FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Michal w Styczeń 25, 2013, 20:26:00 pm
-
Witam.
Proszę o podpowiedz, czy widoczne ułamanie i wytarcie metalowej części, to wytarcie na krzyżaku, czy na końcówce tylnej wału tylnego?
Ja sam nie potrafię dostrzec czy zniszczony jest krzyżak czy końcówka drążka (nie wiem dokładnie jak wygląda końcówka a wszystko jest na tyle pordzewiałe, że nie potrafię dostrzec granicy między krzyżakiem a końcówką)
Jak się domyślam, jeśli zniszczenie jest na końcówce wału to wał do wymiany?
Fotka jednej i tej samej części końcówki, ale z dwóch ujęć.
Fotka 1:
(http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/62348_312868045500651_53791221_n.jpg)
Fotka 2:
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/734810_312871908833598_607893944_n.jpg)
-
Krzyżak do wymiany.
Ja sam nie potrafię dostrzec czy zniszczony jest krzyżak czy końcówka drążka
Nie wiem o jakim drążku mówisz, ale żadnego nie widzę na tych zdjęciach...
-
coś dziwnie ten krzyżak wygląda, jakby miseczka łożyska w ogóle wypadła.
-
Witam.
Wiem, że krzyżak na złom, zaszło nie porozumienie, nie drążka, a wału :-) (nie wiem czy krzyżak nie uszkodził "gniazdka/otworu" wału w którym "siedzi" bo luzy były ogromne i trochę tak jeździłem)
-
Kup nowy krzyzak, zdemontuj wal i sie okaże...
-
Dobrze rozumuje: krzyżak przedni i tylny jest taki sam?
-
Dobrze rozumuje: krzyżak przedni i tylny jest taki sam?
Tak.
-
Jak by ktoś był ciekaw- uszkodzone na tej fotce są tylko miseczki krzyżaka, więc końcówka wału była ok, do wymiany poszedł tylko krzyżak.
-
ciężko żeby końcówka się sama uszkodziła ... praktycznie zawsze padają krzyżaki
-
Jak chcesz mieć długo spokój z krzyżakami to idź do sklepu z częściami do maszyn rolniczych i kup krzyżak ze smarowniczką od wałka WOMu.
-
Wystarczy kupić porządny krzyżak.
A nie wiem też gdzie taki "lichy" krzyżak miałby zastosowanie w maszynach rolniczych.
-
Np. w wałkach WOM. Nawet mniejsze występują.
-
Powiem szczerze że takiego małego nie widziałem, nie mówiąc o mniejszych.
-
Od Lady 2105-07 pasują i są trwalsze.
-
Ja niedawno zamontowalem jakies angielskie od rollsa, po 20k km 0 luzu, tyle, ze przy okazji wal byl wywazany, lozyska zupelnie inne niz w polskich krzyzakach. Czas pokaze, czy inwestycja byla sluszna.
-
u nas w polonezie zawsze były wsadzane krzyżaki, jakieś wzmacniane, nie pamiętam jakiej one były firmy i na 200kkm przebiegu wymienialiśmy je 3 razy ;)
z resztą do DF wkładaliśmy takie same i też wytrzymywały tyle samo ;)