FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Pastor w Styczeń 10, 2013, 20:40:58 pm
-
Witajcie.
Pacjent: Alternator 55A z regulatorem elektronicznym na obudowie, niezintegrowany ze szczotkotrzymaczem.
Mój problem wygląda następująco po wymianie wirnika i regulatora napięcia ze słabego napięcia zrobił się brak napięcia.
Diody wyglądają na sprawne zarówno te na mostku jak i na wzbudzaniu, stojan nie przepalony i przewodzi prąd jak należy, wirnik też nie przepalony, szczotki też są ok i wszystkie połaczenia również.
Natomiast kiedy testowałem alternator podczas napędzania go zauważyłem kilka rzeczy, mianowicie:
po odłaczeniu żółtego kabelka od regulatora i podłączeniu wzbudzania alternator działa i daje ok. 16V po odłączeniu wzbudzania nadal działa, po podłączeniu żółtego kabelka daje ok. 14,7V (czyli ok.), ale kiedy podłącze ponownie wzbudzanie to przestaje ładować i daje zaledwie ok. 3V.
Zaznaczę jeszcze, że wirnik pochodzi ze starszego alternatora który miał regulator na błotniku, ale czy to ma znaczenie ?
-
Zaznaczę jeszcze, że wirnik pochodzi ze starszego alternatora który miał regulator na błotniku, ale czy to ma znaczenie ?
To akurat nie ma.
Badasz alternator po za autem ? Bo niepokoi mnie wpis o 3V.
-
Tak, poza samochodem przy pomocy silnika elektrycznego. Sprawdzałem początkowo w samochodzie i oczywiście świeciła kontrolka a miernik pokazywał 11.8V zmierzone na klemach.
-
aby go poprawnie wzbudzić musisz podpiąć akumulator. + akumulatora do B+
minus na masę
Kontrolka między plusa a D+ (czyli to złącze potrójne na szczotkach) .
Woltomierz między klemy akumulatora.
Drugi woltomierz między D+ a masę.
Wtedy dajesz napęd i badasz.
-
aby go poprawnie wzbudzić musisz podpiąć akumulator. + akumulatora do B+
minus na masę
Kontrolka między plusa a D+ (czyli to złącze potrójne na szczotkach) .
Woltomierz między klemy akumulatora.
Drugi woltomierz między D+ a masę.
Wtedy dajesz napęd i badasz.
-
W tym układzie, który mi powiedziałeś niestety nic nie działa, a kontrolka nie gaśnie. Czyli ewidentny brak ładowania. Nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny.
-
W tym układzie, który mi powiedziałeś niestety nic nie działa, a kontrolka nie gaśnie. Czyli ewidentny brak ładowania. Nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny.
szukaj przyczyny w mostku lub stojanie. zrób zdjęcia tyłu alternatora to będziemy myśleć dalej.
Napisz jeszcze jakie napięcia miałeś na miernikach.
-
Napięcie było 12,5V i na klemach i na D+ bez znaczenia czy był napędzany czy nie. Zdjęcia zrobię po weekendzie bo aktualnie nie ma mnie w domu.
Jeszcze dodam, że po sprawdzeniu diód na mostku wszystkie wykazały napięcie przewodzenia około 650V. A na wzbudzaniu około 750V, ale jak będę w domu to sprawdze jeszcze raz dla pewności,
-
zacznijmy od tego
Żółty musi być podłączony do 3 nika na szczotko trzymaczu, ma być tam też wyjście diod wzbudzenia i kontrolka.
zielony do szczotki .
Jeśli tak masz podłączone i nie działa to.
Możesz odłączyć zielony i zamiast niego podać masę na szczotki.
Jak wtedy zakręcisz powinien ładować pełną mocą, nie można zbyt długo go tak katować bo napięcie wzrośnie do 16V albo więcej. Ale od 10 sekund nic się nie stanie.
Z resztą wiertarka ci i tak nie da takiej dużej mocy.
Jeśli wtedy się nie wzbudzi i nie zacznie ładować to poszukac trzeba zwarcia w stojanie albo uszkodzenia w mostku. Co do regulatora to często pęka masa uszczelniająca ze starości(rewers regulatora) .
-
Sprawdzę wszystkie Twoje rady na pewno, niestety na obecną chwile rozłożyło mnie jakieś przeziębienie i siedzę w domu. Jak się coś ruszy to napiszę w temacie. Póki co bardzo Ci dziękuję za zainteresowanie się moim problemem i za pomoc.
-
Zamieniłeś żółty kabelek z zielonym.
-
Udało mi się w końcu to wszystko ogarnąć. Żółty i zielony kabelek były ok.Winowajcą był prawdopodobnie układ wzbudzający lub szczotkotrzymacz, nie weryfikowałem tego dokładnie, po wymianie tych elementów zaczął działać wiec już się nie zastanawiałem dalej :)
-
wiec już się nie zastanawiałem dalej
Działasz jak komisja Millera :)
-
Może trochę, ale już tylko chciałem go zamontować i zapomnieć :D
-
Trochę odgrzeję temat bo nic nie pokazuje jak wstawię w wyszukiwanie " falowanie napięcia ".A jest tak, że po odpaleniu silnika ładnie faluje napięcie, że az widać na konsoli, tylnych światłach i przednich.Najciekawsze jest to , że wzrost obrotów silnika niema wpływu na częstotliwość tego falowania, czyli altek chyba można wykluczyć. No może jest coś w nim o czym niewiem.Aha pacjent to Atu + 2001r GSI 1,6. No i do czego można się przyczepić. Wymiana regulatora niewiele dała.
-
Trochę odgrzeję temat bo nic nie pokazuje jak wstawię w wyszukiwanie " falowanie napięcia ".A jest tak, że po odpaleniu silnika ładnie faluje napięcie, że az widać na konsoli, tylnych światłach i przednich.Najciekawsze jest to , że wzrost obrotów silnika niema wpływu na częstotliwość tego falowania, czyli altek chyba można wykluczyć. No może jest coś w nim o czym niewiem.Aha pacjent to Atu + 2001r GSI 1,6. No i do czego można się przyczepić. Wymiana regulatora niewiele dała.
Sprawdź akumulator, kiedyś widziałem aku który po podłączeniu żarówki dosłownie falował jej światłem, miał uszkodzona jedną celę, przez co ładowała i rozładowywała się ona mniej więcej co 30 sek
Owocując przygasaniem żarówki w tym rytmie ;)