FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Grudzień 21, 2004, 21:43:31 pm

Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Grudzień 21, 2004, 21:43:31 pm
witam :)
w kumpla poldku  co? sie pokszaniło z instalacj? LPG. Jak stoi na wolnych obrotach jest wszystko ok  w czasie jazdy przyspieszania itp też ok ale jak sie go wżuci na wolne obroty i ostro skręci ( auto się mocno przechyli ) to silnik  ga?nie przy je?dzie na wprost jest ok (czyli nie jest to wina chwytu powietrza)  dzieje sie to tylko przy je?dzie na gazie instalka jest BRC. Jeżeli kto? wie co to może być to z góry dzięki za pomoc
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Grudzień 21, 2004, 21:46:10 pm
Proponuję spu?cić szlam z parownika (ew. jeżeli będzie taka konieczno?ć przeczy?cić wnętrze).
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Grudzień 21, 2004, 23:14:28 pm
dokładnie -spuszczenie oleiny powinno pomóc.
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Grudzień 22, 2004, 15:24:38 pm
A według mnie to ,?le wyregulowany gaz.  Miałem tak i pomógł analizator.  Miałem też problem z szlamem i objawy były inne - przy rozgrzanym silniku po mocnym skręcie silnik zalewało gazem i nawet po wyj?ciu z zakrętu gasł ( olej przelewał się na membrany i nie mogły pracować )
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Tomala#1829 w Grudzień 22, 2004, 16:13:33 pm
napewno reduktor bo jak skręcasz to siła od?rodkowa działa na membrame i to powoduje ga?nięcie, a sprawd? czy w drug? strone nie wchodzi na obroty u mnie tak było w prawo się wkrecał a w lewo gasł (reduktor Lovato)
Tytuł: Reduktor powoduje takie objawy ze gasnie na zakretach
Wiadomość wysłana przez: boczek#1851 w Grudzień 22, 2004, 19:24:33 pm
Proponuje wymienic membrame ja mialem taki sam objaw. Po wymianie jest wszystko ok.
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Grudzień 22, 2004, 21:18:25 pm
a może reduktor nie jest zamontowany wzdłuż osi samochodu?? niektóre reduktory ( np mój - Lovato) maj? dodatkow? regulację żeby tego typu problemy wyeliminować
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Grudzień 22, 2004, 23:21:50 pm
Cytuj (zaznaczone)
Proponuje wymienic membrame ja mialem taki sam objaw. Po wymianie jest wszystko ok.


Nie s?dze żeby było to konieczne , umnie działo się tak niedługo po zalożeniu gazu ( czyli membrana była w bdb stanie )  po regulacji przestał gasn?ć ale obroty dalej spadały skecaj?c w lewo ( w prawo rosły )  teraz po prawie 20kkm troche zesztywniały i zaoleiły i już niemam takiego problemu

Cytuj (zaznaczone)
niektóre reduktory ( np mój - Lovato) maj? dodatkow? regulację żeby tego typu problemy wyeliminować

A jak wygl?da taka regulacja  ? bo pierwsze słysze i ciekawi mnie to .
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Grudzień 22, 2004, 23:27:28 pm
u mnie wlasnie na poczatku nie wiedzialem ze trzeba oleine spuszczac(lovato) i w jdna strone jak sie przechylał to gasł w drug? rosły obroty-po spuszczeniu do dzisiaj tego nie ma(spuszczam to regularnie)
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Grudzień 23, 2004, 12:24:15 pm
kurcze spu?cili?my  t? oleine z reduktora i nie pomogło dalej ga?nie i to nie ważne czy w prawym czy w lewym zakręcie. chyba zpstaje tylko regeneracja/wymiana reduktora
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Sterciu w Grudzień 23, 2004, 13:10:04 pm
miałem też taki problem i po spuszczeniu tego "szlamu" z parownika wszystko wróciło do normy , może membrany s? do wymiany jak spuszczenie tej oleistej mazi nie pomogło ?
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Grudzień 23, 2004, 14:38:09 pm
regulacja ta to dodatkowa ?rubka, która podaje gaz zawsze, niezależnie od membran
na reduktorze: to taka mosiężna ?rubka od góry reduktora
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 23, 2004, 16:10:01 pm
z tego co pamietam to to jest jaki? przepust między 1 a 2 stopniem reduktora - stosowane  w reduktorach lovato ze sterowaniem elektrycznym 1 stopnia. (stare miały podci?nieniowe). Nie wiem dokładnie do zego to sluży, ale na pewno nie do tego co napisałe?. Reduktory można zakładać tylko i wył?cznie pionowo i wzdłuż osi samochodu.
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Grudzień 25, 2004, 23:02:03 pm
problem rozwi?zany pomogło czyszczenie reduktora i ponowna dokładna regulacja w zakrętach dalej paaj? obroty ale nieznacznie i silnik już nie ga?nie. DZIĘKI ZA POMOC
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Robin #148 w Styczeń 23, 2005, 09:56:41 am
Czy uszczelki w parowniku sa jednorazowe czy tez moze jakies wielokrotnego uzytku?, bo chcialbym sobie wyczyscic parownik, ale do mojego reduktora - Stefanelli to ciezko bedzie dostac cokolwiek.
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Styczeń 23, 2005, 15:37:08 pm
Robin #148, uderz do Mastacha22 będzie wiedział jak z dostępno?cia częsci dla ciebie , koles ci poradzi  ;)
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Robin #148 w Styczeń 23, 2005, 22:33:34 pm
Tak tez zrobilem, dzieki za namiary.
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Marzec 23, 2006, 22:31:32 pm
Mój Polonez też się ostatnio jako? dziwnie zachowuje. Na zakrętach oborty mu w dół lec?, czasami zdarzy mu się zgasn?ć. Może zwiększyć dopływ gazu t? ?rubk?? Caro - ga?nik
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: barthezo w Marzec 23, 2006, 23:04:07 pm
bedizesz mial membrany w parowniku chyba na wykonczeniu...
i po prostu jak skrecasz to one "plywaja" i obroty sie zmieniaja...
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Marzec 24, 2006, 07:32:59 am
Ta instalacja ma dopiero 6 tys. km zrobione... Spuszcze dzisiaj ten syfik z parownika, może to cos da
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Marzec 24, 2006, 08:34:31 am
ustosunkuje sie do ponizszej wypowiedzi OLO sprzed ponad roku...

Cytat: "OLO#35"
z tego co pamietam to to jest jaki? przepust między 1 a 2 stopniem reduktora - stosowane  w reduktorach lovato ze sterowaniem elektrycznym 1 stopnia. (stare miały podci?nieniowe). Nie wiem dokładnie do zego to sluży, ale na pewno nie do tego co napisałe?. Reduktory można zakładać tylko i wył?cznie pionowo i wzdłuż osi samochodu.


wiciu mial i ma jednak racje... w reduktorach lovato mosiezna sruba regulujaca przeplyw gazu miedzy 1, a 2 stopniem parownika bez udzialu membrany sluzy do pozbycia sie efektu gasniecia samochodu na zakretach... w kazdej innej sytuacji samochod powinien pracowac na regulowanej membrana (i/lub silnikiem krokowym) mieszance, a nie przy stalym wyplywie...

Mynx jesli masz parownik lovato to spusc plyn i odkrec minimalnie wspomniana srubke, jesli takiej srubki nie masz, a po spuszczeniu plynu nadal masz klopoty w zakretach to parownik do regeneracji...
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Kwiecień 11, 2006, 02:09:11 am
jezeli uda sie Tobie rozebrac reduktor tak aby nie porwać membram to  po odtluszczeniu mozna je spokojnie zalozyc ponownie na silikon, ja tak robilem, 9 lat jezdze na tych samych ijest oki. Instalacja Landi
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: KHADAFI1877 w Kwiecień 11, 2006, 15:14:33 pm
a ja mam inny objaw w zielonym caro do prędko?ci 100km/h jak wrzuce na luz  to jest ok trzyma obroty ładnie  a powyżej 100-120km/h jak wrzuce na luz to gasnie ma ktos jakis pomysł ja podejrzewam 2 rzeczy  albo reduktor  bo jest umieszczony tak ze wieje na niego powietrze zza atrapy albo rura od filtra powietrza
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Kwiecień 11, 2006, 15:21:42 pm
a co ma do tego powietrze wiej?ce na reduktor , rura owszem ale owiew reduktora ?KHADAFI#1877,  zastanów się troszkę  ;)
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: KHADAFI1877 w Kwiecień 11, 2006, 18:07:36 pm
thomas#1840, ma ma kolga Pluton tak miał i jak zasłonił reduktor to sie ustabilizowało :mrgreen:
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Kwiecień 11, 2006, 18:49:44 pm
KHADAFI#1877, to jest praktycznie nie mozliwe:P chyba ze jakies cuda :D refuktor ma caly czas temperature silnika bo przepływa przez niego płyn chlodniczy, a jak jedziesz 150 nawet to watpie zeby Ci sie wychłodzil silnik bardzo i reduktor zaczal przez to nawalac (pomijam skopany termostat)...
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Maj 19, 2006, 13:05:41 pm
W jaki sposób spu?cić szlam z parownika??
Trzeba zakręcac gaz przed spuszczeniem?
Instalka BRC I generacji
Z dziedziny lpg jestem kompletnym laikiem i nie wiem jak to zrobić :|
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2006, 13:29:37 pm
jak reduktor nie ma kompensacji to ma otwor
tylko ze ten otwor jest za maly ,a parownik umiejscowiony tak ,ze wiejace powietrze nie wywrze znaczacego cis na membrane
gasniecie jest spowodowane najpewniej tym ,ze przy duzej predkosci gaz jest zdmuchiwany z miksera przez wpadajace powietrze - mozna to wyeliminowac przez wykrecenie rury w druga strone
jezeli problem nie ustapi tzn. gaz jest odcinany przez membrane sterujaca - spadek podcisnienia w mikserze i jednoczesnie bezwladnosc membrany I stopnia powoduje ,ze w drugiej komorze cis szybko rosnie i zamyka zaworek - gazu wychodzi za malo
to z kolei kwestia ustawien i wielkosci miksera

zeby spuscic szlam nie musisz zakreac gazu - tylko odkrec odpowiednia srubke
bedzie gdzies na dole parownika
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Maj 19, 2006, 14:04:47 pm
Cytuj (zaznaczone)
zeby spuscic szlam nie musisz zakreac gazu - tylko odkrec odpowiednia srubke
bedzie gdzies na dole parownika


Własnie wróciłem z garażu, odkręciłem tak? sróbe z dołu  . Myslałem ze bedzie sie wylewac syf  a tu tylko pare kropli skapnęło
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2006, 14:07:17 pm
bo pewnie parownik zimny
zreszta najlepiej rozkrecic parownik i wyczyscic benzyna
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Maj 19, 2006, 14:11:07 pm
Racja, zimny, jak wróce z roboty to wykręce jeszcze raz
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: doomelek-22 w Grudzień 15, 2007, 17:06:01 pm
Witam.Mam nieco inny problem z gaśnięciem na LPG (z pół roku temu też miałem problem z gaśnięciem "w zakrętach" ,ale wyczyściłem i pomogło ) -instalacja LOVATO ,reduktor "pneumatyk" ,od niedawna mam problem z gaśnięciem po odpuszczeniu pedału gazu -najbardziej denerwujące jak jadę po mieście "do świateł" zazwyczaj zakres obrotów 1000-2000 ,jak jest potrzeba zatrzymania się (sprzęgło ,odpuszczam pedał gazu) obroty nagle spadają do ok 500 i auto gaśnie , pół biedy jak wyhamuje silnikiem (obroty 900-1000) to nie zgaśnie.Nie mam pomysłu co to może być...

P.S Zamieściłem ten post w tym temacie (nieco podobny problem) aby nie zakładać nowego  ,poczytałem trochę innych tematów i nie znalazłem ewentualnych odpowiedzi  :|
Tytuł: ga?nie w zakrętach (na LPG)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 15, 2007, 17:26:55 pm
mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga
musisz wyregulowac na parowniku
jezeli nie da sie wyregulowac to prawdopodobnie juz membrany sa za twarde i trzeba zrobic regeneracje parownika