FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Szakal# w Kwiecień 29, 2013, 20:10:23 pm
-
Jako, że robię swapa muszę odkręcić starą sprężarkę/ oddać węże do zakucia i założyć nową sprężarkę.
Jak to zrobić, żeby nie było potem problemu ??
Z tego co gdzieś kiedyś czytałem jest tam czynnik chłodzący i olej.
Jak dziś odkręcałem węże ze sprężarki to słyszałem że ucieka jakiś gaz/ kapać nic nie kapało ;p
Czy jak po prostu odkręcę starą sprężarkę i węże a potem założę nową i pojadę do zakładu od klimy żeby to nabili to nie będzie problemu ??
Czy trzeba wymienić osuszacz ??
Dobrze kombinuję ??
-
Osuszacz zamknij szczelnie w jakimś woreczku nic mu nie powinno być chyba że ma tyle lat co polonez to możesz go dla świętego spokoju wymienić.Olej jest w sprężarce i można go wymieniać więc też problemu nie ma ale zamknij otwory żeby sie olej nie wylał.Przewody które zostawiasz w samochodzie tez zamknij szczelnie żeby jakiś syf nie dostał się do środka.Wymień przed montażem oringi na przewodach które odkręciłeś.
-
ok :) a da się dopaść osuszacz do plusa ?? zapewne jest tu od nowości :/
-
Albo allegro albo próbować coś dobrać z uniwersalnych.Ostatnie jakie były kosztowały w sklepie coś koło 280zł ale się skończyły
-
Kia sportage ma podobny z tego co pamiętam, ciekawe czy pasuje.
-
Kia sportage ma podobny z tego co pamiętam, ciekawe czy pasuje.
no trzeba będzie się przekonać ;p
-
DEMONTAŻ - popraw nazwę tematu
Osuszacz po kontakcie długim z otoczeniem jest do wyrzucenia. Generalnie zaleca się zmianę osuszacza przy każdej dłuższej nieszczelności układu. Trzeba uważać też na olej , bo jeśli wleje ci warsztat tyle co trzeba a coś zostało w układzie to klima straci wydajność. To częsty błąd w sztuce który robią niedouczeni klimiarze .
-
Coś takiego to jest ale czujnik ciśnienia trzeba będzie zmienić na ten z poloneza
http://autolech.net/Start.asp?WCU=~TVdEMzAxNzEwMTg1KktJQQ==
-
w mojej nowej sprężarce oleju już raczej nie ma, a i tak przed napełnieniem zrobią osuszenie i odgrzybienie układu, więc pewnie resztki oleju też wyciągną ... najgorsze jest tylko to, że nie wiem ile czynnika i oleju potem mają nabić :/ bo sprężarka będzie już inna i węże też innej długości :/
Coś takiego to jest ale czujnik ciśnienia trzeba będzie zmienić na ten z poloneza
http://autolech.net/Start.asp?WCU=~TVdEMzAxNzEwMTg1KktJQQ==
Ale z osuszaczem i tak czujnika ciśnienia nie ma w zestawie ... Czy źle myślę ??
A jak z gwintami ?? To do plusika idzie jak coś ;p
-
Odgrzybia się parownik od zewnątrz i przewody wentylacyjne w kabinie.Ilość oleju zależna jest od modelu sprężarki bo to w nią się wlewa olej.Ilość czynnika w samochodach osobowych jest mniej więcej 600-800g jedź do warsztatu zajmującego się klimą a nie tylko mającego stacje do obsługi klimatyzacji i powinno być dobrze.
Ale z osuszaczem i tak czujnika ciśnienia nie ma w zestawie ... Czy źle myślę ??
A jak z gwintami ?? To do plusika idzie jak coś ;p
Jakiś jest ale dwuprzewodowy.Co do gwintów nie wiem trzeba sprawdzić,ja odżałowałem kase i kupiłem oryginał więc problemu nie było.
-
Oryginał to obecnie ponad 400zł :/
-
Oryginał to obecnie ponad 400zł :/
A no to ja płaciłem 320 z wysyłką.
-
będę szukał ... może się trafi jakiś za rozsądne pieniądze ... zobaczymy :)
-
A ja na twoim miejscu bym zaryzykował i kupił tego za 65zł. Wydaje się być taki sam.
-
Oleju nie wyciągnie się bez rozbierania sprężarki. Odessie się 10-20 % i tyle. Reszta zostaje. Jeśli zakład nie wie jak sprawdzić ile czynnika wprowadzić a większość z "automatami" nie wie to należy ich pożegnać czule i wyjść. Ilość czynnika sprawdza się badając ciśnienia na przewodach niskiego i wysokiego ciśnienia. Pracująca klima musi mieć właściwe ciśnienia.