FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: El-Portero2 w Styczeń 31, 2013, 13:09:55 pm
-
Witam
Ma ktoś jakieś instrukcje jak zdemontować poszycie dachu w polonezie? gdzie rozwiercić zgrzewy, w którym miejscu najlepiej ciąć?
wasze doświadczenia:
-
Poszycie dachu jest zgrzewane w ramce szyby czołowej, w rynienkach oraz z tyłu do wnęki na klapę bagażnika. Zgrzewy są na słupku A również.
-
Roboty czeka Cię w ciul. Pomyśl nad usztywnieniem/połączeniem jakoś słupków żeby Ci się to nie powichrowało.
-
Ja bym wszystkie słupki spiął ze sobą, jakbym miał taką operację robić, bo na pojedyńczej blasze to może pokręcić
-
zamiast bawic sie w rozwiercanie, wez szlifierke z tarcza scierna listkowa, i tam gdzie zgrzewy, zedrzyj poszycie do 0. Lepsze (praktycznie nie niszczysz blachy do usuwanym poszyciem) i szybsze niz rozwiercanie. Rozwiercac jest dobrze jak chcesz dany element z jakiegos powodu wspawac spowrotem. Tak to bez sensu sie pierdzielic.
Ja zdejmowalem dach, troche zgrzewow jest, ale szybko idzie, zwlaszcza szlifierka. Zgrzewy sa tam gdzie napisal Grzesiek.
-
zamiast bawic sie w rozwiercanie, wez szlifierke z tarcza scierna listkowa, i tam gdzie zgrzewy, zedrzyj poszycie do 0. Lepsze (praktycznie nie niszczysz blachy do usuwanym poszyciem) i szybsze niz rozwiercanie. Rozwiercac jest dobrze jak chcesz dany element z jakiegos powodu wspawac spowrotem. Tak to bez sensu sie pierdzielic.
Ja zdejmowalem dach, troche zgrzewow jest, ale szybko idzie, zwlaszcza szlifierka. Zgrzewy sa tam gdzie napisal Grzesiek.
Dokładnie w taki sposób zdemontowałem stare podszybie i progi- ja to do innego projektu szykuję więc potrzebuję dach w całości żeby można było z powrotem przeszczepić w tych samych miejscach i nic nie było widać. Myślałem że jest jakieś prostsze i szybsze rozwiązanie ale jednak trzeba berdzie zgrzew po zgrzewie rozwiercić (cały dzień na szrocie gwarantowany) - dobrze, że chociaż punkty zgrzewów są widoczne nad szybą - gorzej jest w rynienkach bo tam nie widać żadnego punktu zaczepienia- być może będę delikatnie podważał/rozwarstwiał blachę i trafię z odwiertem w ten fabryczny dryg.
Ja do tematu nie mam więcej pytań- może komuś jeszcze się ta wiedza przyda.
Podziękował za podpowiedzi
-
El-portero na szrocie obetnij po słupkach i później w domku zgrzewik po zgrzewie na spokojnie rozwiercisz. Cały dzień na szrocie to trochę za długo. <rotfl>
-
El-portero na szrocie obetnij po słupkach i później w domku zgrzewik po zgrzewie na spokojnie rozwiercisz.
potwierdzam, najlepsza opcja :)
-
tak zrobię, dzięki :d
-
Tak macnąłem swojego wczoraj przy dachu i wychodzi na to że zgrzewy przy rynienkach są wyczuwalne od spodu. Zatem tniesz po słupkach i do domu...
Temat przenoszę do stosownego działu tak na przyszłość...