warunki w USA bywają o wiele bardziej ekstremalne niż u nas. Wystarczy przejechać się do Texasu by od razu stwierdzić, że Nasze Polskie warunki to pikuś w porównaniu z tamtymi (pod wzdględem zakurzenia i zapiaszczenia).
Ja mam stożkowe filtry K&N w motocyklu i niemam związanych z uzywaniem ich, żadnych problemów.
-
Filtr stożkowy stawia mniejszy opór przepływu nie tylko dlatego że jest rzadszy (podobno 4 razy gorzej filtruje), poprostu ma większą powierzchnię filtrującą i tu jest zasadnicza różnica w porównaniu do wkładki
-
oo-dobrze ,ze się przyznałeś.musze Ciebie pomęczyć Alien :D Też zamierzałem kupić do p[oldka wkładke i też patrzyłem na filtromexa-jakie masz wrażenia?????
-
no i teraz to jest problem.bo ja wlasnie czytałem,że takie filtry myje sie w zaleznosci od zabrudzenia,podobnie jak z wymiana trdycyjnych filtrów,które wymienia sie w zaleznosci od zanieczyszczenia drogi i co z tego wynika filtru.bo zgodnie z prawami fizyki to im wiecej zanieczyszczen to może i lepiej filtruje ale coraz gorzej spelnia swoja role.ale jak napisałem zrobię doświadczenie i wtedy jak coś pzreleci to od razu do kosza poleci filtr k&n.a tak do wiedzy to takie filtry były stosowane chyba w syrenkach tych pierwszych,tzn miały taka sama budowe i podobnie wygładały.
-
oo-dobrze ,ze się przyznałeś.musze Ciebie pomęczyć Alien :D Też zamierzałem kupić do p[oldka wkładke i też patrzyłem na filtromexa-jakie masz wrażenia?????
do tego ostatni tłumik Tekli a wkrótce kolektor z GSI Sonia 8) ale powiedzmy sobie szczerze - nie ma co liczyć na przypierające dech w piersiach zmiany - autko stało się elastyczniejsze i to czuć faktycznie, lepiej zbiera się z wolnych obrotów, szczególnie czuć to przy redukcji na niższy bieg, czy są negatywy? ze względu na to że zmiany na lepsze są niewielkie (ale są!!!) zmian na gorsze nie zaobserwowałem - wystarczy dbać o otulinę (ja zaraz kupiłem z 10 dodatkowych bo kosztują grosze) do czyszczenia nie potrzeba specjalnych środków jak w przypadku stożka, od czasu do czasu przedmucham kompresorem, i w porównaniu ze zwykłym papierowym - ten jest też jak stożek "wieczny" :wink:
jesli liczysz na dodatkowe 10km - to odpuść zakup wkładki, jesli małymi kroczkami chcesz poprawić osiągi - to jest to chyba dobry początek i nie ma potrzeby ingerowania w konstrukcję jak przy stozku co daje często zgoła odwrotne efekty bo wiele silników nie toleruje stozka a z wkładką nie ma tego problemu. zresztą pogadamy 15 na zlocie jak będziesz :mrgreen:
-
no i teraz to jest problem.bo ja wlasnie czytałem,że takie filtry myje sie w zaleznosci od zabrudzenia
Ten temat, mam już przewałkowany bardzo dokładnie na forum motocyklowym.
Powtarzam, że filtry K&N, używane w zwykłych warunkach drogowych myje się najwcześniej co 50 000 MIL. Częściej, jeżeli warunki w których się pojazd porusza są wyjątkowo ciężkie - i producent niema tu na myśli Polskich dróg, tylko np. pracę w wyjątkowo zakurzonych lub zapylonych zakątkach Naszego świata. Poza tym, firma nie funkcjonowałaby już 30 lat, jeśli filtry te niespełniały określonych wymagań i właściwości filtrujących. Filtry te oryginalnie powstały na potrzeby pustynnych wyścigów motokrosowych w Stanach. Polecam stronę http://www.knfilters.com/facts.htm#PAPER Naprawdę szczegółowe przestudiowanie budowy tych filtrów i innych związanych z tym spraw pozwoli na zrozumieniu zasady ich działania.
ale jak napisałem zrobię doświadczenie i wtedy jak coś pzreleci to od razu do kosza poleci filtr k&n
Czy na prawdę uważasz, że Twoje doświadczenia będą bardziej wiarygodne od trzydziestoletnich doświadczeń firmy? Myślisz, że pusciliby coś na rynek dogłębnie tego nie testując?
-
Dzięki Alien-nie liczę na dodatkowe 10km-tylko ktoś kiedyś powiedział ,ze trzeba zbierac grosz do grosza:DZaczynam zbierać już tajle do nowego silnika-zastanawiam się nad stożkiem i przeróbką gazu-ale to dopiero jak zrobi się cieplej,a jezeli to nie wypali to zostanie mi wkładka:)Postaram się przybyć na zlota
-
ile za taki filterek Alan?
-
http://www.filtromex.prv.pl/
ja akurat kupiłem za takąsamą ceną jak na stronce od gościa z Katowic od którego brałem tłumik Tekli
-
kosmos pod maska RE5PECT
POPIERAM - Bajka nie silnik - czym malowałeś ????? i - przede wszystkim - czym odtłuściłeś przed malowaniem ????