FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: mark76 w Styczeń 28, 2013, 20:18:56 pm
-
Cześć, jak w temacie. Orginalnie w roverze był most 10/43 ślimak 5/12. Nie wiem jaki do tego mostu ? Może ktoś wie :)
-
7/15
-
Dzięki :) Jesteś lepszy od google :) Szacun :)
-
no problem, oprócz reduktora musisz wymienić też ślimaka w skrzyni. Wiesz o tym mam nadzieję?
-
panowie a o ile bedzie przeklamywał predkościomierz w roverku na 3/9 ? 1.616v ale to chyba nie ma różnicy.
-
zalezy od opon ,ale generalnie wskazanie predkosci bedzie o 5% nizsze niz w rzeczywistosci,
czyli predkosciomierz pokaze ci 100km/h ,a bedziesz faktycznie jechal 105km/h
-
Chyba trochę więcej. most 4,3 a 3,9 to spora róznica, wyjdzie ponad 10%
-
Potwierdzam, na każe 100km dodaję 10% do licznika.
Sprawdzone niejednokrotnie na długim dystancie - wskazanie licznika vs. mapa.
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
Ano ja proszę Ciebie przestawiłem wskazówkę na jakieś 10km/h defaultowo.
Sprawdzone z GPS'em - pokazuje wartości poprawnie do jakis 150 - szybciej nie jeżdżę (dalej nie sprawdzałem).
Ważna rzecz, jeżdżę na 185/60/14
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
Ano ja proszę Ciebie przestawiłem wskazówkę na jakieś 10km/h defaultowo.
Sprawdzone z GPS'em - pokazuje wartości poprawnie do jakis 150 - szybciej nie jeżdżę (dalej nie sprawdzałem).
Ważna rzecz, jeżdżę na 185/60/14
czyli masz prawidłowe wskazanie tylko przy 100 km/h. Kiepski półśrodek.
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
Ano ja proszę Ciebie przestawiłem wskazówkę na jakieś 10km/h defaultowo.
Sprawdzone z GPS'em - pokazuje wartości poprawnie do jakis 150 - szybciej nie jeżdżę (dalej nie sprawdzałem).
Ważna rzecz, jeżdżę na 185/60/14
czyli masz prawidłowe wskazanie tylko przy 100 km/h. Kiepski półśrodek.
Nie, licznik pokazuje wartości poprawne w zakresie 20~150km/h.
Aha, dla mnie wartość poprawna to jest +/-2~3km/h.
Jeszcze jedna uwaga - nie mam fabrycznych tarcz zegarów, są podmienione na powszechnie dostępne wzory z netu.
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
Ano ja proszę Ciebie przestawiłem wskazówkę na jakieś 10km/h defaultowo.
Sprawdzone z GPS'em - pokazuje wartości poprawnie do jakis 150 - szybciej nie jeżdżę (dalej nie sprawdzałem).
Ważna rzecz, jeżdżę na 185/60/14
czyli masz prawidłowe wskazanie tylko przy 100 km/h. Kiepski półśrodek.
Nie, licznik pokazuje wartości poprawne w zakresie 20~150km/h.
Stanowcze i zdecydowane raczej nie, bo jeżeli licznik przekłamuje 10%, to przy 50km/h powinno być 55, u Ciebie już jest 60, przy 140 powinien pokazywać 154, u Ciebie 150 :P
-
Prędkość można łatwo skorygować przestawiając wskazówkę.
o 10%? Jak?
Ano ja proszę Ciebie przestawiłem wskazówkę na jakieś 10km/h defaultowo.
Sprawdzone z GPS'em - pokazuje wartości poprawnie do jakis 150 - szybciej nie jeżdżę (dalej nie sprawdzałem).
Ważna rzecz, jeżdżę na 185/60/14
czyli masz prawidłowe wskazanie tylko przy 100 km/h. Kiepski półśrodek.
Nie, licznik pokazuje wartości poprawne w zakresie 20~150km/h.
Stanowcze i zdecydowane raczej nie, bo jeżeli licznik przekłamuje 10%, to przy 50km/h powinno być 55, u Ciebie już jest 60, przy 140 powinien pokazywać 154, u Ciebie 150 :P
Prędkościomierz uważam, że mam dobrze skalibrowany, może GPS oszukuje ;) - nie wnikam - nie mam z tym problemów.
Przy obliczaniu dystansu z drogomierza zawsze wartość mnożę przez 1,1 i mam faktycznie pokonaną odległość.
-
ja z razcji ze mam skrzynie ze slimakiem od mostu 4.1 a zalozony jest most 3.7 i kola o rozmiarze 185/65/15 skalibrowalem sobie predkosciomierz w sposob taki iz jechalem z gps w rece ii znaczylem co 10km km na skali markerem kropke odpowiadająco danej predkosci. pozniej zrobilem sobie wlasne tarcze z naniesionymi cyerkami w odpowiednich miejscach.
-
Chyba trochę więcej. most 4,3 a 3,9 to spora róznica, wyjdzie ponad 10%
tak 10% ,ale seryjnie licznik klamie o 5% do gory :P
Przy obliczaniu dystansu z drogomierza zawsze wartość mnożę przez 1,1 i mam faktycznie pokonaną odległość.
ale drogomierza nie ruszales ,wiec 10% dodajesz i po krzyku,
a predkosciomierz to inna para kaloszy
-
Odkopię. Opony 185/55/15, skrzynia Rover i most 11/43. Będzie ok? Czy trzeba wymieniać napęd prędkościomierza?
-
troszke mniejsze opony ,troszke zawyzania przez most - bedzie w miare OK
sprawdz sobie z GPSem i bedziesz wiedzial jak licznik trzymac pod fotoradarami
-
Nie chodzi o fotoradary:) tylko chce mieć rzeczywistą prędkość.
-
rzeczywista to pojecie wzgledne,
jezeli chcesz miec taka jak na GPSie w calym zakresie wskazan,to prawdopodobnie sie nie uda,
dla mostu 3.9 najblizej powinien pokazywac zespol slimaka z 1.5 ,czyli dla mostu 4.1 ,
dla tego slimaka,ktory masz (od 4.3) to najlepszy bylby most 4.1,
opony wprowadzaja lekkie przeklamanie ,ale ich srednica sie zmienia w zaleznosci od zuzycia bieznika, wiec tutaj nie nalezy sie spinac o duza dokladnosc,
liczniki tez roznie wychodzily ,wiec najlepiej by bylo, jakbys sobie jednak sprawdzil GPSem na trasie wskazania
-
jezeli chcesz miec taka jak na GPSie w calym zakresie wskazan,to prawdopodobnie sie nie uda,
A tam gadanie. 195/50/R15 i most 4.3, wskazania licznika pokrywają się z GPSem co do 1km do 165km/h, kilka osób może potwierdzić ;) tylko do 165 bo więcej nie jechałem z GPSem na pokładzie.
-
na takich oponach i moscie 4.3 nie ma slimaka, ktory wyrownalby braki przelozenia na kolach ,wiec musisz miec uszkodzony licznik ;]
-
195/50R15 a 175/70R13 to jest jakieś 0,1% różnicy na obwodzie więc jakie ty tu braki przełożenia na kołach widzisz to ja nie wiem...
licznik nie jest w żaden sposób skrzywdzony, co najwyżej nową linką prędkościomierza ;)
-
a kto powiedzial,ze 175/70/13 jest prawidlowym rozmiarem ?
fabryczne opony to 185/70/13 ,a 175/70/13 sa od nich mniejsze o prawie 2.5%
jezdzilem kilka lat na 195/50/15 i wiem jaka jest roznica,
na zimowych 185/70/13 licznik pokazuje 100 a GPS 94-95
na 195/50/15 licznik pokazywal 100 a ten sam GPS 90
-
No to dokładnie 2,29% - tyle jest 195/50R15 mniejsze od 185/70R13, co daje 98km/h realnie przy licznikowych 100. Ślimak ślimakowi nie równy (:d), nie uogólniaj że jak twój przewalał o 5-10km/h to u każdego musi być tak samo.
-
Jeśli ktoś posiada informacje na temat zależności obrotów silnika (rover) a prędkości na standardowych oponach? Jak szybko powinienem jechać przy 4500rpm?
-
Zależy od biegu, gdzieś po necie krąży taki kalkulator, ale nie jest idealnym wzorcem ;)
-
No to dokładnie 2,29% - tyle jest 195/50R15 mniejsze od 185/70R13, co daje 98km/h realnie przy licznikowych 100. Ślimak ślimakowi nie równy (:d), nie uogólniaj że jak twój przewalał o 5-10km/h to u każdego musi być tak samo.
nie uogolniam,tylko po prostu sprawdzalem w kilku egzemplarzach (w plusach) i tak wlasnie pokazuje licznik,
kazdy wlasciciel Poloneza wie,ze na V przy 3000rpm jest na liczniku 105km/h,
ale nie kady wie,ze GPS pokazuje wtedy 100km/h
-
Da się wyjąć tryb napędzający, bez rozbierania skrzyni?
-
bez przesady z tym rozbieraniem ,ale troche srubek trzeba pokrecic
-
Skrzynia jest na aucie i nie chce mi się jej wyciągać. Chyba że będzie taka potrzeba.
-
na aucie to raczej nie da rady - chyba,ze ktos ma jakies male chinskie raczki wieloprzegubowe,
zmiana na slimaka od 1.6 nie ma sensu na takich oponach, musialbys szukac slimaka od 1.5,
a i tak zostawisz seryjnego,bo trzeba skrzynie zdejmowac,
sprawdz sobie z GPSem ,jezeli przy 100 na liczniku GSP pokaze 102 to chyba jakos to przezyjesz ;>
-
Pomijając wał to kwestia zdjęcia kamienia centrującego, odkręcenia nakrętki na wałku głównym i wybiciu uszczelniacza. Do tego wiadomo trzeba odkręcić łapę i wyjąć reduktor. Ślimak bez problemu schodzi.
-
gdzieś po necie krąży taki kalkulator
a to nie chodzi przypadkiem o wzór:
V=0,377*obroty silnika* promień dynamiczny / przełożenie całkowite. ( czyli przekładnia główna* przełożenie danego biegu: w polonezie dla czwórki chyba równe 1)
promienie dynamiczne do znalezienia w necie bez problemu, przełożenia skrzyni poloneza w internecie lub w Morawskim
-
licznik sprawia wrazenie jakby byl kalibrowany na promien kola zapasowego (lezacego w bagazniku) a nie na promien dynamiczny i dlatego zawyza
-
Nie wiem jaki to wzór, nie jestem teoretykiem w tym temacie umiem tylko korzystać z tego arkusza exela, który podałem w załączniku - możesz wypakować go i sprawdzić z jakich wzorów tam korzysta. Pokazuje w miarę okej, ale z tego co pamiętam to nie uwzględnia tego promienia dynamicznego.
Możesz zmodyfikować i się podzielić :)
-
Większość liczników(róznych aut) zawyża o te 5km/h. A po jakimś przebiegu spręzynka się rozciągnie i jeszcze wiecej, Jak dla mnie ważne jest czy km dobrze na licznik nabija, jednak kombinowanie z trybami ma sens przy skrzyni rover i moście 3,9-tam roznice są spore. 2-3% można uznać za bład do przyjęcia. A jeśli przełożenie napędu jest odpowiednie, a tylko jest stałe zawyżenie o jakąś wartość, to trzeba przełożyć wskazówkę
-
Tomasz#1969
nie zauważyłem (!) załącznika w Twoim poscie <smutny>
a post zacytowałem żeby było wiadomo, że kontynuuje dyskusje w temacie przeliczania, bo wcześniejsze posty zeszły na ślimaki i jakbym wyskoczył z wzorem bez tego cytatu to by siękażdy zastanawiał o co mi się rozchodzi
:]
-
Ja się nie gniewam,
Od siebie dodam, że prędkościomierze naprawdę pokazują różne cuda - zdażało mi się wymienić same zegary i wskazania były inne (pomijam już to, że zawsze cyka linka a wskazówka skacze -,- )