FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Daniel55 w Kwiecień 28, 2013, 14:22:18 pm
-
mam problem z polonezem jest to 1.6 gli abimex + gaz .Ciężko odpala a drugi problem powyżej 60km/h zapala się check engine co to może być za usterka
-
kawałek druta (czyt. spinacz biurowy) i diagnozuj :)
-
A jak się nagrzeje to też ciężko zapala ?
-
mam problem z polonezem jest to 1.6 gli abimex + gaz .Ciężko odpala a drugi problem powyżej 60km/h zapala się check engine co to może być za usterka
JAk się nie miał kolega Arti28 miał podobny problem. okazało sie ze sonda poleciała
-
po diagnozie spinaczem wyczytałem błąd nr 44
-
na ciepłem pali tak samo jak na zimnym też cięzkowato
-
Błąd 44 zbyt niski sygnał czujnika tlenu . http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30239.0#quickreply Zrób jeszcze test , odpal furę i czekaj niech sobie pracuje na biegu jałowym . Jeśli zapali się check engine przy temperaturze 70/80 stopni to prawdopodobnie sonda lambda padła . Jak wygląda spalanie ? Dużo łyka ? Miałem podobny problem , ale mój palił od strzała .
-
jak wygłąda i gdzie się znajduje czujnik tlenu może ktoś wie ???
-
Na rurze wydechowej się znajduje.
-
Niech sobie szuka pod całym autem, no nie?
Czujnik tlenu znajduje się pomiędzy kolektorem wydechowym, a katalizatorem (pierwszym tłumikiem). Jak otworzysz maskę, po lewej stronie (stojąc czołem do auta) przy ścianie grodziowej znajdziesz kabelek biegnący "w dół". Po nim dojdziesz do czujnika. Wygląda jak świeca zapłonowa wkręcona w rurę.
-
czyli czujnik tlenu to sonda lambda ?????
-
dziś zauważyłem taką rzecz.Jadąc na gazie zapaliła mi się kontrolka check engine ,po przełączeniu na benzynę i przejechaniu kilku metrów check zgasł .
-
Czy check engine zapala się tylko przy jeździe na gazie? Która generacja LPG? Tak to sonda lambda.
-
check zapala się na gazie jest to piewsza generacja gazu
-
czyli w instalacji gazowej jest pominięta sonda lambda i przez to wywala błąd
-
Od dawna masz tego poloneza? Od dawna masz ten problem? Wcześniej było lepiej?
-
100% sonda . Kupujesz uniwersalną za 60 - 70 zł , ucinasz ze starej sondy wtyczkę wraz z sporą ilością przewodu , dorabiasz końcówki (konektorki) męski , żeński , łączysz na to koszulka termokurczliwa . Po założeniu nowej sondy odpal go jeśli zapali się kolejny raz kontrolka , odpinasz klemę z akumulatora na 5-10 min . Po tym czasie zakładasz odpalasz i powinno chodzić i mniej palić . Aha z odkręceniem może być problem , najlepsze rozwiązanie to kanał :P Klucz 22 z tego co pamiętam :-) Jeśli przełączasz na benzynę to też wywala ten błąd po dłuższej jeździe ?
-
Tego poloneza kupiłem rok temu całą zimę przestał w garażu.W tamtym roku było to samo. Na benzynie jak jeżdżę to się nie zapala check
-
No to albo to co Arti28 pisze, albo jest w instalacji elektrycznej gazu namieszane i przez to wywala błąd.
-
Jeśli śmiga na benie i jest ok to raczej coś w instalacji od LPG POWER
-
Znając życie gaz I gen?
-
Znając życie gaz I gen?
napisane było parę postów wyżej, że tak, więc jeżeli chcesz się tego pozbyc to do gaziarza jakiegoś normalnego, albo jak Ci to nie przeszkadza, to raczej da się z tym życ.
-
Na razie problem rozwiązany.Pomogło czyszczenie styków sondy.Wszystkim wielkie dzięki za pomoc