FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kuba92 w Marzec 15, 2013, 16:31:18 pm
-
Pytanie, ktoś przerabiał temat włożenia do minusa jakiegoś wydajniejszego wentylatora nagrzewnicy? Ogrzewanie u mnie jest spoko, ale jak się otworzy wszystkie nawiewy to dość słabo dmucha na szybę, myślę, że wymiana wentylatora na jakiś mocny mogłaby pomóc ale wole się najpierw zapytać: czy da się bezproblemowo dopasować jakiś mocniejszy wentylator i z czego może podejść?
-
Dół nagrzewnicy ze 132 mkIII - ma trubinę zamiast wiatraka.
Kształt obudowy prawie taki sam. Trzeba przynitować wyjscia do 3 rur na bokach.
-
Z tym, że z dostępnością ciężko... :/ W życiu po okolicy nie widziałem takowego fiata a co dopiero na szrocie. Ktoś jakieś inne pomysły ma?
-
Ja mam silnik z pluszaka jest troche grubszy ale montaz to nie problem i chodzi super.
-
Też miałem taką wersję. Max prędkosć silnika plusowego to jakbyś dodał jeszcze jeden bieg. Wydajność porównywalna ze 132
-
A podłączenie elektryczne się czymś różni? Tzn. tylko podawany jest minus i plus z przełącznika czy coś jeszcze?
http://allegro.pl/wentylator-dmuchawa-nawiewu-polonez-caro-plus-1-6-i3083447388.html - to jest to czego szukam, tak? :)
-
tak to to, połączenie nie wiem czy czymś sie rózni bo mam panel z plusa i instalacje tez ale mysle ze nie powinno byc zadnych różnic.
-
Wydaje mi się, że to nie będzie taka łatwa sprawa. Był ostatnio nawet jakiś temat w sprawie rezystora, który ma być gdzieś w obudowie wentylatora aby miał jako takie chłodzenie. Aczkolwiek miło by było jakby to nie było trudne, bo też chętnie poprawiłbym siłę nadmuchu
-
Panowie mnie równiez irytuje kwestia sily nadmuchu w "minusie" .Chcialbym wstawić dmuchawe z pn'a plusa ale jak zamontowac tą "turbine"?
-
Opornice spokojnie idzie wmontować w starą nagrzewnice od Caro jest dużo możliwości.
-
Ja miałem kiedyś taki patent, jak jeszcze miałem ogrzewanie seryjne, że w podszybiu nad silnikiem zamontowałem wentylator z malucha.
Miało to następującą zaletę-nie było go słychać prawie w ogóle (seryjny strasznie mnie wkurzał), dmuchał jak 1-2 bieg zwykłej dmuchawy, po właczeniu go razem z wiatrakiem wewnątrz nadmuch był całkeim wydajny.
Minus był taki, że praktycznie zlikwidowało się nawiew dynamiczny, co w trasie jest denerwujące.
Można z tym pokombinować lepiej niż to wtedy zrobiłem, na przykład dać mocniejszą dmuchawę (może być z plusa) zamontować ją gdzieś z boku komory (na środku nie wejdzie) zrobić do niej jakiś tunel podprowadzający powietrze do samej nagrzewnicy.
Lepiej było by wsadzić jakiś wiatrak nad nagrzewnicą pod deską rozdzielczą, a nie w komorze, podobnie jak mam to teraz zrobione przy ogrzewaniu z astry, bo pod maską niewiele miejsca, przeszkadzają głownie wycieraczki.
Tak się zastanawiam, czy wtedy własnie wentylator z astry by nie wszedł.
-
Mojm zdaniem temat zmeczony do reszty. Ile jest osób tyle patentów na ulepszenie tej nagrzewnicy, a i tak wiekszość daje sobie spokój i montuje coś innego. Wentylator u dołu nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia które ściagnie ciepłe powietrze w dół, wiec nawet jak założysz lepsze śmigło czy turbinę to bedzie lepiej wiało ale ciepłego powietrza i tak nie zciągnie. Jednym słowem na miotle w kosmos nie polecisz ;p
-
W caro jedyna opcja to zamontować drugi wentylator nad grzejnikiem,tylko wtedy trzeba by było pozbyć się klapek i uszczelnić boki,żeby nie dawało zimnym powietrzem.Ten na dole zostawić,bo on by podwał dalej do wylotów,ale wspomagając go tym u góry nadmuch powinien być bardzo mocny.
-
u mnie problem słabego nadmuchu tkwił w silniczku wentylatora. komutator został zbyt głęboko wciśnięty na oś. szczotki nie pracowały całą powierzchnią, stykały się z komutatorem mniej niż połową swej szerokości. odsunąłem komutator i silnik zaczął pracować szybciej i z większą mocą.
-
Może mi ktoś podesłać link do allegro jak wygląda wentylator nagrzewnicy w minusie 96? :)
Sprawdzę ten wentylator, jakiś problem z nim jest - jak temperatura jest poniżej zera to zanim nagrzewnica złapie te kilkanaście stopni wentylator świszczy/buczy/charczy.
-
http://allegro.pl/polonez-caro-plus-1-6gli-wentylator-dmuchawy-i3042062256.html tak wygląda w Caro minusie 96. W wąskich był taki sam tylko w obudowie były 4 wyloty zamiast 6 :)
Ja na nadmuch w swoim wąskim C- nie narzekałem, całkiem przyzwoicie dmuchał.