FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Zoltan#1930 w Styczeń 28, 2013, 11:25:29 am
-
Rozrusznik w naszym dieselku jakiś czas już niedomaga, dziś rano już nie chciał zapalić.
kręci, ale jak jest zimno nie załapuje, chodzi luzem-pewnie bendix albo sam układ zasprzęglania
Lecz to jednak mało ważne. Ceny regenerowanych lub nowych nie są duże i taki chcę kupić, dodatkowo demontaż jest delikatnie mówiąc niewygodny, więc chce wsadzić nówkę i zapomnieć.
Jakie konkretnie modele rozruszników i z jaką ilością zębów były montowane w polonezie?
wiem, że zdarzały się dwa rodzaje bosch i valeo. Ja najprawdopodobniej posiadam ten drugi.
Patrząc po allegro są rozruszniki do PSA, dedykowane do tego silnika, jednak mają albo 11 albo 13 zębów.
Jak ma być do poloneza?
-
Jak coś to mam nowy wirnik i nowy bendiks do Boscha . Wszystko ori.
-
mam akurat rozrusznik z poloeza dizla na wirzchu wieczorem policze zęby
-
i jak policzyles juz zeby, bo sam jestem ciekaw,
we francuzach zazwyczaj rozruszniki wystepuja w dwoch opcjach ilosci zebow,
ciekawe,czy do Poldka ladowali tylko jeden rodzaj (bo to moze byc zwiazane z kolem zamachowym, albo ze skrzynia biegow),
gdy szukalem do Laguny to byl problem i liczylem zęby ,bo zamienniki rozrusznikow nie maja precyzyjnych numerow
-
Bosch ma 11 zębów nr oryginału 1 006 209 541
A samych valeo w polonezie były 2 rodzaje.
-
Spróbuję odczytać numer przynajmniej na razie, cieplej się zrobiło, auto kręci :)
Z racji tego, że auto co dzień musi śmigać, odkręce go tylko i uchylę by policzyć te zęby.