FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Roofi w Kwiecień 10, 2013, 12:28:45 pm
-
Z racji na to, że fabryczny most powoli kończy swój żywot myślę nad założeniem mostu z Fiata 132. Zabawa będzie - wiadomo. Wycięcie mocowań pod sprężyny - wspawanie uchwytów resorów. Ale to wszystko da się zrobić ;)
Sprawa rozchodzi się o wymiary. Jak wygląda sprawa z szerokością mostu 132 w porównaniu z polonezowskim ? Nie będzie niespodzianek z wielkością (obudowa) mechanizmu różnicowego względem polonezowskiego ? Chce uniknąć ponownego skracania wału napędowego. Wał mam gruby z Fiata - skrócony (pod dyfer poloneza) i wyważony.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Most z F132 będzie OK wymiarami, z tego co pamiętam szerokość podobna do szerokiego.
Zastanów się nad mostem od Volvo 240, wymiary są na forum, fajnie się komponuje na szerokość.
Roboty tyle samo co mostem z F132. Mosty bardzo żywotne, będzie tylko zabawa z hamulcami przy volvo.
Przełożeń sporo do wyboru, od 3,5 do 4,1.
-
z Vovlo jest ten ból, że trzeba przednie piasty przerabiać bo rozstaw z volvo bądź na odwrót ;) a 132 jest chyba delikatnie węższy od szerokiego Polonezoswskiego ;)
-
Róznica jest 1cm na szerokosc - dokladasz do 132 2 podkladki 5mm pod koła i masz jak na szerokim. Pytanie tylko czy ma jakikolwiek sens dumanie na adaptacja mostu z tych staruszków do PN, to byłą dobra opcja 10 lat temu jak takie mosty kupowalo sie za 150zł a nie teraz
-
Elwood - mi most z 132 został z rozbiórki. Więc szukać nie muszę. Mam nadzieje, ze będzie dość żywotni dla 2,0 mpi.