FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kuba92 w Luty 06, 2013, 21:55:13 pm
-
Jak w temacie - jak przeprowadzić, co wyprostować, co nasmarować, jak wyregulować żeby wszystko chodziło jak najlżej? Bo obecnie szyba od strony pasażera ma dość duże problemy z podnoszeniem się, a jak się zabiorę za temat to najlepiej z obu stron na raz. ;)
-
A instalacja elektryczna jest na przekaźnikach, czy bez?
-
"Możesz rozebrać, przeczyścić ten fragment po którym jeżdżą szczotki papierem ściernym i cienkim nożykiem
porobić przerwy (pewnie będą pozatykane syfem) przesmarować i złożyć.
Jednak nie spodziewałbym się rewelacji bo już to robiłem.
Moje po takim czymś zaczęły zapier.... Dodatkowo z tyłu obudowy jest taka śrubka do regulacji,
zakontrowana nakrętka, ja ustawiłem to tak, że silnik podczas pracy ma najwyższe obroty i szyby mi
zamykają w 4 s.Trzeba włączyć silnik do prądu i ustawić tak, żeby się kręcił jak najszybciej (na słuch)."
To jest skopiowane z innego tematu na forum, który chyba już nie istnieje. W każdym razie to nie moje słowa :)
-
A samo szkło nie ma luzów na mocowaniu do podnośnika? Możesz sprobować poprzestawiać je trochę luzując dwie górne śruby, może akurat coś pomoże.
-
Nie na przekaźnikach, w dodatku będę robił od nowa, na porządnie instalację. :P Bo ta obecna jest cienka raczej - dosłownie i w przenośni.
W ogóle słyszałem, że coś się krzywi w tych podnośnikach i po wyprostowaniu tego zaczynają działać one szybciej. ;)
A i w GLD te podnośniki działały niebo lepiej, tu ciężko raczej.
Luzów na "mocowaniu szyby" nie mam, powinienem zostawić?
-
ja mam ten zakręt na dole, skrzywiony w jednym podnośniku i działa on wyraźnie wolniej. ale przy próbie prostowania giął się nie tak jak powinien, to odpuściłem.
-
W pierwszej kolejności porządna instalacja elektryczna.
W drugiej , rozebrać i nasmarować szyny.
Po trzecie - rozebrać silnik, bardzo dokładnie wydłubać z pomiędzy (tego elementu po którym jeżdżą szczotki) miedzianymi fragmentami brud i syf.
Dokładnie przetrzeć papierem ściernym.
Złożyć - i dokładnie wyregulowac.
W prosty sposób:
Poluzować wszsytkie śruby na maksa , tak przedniej szyny jak i podnośnika oraz samej szyby.
Podnieść na maska szybę przy poluzowanych śrubach, dokręcić wszystkie śruby.
opuścić szybę i ma działać.
-
Jak już rozmawiacie o regeneracji to ja tez mam pytanko odnośnie tych mechanizmów. Zauważyłem że u mnie szyba w czasie podnoszenia jakby się ukosuje (w osi przód-tył), jest dobrze przykręcona ale za to jakby ten element mocowany do szyny ma luz. Jakieś patenty na to?
-
Żaden. Wyrobione są plastikowe ślizgi i niczym tego nie zniwelujesz.
-
Kup nowe manualne podnosniki i podmień
-
Hmm, spróbuje przełożyć z tych manualnych które mam.
Dzieki za wskazówki.
Dokręcanie szyby w górnej pozycji powoduje to, że nie odsuwa się ona do końca. ;)
Żeby było ciekawiej w GLD podnośniki regulowałem raz przy montażu i było super, a tu naście razy i dalej działa beznadziejnie.
-
Mnie czeka to samo. Muszę wyjąć, lewy podnośnik i prostować go bo na pewnej wysokości szyba zwalnia, potrafi się zaciąć i trzeba ręką pomóc(założony nowy silnik i odcięcie przy przeciążeniu 8A). Dobrze że się pojawił taki temat.
-
Warto jeszcze smarować gęstym olejem zamiast smaru, to tez trochę pomaga w zmniejszaniu oporów.