FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: opec w Styczeń 29, 2013, 02:56:35 am
-
Witam, jak w temacie poszukuje interfejsu do sprawdzenia komputera. Wiem że temat już się kiedyś przewijał bo przeglądnąłem trochę forum, ale mam kilka pytań.
Pod maską mam 3-pinowe gniazdo diagnostyczne.
Na oko widzę że ten interfejs by działał, jednak 90zł z wysyłką to trochę wygórowana cena:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-poloneza-wtrysk-bosch-i2916261194.html
Ktoś pisał że te od vaga OBD1 też się nadają, ale wtyczka OBD wygląda na zupełnie inną. Nie jestem pewny co do tego modelu:
http://allegro.pl/kabel-interfejs-vag-com-gniazdo-com-i2964351506.html
Istnieje jakaś sensowna tańsza alternatywa niż pierwszy link? Albo może ktoś już nie używa i zechce odsprzedać swój interfejs za ok 40zł? :]
-
to musi byc fejs na max232 ,bo inaczej nie pojdzie pod DOSem,
szarpnalem sie na KKL ,ale to nie chce pod DOSem smigac,
kupowalem w VIAKEN ,wiec tam poszukaj ,a przed kupieniem zapytaj sprzedawce ,czy bedzie smigal z Polonezem boschem,
wtedy kosztowal chyba 35pln ,a za ten swoj placilem 70pln - no i moge sie laczyc ze szmelcpancerwagenem,bo ma program pod winde ,ale z Polonezem juz nie
-
Znalazłem taki zestaw: http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-k-linemax-232-kabel-piny.html
będzie coś z niego?
-
to powinien byc wlasnie ten,
JA mam ten na transoptorach i niby w porownawczej tablelce jest zgodnosc z dos ,ale w praktyce lipa,
zapytaj jeszcze sprzedawce ,czy napewno sie nim polaczysz z wtryskiem bosch mono motronic i ze masz program do Poloneza tylko pod DOS - zobaczymy ,czy dostaniesz ta sama odpowiedz jak kiedys JA
-
Sam sobie zrób na max232 - jak nie zadziała to niewielka strata. Robiłem coś takiego do gazu Landi Renzo i śmiga pod DOS-em, tylko wersja bez transoptorów.
-
do landi to zdaje sie idzie normalny fejsik z dwiema liniami sygnalowymi ,nazwijmy to K i L,
czyli taki jak do wiekszosci sterownikow gazowych,
do boscha trzeba jeszcze uzyc dwoch tranzystorow ,zeby zrobic jedna linie K dzialajaca w obu kierunkach,
dlatego odpuscilem kupowanie drugiego fejsu, bo zrobie sobie przejsciowke i uzyje fajsu od sterownika LPG,
zeby zrobic samodielnie fejs to tez bedzie kosztowalo 10-15pln i wyjdzie na pająka, a przeciez nie kazdy potrafi lutowac i chce przezywac zwiazany z tym stres,
35pln to dobra cena jak za gotowy produkt , ladnie zabudowany i wyposazony w potrzebne przewody oraz z gwarancja
-
Kupiłem jednak interfejs z tej aukcji:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-poloneza-wtrysk-bosch-i2973737071.html
Stwierdziłem że wole wydać więcej i mieć pewność. Koleś wysłał mi sam kabel połączeniowy silnik-RS232 bez układu scalonego. Kupiłem kabel za 80zł. Bomba, nie?
-
no to swietnie ,niech ci teraz dosle reszte,
z kablem do Abimexa od niego nei bylo problemu ,ale tam jest sam kabel ;]
a wtyczka sie zgadza ? moze ci wyslal do abimexa
-
Wtyczka się zgadza, pasuje idealnie. Aż postanowiłem spróbować (a nuż działa na sam kabel <lol2>) ale laptop zawiesza się za każdym razem przy próbie nawiązania połączenia (próbowałem z 4 razy).
-
to ty harcor jestes ,jezeli wpinasz sobie bezstresowo w COM wtyczke z przewodem 12v :P
-
Fak. laptop działa normalnie, ale nie wiem teraz czy portu nie spaliłem i czy jest sprawny.
Zasmuciłeś mnie.
-
sprawdz miernikiem ,czy przewod +12v jest bezposrednio podlaczony pod wtyczke COM ,jezeli jest jakis duzy opornik ,to gniazdo moglo przezyc ,ale jezeli jest bezposredni przewod ,to moze byc kiepsko
-
A można prosić o jakąś dokładniejszą instrukcje?;> Mam miernik, tylko za bardzo nie wiem gdzie go wetknąć.
-
pod pinem A jest 12v ,a pod pinem B masa,
sprawdz ,czy pin A z wtyczki boscha ma polaczanie z ktoras nozka we wtyczce COM,
sprawdzaj omomierzem na zakresie 200k i jak pokaze sie 0 to zmniejszaj zakres w celu odczytania rezystancji
-
Dostałem odpowiedź od sprzedawcy:
Zmieniło się tylko trochę wykonanie
elektronika jest wykonana w technologii SMD i mieści się w obudowie wtyczki do portu RS232
Czy ktoś mnie tu robi w bambuko?
-
co za problem rozkręcić wtyczkę?
-
rozkrec wtyczke i zrob zdjecie,
w fejsie do abimexa plytka miesci sie we wtyczce ,ale tam sa 3 oporniki,
tutaj powinny byc 2 tranzystory i kilka opornikow i przydalby sie max232 ,chociaz widzialem jeden schemat bez niego,
wiec tak czy siak do tej najmniejszej wtyczki nei wejdzie ,ale robia tez takie dluzsze wtyczki,gdzie da sie troche wepchnac
-
Otworzyłem, zrobiłem zdjęcie:
(http://i47.tinypic.com/a1sr4l.jpg)
Ponad to, postanowiłem odinstalować windowsa 3.1 (graficzna nakładka na dosa) i spróbowałem jeszcze raz pod czystym dosem i.. zadziałało! Połączyłem się, i wykonałem test urządzeń wykonawczych (przepustnica była słyszalna itp.) jednak kiedy chcę przeprowadzić pomiar parametrów "na żywo" to wywala mnie przy odpalaniu silnika z komunikatem:
(http://i46.tinypic.com/o0q9mr.jpg)
-
Do abimexa i gsi nie trzeba płytki bo to 3 oporniki sa w sumie.Ja u tego gościa dwa razy kable kupiłem i dwa razy były problemy.Poza tym kabel do gazu był zrobiony z kabla do nokii za 10 zł a kosztował 80.
-
to wyglada jak ta skrocona wersja bez max232
(http://img51.imageshack.us/img51/4994/schematuproszczonydobos.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/51/schematuproszczonydobos.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ale nie wiem czy to dziala,
dziwne by bylo ,ze praktycznie taki sam schemat polaczen z maxem i z bezposrednim podlaczeniem do COM mialby dzialac tak samo
sproboj odpalic pod czystym DOSem program ,bo abimex tylko tak dziala (w oknie windowsa 98se nie dziala)
-
sproboj odpalic pod czystym DOSem program ,bo abimex tylko tak dziala (w oknie windowsa 98se nie dziala)
No właśnie odpaliłem na czystym dosie, uzyskuje połączenie, moge przeprowadzać testy na II pozycji stacyjki, ale tracę połączenie gdy chce przeprowadzić odczyt parametrów "na żywo" i odpalam silnik. Wywala mnie z komunikatem "niewłaściwy typ silnika"
-
jest jakis postep,
Misiek Sztasic jak widac na filmiku uzywal fajsu z duzym pudelkiem na kablu,
to mogla byc wersja za max232,
moze w tym tkwi roznica w mozliwosciach polaczenia
wiecej ci nie pomoge, dopoki sam nie sprawdze,
chyba w koncu wezme sie za zlutowanie fajsa,tylko musze kupic pare elementow
-
Daj znać jak postępy, jeśli będzie działał to chętnie odkupie :d
-
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html posiadam taki kabel, czy podepnę go do poloneza 1.6 gli bosch ? stosuje go do golfa III 1.8 na jednopunkcie boscha
-
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html posiadam taki kabel, czy podepnę go do poloneza 1.6 gli bosch ? stosuje go do golfa III 1.8 na jednopunkcie boscha
nie odpalisz go pod DOSem ,ale skoro podlaczales do szmelcwagenow to sproboj sie polaczyc programem VAG - ktos to musi przetestowac,a skoro masz pod reka
-
Witajcie, czy jest jakaś rada na brak połączenia?
Interfejs Viaken kline, dostaję przy jakiejkolwiek próbie połączenia komunikat który kolega wyżej podał na zdjęciu.
Niewłaściwy typ silnika.
Jakieś rady?
-
mordowałem się z tym chyba z 3 dni, spróbuj wcisnąć wtyczki te od samego interfejsu (one są przykręcane teoretycznie ) i zobacz,u mnie dioda zielona świeciła na pół mocy dopiero jak docisnąłem to nagle zaczęła mocno świecić i połączyło
-
Czy mówimy o tym samym? Ja tu żadnej diody nie widzę :))
Czy ktoś może potwierdzić, że interfejs kline od Viaken działa z boschem?
-
Próbowałeś dociskać przewody do interfejsu i szukać jednocześnie ? Twój może nie ma diod, mój akurat ma.
-
Tak, próbowałem, szewc bez butów chodzi, wstyd się przyznać, ale wina była błaha.
Winne były ustawienia w biosie odnośnie portu szeregowego.
Niestety dziś z ranka już kur/nerwicy dostawałem i mało się ze wszystkim nie poddałem, ale o tym już w innym wątku...
Udało mnie się połączyć - oficjalnie potwierdzam, Viaken kline na maxie działa z boschem.
PS mój akurat nie ma diod.