FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Trojan w Maj 07, 2013, 19:41:53 pm
-
Witam
Mam pytanko, jakby ktoś mógł zajrzeć pod maskę, mam przewody od nagrzewnicy wystające ze ściany, od strony pasażera ten razem z przelotką na linkę i drugi obok od strony kierowcy, rurkę przy bloku która ma jedno wejście bliżej tyłu silnika a drugie bliżej przodu, jak to połączyć i gdzie dać zaworek. Ma to jakieś znaczenie czy zaworek jest na wlocie czy wylocie z nagrzewnicy ?
Pozdro
-
Przewód "razem z przelotką na linkę" to zasilanie nagrzewnicy i przed nim ma być zawór,i do niego idzie przewód od tej rurki przy bloku z "wyjścia bliżej tyłu silnika". Natomiast przewód z nagrzewnicy "od strony kierowcy" to powrót i on idzie do wyjścia na rurce "bliżej przodu silnika". Chyba wszystko jasne?
-
Jasne jak słońce :] i jeszcze z ciekawości co może się stać jak będzie to odwrotnie ? Oprócz tego że będzie wiało zawsze trochę ciepłe powietrze.
-
Stać się chyba nic nie stanie,bo nagrzewnica ma raczej przepływ w obie strony,ale skoro tak fabryka robiła,to tak trzeba.Równie dobrze można by odwrotnie podłączyć przewody w chłodnicy,bo też się da,nie? :d
-
Nie chodzi mi o przepływ w odwrotną strone tylko o zaworek na przewodzie "wyjściowym" :)
-
Skoro tak,to nie wiem,czy czasem mimo zamknięcia zaworu nagrzewnica nie będzie się rozgrzewała.W plusach w ogóle nie ma zaworu i przepływ otwarty jest cały czas,ale tam jest lepiej rozwiązane zamykanie obiegu klapką ciepłe-zimne.Innymi słowy jest to szczelniejsze i zamyka całkowicie dopływ rozgrzanego powietrza,a w minusach,to rożnie bywa.
-
Oki, to temat do kosza ;)