FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Maj 17, 2013, 22:20:14 pm
-
mam 3 zestawy- wałek główny + wałek pośredni. jeden z zestawów jest tak ewidentnie różny od innych że nie wzbudza wątpliwości. jest to układ skrzyni o dużych przełożeniach dających większe przyśpieszenie a małą szybkość maksymalną. pozostałe wałki pośrednie są wręcz identyczne- różnią się jedynie ilością zębów kół 5 biegu. koło jednego z wałków ma 47 a drugie 48 zębów. natomiast koła zębate 5 biegu wałków głównych mają taką samą ilość zębów- 31. czy to możliwe że zmiana ilości zębów na kole- o jeden, nie wymaga zmiany ilości zębów na kole współpracującym. jeden z tych układów 31+ 47 pracował w skrzyni zamontowanej w samochodzie. tego jestem pewien. moje wątpliwości budzi drugi układ- 31+ 48. dostałem go w częściach i nie wiem czy wałki pochodzą z tej samej skrzyni. skrzynie posiadają takie same oznaczenia na korpusach.
-
czy to możliwe że zmiana ilości zębów na kole- o jeden, nie wymaga zmiany ilości zębów na kole współpracującym. jeden z tych układów 31+ 47 pracował w skrzyni zamontowanej w samochodzie.
mozliwe ,mozna zmienic odleglosc osi ,zmienic modul lub zmienic korekcje,
jezeli chodzi o skrzynie to osie sa stale ,moduly pewnie takie same skoro przylozyles jeden do drugiego,pozostaje korekcja,
jednak w zadnym przypadku nie wlozysz do skrzyni kol 47+31 z kolem 31 ,ktore wspolpracowalo z 48 i odwrotnie,
tzn. mniejsze kola zlozysz ze soba ,ale bedzie zbyt duzy luz i szybko rozwalisz lby zebow
-
rozmawiałem z Elwoodem, od niego mam te części. wałki pochodzą z jednej skrzyni. wałek główny z kołem o 31 zębach współpracował z wałkiem pośrednim z kołem mającym 48 zębów. być może zęby tego koła różnią się od tych z koła współpracującego z kołem 47 zębowym, muszę się dokładnie przyjrzeć. KGB, dzięki za odpowiedź.
-
WRB - ten numery z boku skrzyni(131bb cos tam) to numer odlewu obudowy(a nie skrzyni jako czesci) i jest taki sam w róznych skrzyniach, nawet chyba w 4 jest identyko bo róznia sie sama "dupa" z tyłu
-
w książce którą posiadam nic o ilości zębów nie pisze. są natomiast przekroje skrzyń, cztery rysunki z których żaden nie pasuje do przekładni które posiadam. różne są łożyska, jakieś sprężynki i inne duperele. ciekawe jak sprzedawca sprzedawał skrzynię do różnych modeli jeśli niczym się nie różniły. samochodów które "chodziły" na tych skrzyniach było sporo, kilka modeli 124, 125, 131, 131 Mirafiori i kilka modeli 132. Elwood, masz może wałek sprzęgłowy do tego kompletu?