FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Kaczy#1853 w Grudzień 27, 2004, 22:32:51 pm
-
Jak kupilem to auto (wrzesien) to byla taka opcja:
- przy 3800-4000 obr na benie dostawal czkwaki
- na gazie tego efektu nie bylo, jednak odczuwalne bylo ze bardzo niechetnie wchodzil w zakres 3800-4300 obr, pozniej ciagnal bez problemu.
Teraz, po przejechaniu jakis 10km dzieje sie na gazie tak jak na benie przy kupnie. Zawory regulowalem jakies 7-8k km temu, filtr pow. zmieniony niedawno, nowe swiece, syf z parownika usuniety. Co moze byc przyczyna? Czyzby zle wyregulowane zawory albo juz sie po prostu rozregulowaly?
-
Zawory raczej niemogly sie tak szybko rozregulowac. chociaz nigdy nie wiedziec :d ja bym sprawdzil zaplon moze masz za bardzo wyprzedzony.
-
jak strzela to nic innego jak zapłon sprawdz ciezarki przeczysc ustaw i bedzie git
-
To jest opcja na wtrysku wiec z tego co sie orientuje zaplon jest elektroniczny. Nie przestawie go.
-
a czy po wymianie filtra powietrza ustawiałe? gaz i jeszcze jedno czy rozł?czałe? ostatnio akumulator no i kiedy wymieniałe? przewody wn
-
Akumalator rozlaczylem wczoraj.... bo wczoraj o tym przeczytalem. Jakby ktos mogl mi to potwierdzic (jesli o chodzi o to rozlaczanie).
Na zimnym silnku odpinam jedna z klem od aku (bez znaczenia ktora?) czekam 15 minut. Potem zapinam kleme. Wlaczam silnik (roznica czy na gazie czy na benie?) Czekam az wlaczy sie wentyl. Wylaczam silnik... i gotowe?
Przewodów WN nie zmienialem... nie widzialem jakos w nocy fajerwerków pod macha wiec chyba nie trzeba. Ale dziwi mnie fakt ze wcze?niej tego nie bylo... byl tylko problem ze nie bardzo chcial sie wkrecac w tym szczegolnym zakresie, ale to wszystko. W ciagu miesiaca tak sie moglo stac?
-
Sprawd? czy masz dobrze ustawiony rozrz?d. Przy przestawionym o jeden z?bek jest taka dziura przy ?rednich obrotach i tendencje do strzału.
-
To moze odpiewiedz jak dla laika... :)
Co, gdzie i jak rozberac by to sprawdzic albo ile by to moglo kosztowac w warsztacie? :oops:
-
co do restartowania kompa w poldku to powiniene? go odpalić na benie i niedotykaj?c pedału gazu zagrzać w rzadnym razie nie przeł?czać na gaz.Przewody wysokiego napięcia wcale nie musz? w nocy iskrzyć jak s? r?bnięte ja ostatnio jak kupiłem nowe to było ok ale jak tylko popadał deszcz albo rano jak była duża wilgotno?ć to mi się dławił i strzelał na 3 tys.obrotów a pod mask? nie było nic widać
A co do dławienia się na gazie to ja kiedy? tak miałem i jak pojechałem do gazownika to w pierwszej kolejno?ci wyj?ł mi filter gazu i okazało się,że był tak zabrudzony,że nieprzepuszczał większej ilo?ci gazu i na wolnych obrotach było ok ale na wyższych się dławił i jak mi to wydmuchał(akurat nie było nowych)to jak ręk? odj?ł
-
Tak z ciekawosci, czy po tym czyszczeniu filtra zmienilo sie cos w pracy silnika? Tzn. czy czules ze autko jest zywsze czy cos czy tylko zniknal efekt "western w tlumiku"? Bo wydaje mi sie ze jesli filtr jest zabrudzony to autko procz tego dlawienia i strzalow powinno sie zrobic bardziej mulowate (stad pytanie czy po czyszczeniu lepiej "odchodzil").
Powiem szczerze ze u mnie autko chodzi tak samo jak przy kupnie.. czyli przyspieszenie jak w malcu :roll:
[ Dodano: 2004-12-29, 08:29 ]
Dzis jade na wymiane filtra gazu i regulacje zaworow... obczym czy pomoze :)
-
filtr gazu powodował tylko to,że na większych obrotach go r?bało bo nieprzepuszczał tyle gazu ile potrzeba a co do tego,że poldek jest mułowaty na gazie to masz prawdopodobnie ?le ustawion? miszankę dostaje pewnie za dużo gazu a za mało powietrza.