FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wiedzmin w Kwiecień 12, 2013, 12:25:13 pm
-
Witam Was, mam problem posiadam motocykl jednocylindrowy i chciałem zaadoptować do niego obrotomierz z Poloneza. Motocykl kręci do 10 tys obrotów, a obrotomierze Lumel kręcą tylko do 8 tys obrotów. Jednak przeglądając ostatnio You Tube znalazłem filmik z kalibracji obrotomomierza Jaeger który na filmiku jako jedyny kręci się ponad skalę 8 tys rpm. I mam pytanie. W których wersjach Poloneza taki obrotomierz był montowany? Wiem że w przeważającej większości były to Lumele, ale one nie kręcą więcej niż 8 tys rpm zamieszczam link do filmiku i proszę o pomoc pozdrawiam! http://www.youtube.com/watch?v=aRUX5AVtk7E
-
Nikt z Was nie wie?
-
z tego co ja myślę to każdy obrotomierz potrafi się przekręcić ;)
-
Nie przekręci się żaden, bo po prosu tak jest skonstruowany, że dalej mechanicznie nie pójdzie.
-
A czy przypadkiem ilość cylindrów (dokładniej świec) nie gra roli? Sygnał z tego co pamiętam brany jest z cewki zapłonowej więc 4 cyl - 4 iskry (czyli sygnały) na cykl, 2 cyl = 2 syg./cykl itd. Chyba ze masz sygnał z kompa via CPWK.
Już nie pamiętam ale było coś trzeba przelutować w elektronice obrotka żeby przy montażu z 4 garów do dwóch wskazywał odpowiednio a nie 1/2 obrotów.
Tak na szybko znalazłem - powinno troche temat rozjaśnić:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic919493.html
-
Nie przekręci się żaden, bo po prosu tak jest skonstruowany, że dalej mechanicznie nie pójdzie.
No na tyle się przekręci na ile jest to możliwe mechanicznie. Czyli właśnie koło 10 k obrotów by było.
-
Lumele nie kręcą powyżej skali , mają chyba tam jakis ogranicznik i więcej jak do 8 tys nie kręcą. Jedynie ten Jaeger kręci ponad skalę do ok 10 tys rpm. Posiadm motocykl jednocylindrowy 4T który ma dwie iskry na jeden obrót wału jedna iskra w suwie sprezania do zaplonu mieszanki a druga iskra w suwie wydechu do dopalenia spalin. Czyli jeżeli w Poldku sa 4 impulsy na jeden obrót wału to u mnie taki obrotomierz z Poldka będzie pokazywał 2x niższe obroty. Wyjątek to obrotek z Poldka abimex ktory ma podwojna cewke i bedzie pokazywal dobrze. Do reszty obrotków Lumela trzeba zrobić przeróbkę, zmienić kondensator w przerzutniku na 2x większy wtedy będzie pokazywać dobre obroty a nie 2x zaniżone. Ja pytam was o ten obrotek jaeger bo on jako jedyny kreci do 10 tys rpm na elektrodzue napisano mi ż Jaegery montowane są w dieslach ale ten obrotek z filmika co podalem ma skale do 8 tys wiec jest chyba z benzyny? Lumele niestety przy 8 tys maja ogranicznik a moj motocykl kręci do 10 tys rpm.
-
to zastosuj jaegera z citroena saxo bądź peugeota 106 - kręcą się właśnie ponad skalę, jakieś 270 stopni, do nich pasuje tarcza idealnie z poloneza,wskazówki zostawiasz z saxo, tylko tył zegarów trzeba trochę przerobic - ja miałem ten sam problem w silniku , który się kręci ponad 8 tys w poldku i wpasowałem tam taką elektronikę :)
tak to z tyłu u mnie wygląda - rzeźba z prędkościomierzem jeszcze:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/ustrojstwa_saxo.jpg)
-
A co to za elektronika coś więcej o tym możesz powiedzieć?
-
chodzi ci o tą dodatkową płytkę przy prędkościomierzu ? jeśli tak to jest alternatywna metoda do rozwiązania Bociana , czyli zegar z saxo, czujnik prędkości pojazdu z nowszego fiata , a ta płytka to preskaler - czujnik z fiata daje 16 impulsów na obrót , a to jest dzielnik modulo x , gdzie x - ustawiasz zworkami , w ten sposób mam w miarę dokładne wskazania prędkościomierza przy skrzyni z 2.0 fiata dohc i przełożeniu 4.55 - normalnie zegar mi przekłamywał koło 25km/h w górę, tutaj dzielę impulsy przez 6 lub 7 i mam tylko 5% błąd pomiaru :)
-
Tak o tą płytkę mi chodziło:) czyli to do prędkościomierza a ten obrotek co założyłeś z saxo jego trzeba jakoś przerabiać? Bierze sygnał z cewki czy z czujnika halotronowego na wale?
-
akurat ja go steruję z megasquirta (kompa od wtrysku typu stand alone) , nie jestem pewien ale on chyba nie ma obwodu kształtowania impulsów z cewki, strobuje się go masą o ile dobrze pamiętam.
-
Słuchajcie na elektodzie powiedziano mi że ten obrotek Jaeger który jest w filmiku który podałem w tym temacje jest od Poldka Caro Plus 1.6 z wtryskiem wielopunktowym może teraz coś kojarzycie?
-
Znalazłem panowie!
To jest dokładnie to:
http://allegro.pl/licznik-polonez-igla-i3165108329.html
Z jakiego modelu jest ta deska jesteście w stanie poznać?
-
To jest raczej do gaźnika.
Tu masz abimex
http://allegro.pl/licznik-zegar-polonez-typ125hboa9011-i3159687198.html
-
Po czym rozpoznajesz tego abimexa?
-
Ja rozpoznaję po skali, pod koniec się "zagęszcza".