FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Janusz w Styczeń 30, 2013, 20:22:25 pm
-
Pacjent:caro 96 abimex Pb+LPG
Przyjechałem dzisiaj pod sklep,zrobiłem zakupy,wsiadam odpalam wyjeżdżam na główną ulicę jedynka strzał w dolot,dwójka strzał w dolot,jedzie ale przy próbie dodania gazu przerywa i strzela,wrzucam trzy jedzie jak szatan.
Dojeżdżam na parking,około 2200 obrotów strzela niemiłosiernie na gazie,wyżej się nie wkręci bo gaśnie,lub przed samym zgaśnięciem łapie zapłon i chodzi,oczywiście do max 2200 rpm
Moduł zdycha , czy komp się zesrał ?
-
W moim przypadku identyczne objawy były przy walniętym module zapłonowym :/
-
Dzisiaj jechałem do pracy,wszystko ustało,jak wracałem to też nic się nie działo <co>
Jadę zaraz oblukać sprawę na warsztat
-
U mnie też auto wariowało od czasu do czasu,a potem był spokój. Świeci Ci sie check engine?
-
Ja również miałem podobne objawy. Winowajcą okazał się moduł zapłonowy. Check Engine wcale się nie świecił a odcinało przy 3 tys. Check zaświecał się dopiero jak wyciągało się na wyższe obroty niż odcinał, wtedy prócz świecenia Check'a obrotomierz spadał na 0, a jak obroty spadły to znów wszystko było ok. Po wymianie modułu ustało. Jakbyś również wymieniał moduł, polecam zabryzgać go jakimś środkiem izolującym od wilgoci, bo u mnie przeważnie świrował w deszczowe i mgliste dni.
-
Przyczyną prawdopodobnie była wilgoć pomiędzy modułem a podstawką ,miałem założony moduł APE, drugi rezerwowy też mam APE , ale na warsztacie znalazłem trzeci na którym nie ma nazwy producenta tylko pod cewkami jest krótka niebieska linia,co to może być za moduł(jakiej firmy ?) założyłem go na próbę zobaczymy jak będzie rano palił <co>
-
To ja opiszę dokładnie jakie u mnie były objawy : odpalał bez problemu,wkręcał się świetnie. Ruszam,przejechałem kawałek i po zaświeceniu sie check engine auto miało muła. Jak mocniej wcisnąłem gaz to szarpał,strzelał z wydechu i ogólnie katastrofa.Żeby dojechać do domu musiałem delikatnie operować gazem.Działo się to w lecie więc wilgoci nie było.Po wymianie modułu razem z cewkami auto odżyło i teraz już check sie nie świeci:)
-
Pali z rana bardzo ładnie <ok> ,jednak w czasie jazdy np. na trójce potrafi jakby na ułamek sekundy zgubić zapłon,wcześniej też tak było,czyżby któraś cewka wymagała wymiany ??
-
Witam
Może zacznij od przewodów WN, ja przerobiłem już 4 moduły. W dwóch pierwszych po uszkodzeniu chodził na dwa gary (wkręcał się na obroty jak maluch), trzeci jak padł to nie chciał nawet odpalić, a czwarty to zaświeca się check (błąd 42) zaraz po odpaleniu i ma muła.
-
Przewody wymienione lecz nie tutaj leżała przyczyna zrywów,winne były świece ponieważ miały zbyt duże odstępy,po wyczyszczeniu i ustawieniu na 0,8 cyka jak szwajcarski zegarek :]