FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Rafał w Maj 19, 2013, 12:01:51 pm
-
Siemka.
Palec wyjęty z wałka dawcy. Teraz pytanie za 100pkt...
Niebawem wałek od VVC zostanie przygotowany do montażu palca.
Jako który element na wałku VVC obrać sobie punkt odniesienia do poprawnego usytuowania trzpienia na wałek VVC i które miejsce na trzpieniu ?
-
Rozumiem,że chodzi o wałek wydechowy? (głupie pytanie) Może wystarczy osadzić kolo rozrządu i ustawić wszystko na znakach,porównać to z ustawieniem palca na orginalnym walku i tak ustawić tutaj?
A ten sworzeń to jak wyciągałeś?Rozcinałeś wałek,czy na chama? :jezyk2:
-
A ten sworzeń to jak wyciągałeś?Rozcinałeś wałek,czy na chama?
na chama nie wyjdzie bo jest on w tulejce metalowo-gumowej i by się wyrwał z gumy, trzeba ciąć wałek (przynajmniej ja tak robiłem już dwa razy)
-
Krzywki czwartego cylindra pionowo do góry i schemat ze strony Dave Andrews'a. :)
-
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?
-
Krzywki czwartego cylindra pionowo do góry i schemat ze strony Dave Andrews'a. :)
mógłbyś udostępnić ? :)
-
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?
A czym się różni wałek ssący od wydechowego ? Właśnie trzpieniem pod palec. Wałki do silników bezkopułkowych są oba identyko.
Różnice w kwestii momencie otwarcia/zamknięcia wynikają z ustawienia koła rozrządu, które ma dwa miejsca na kołek.
Co do wałka wydechowego VVC to należy wytoczyć sobie otwór pod trzpień i sam wałek delikatnie skrócić na końcu.
-
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?
W VVC tylko wydechowy jest całościowy i po zabiciu palca wyląduje jako ssący w wersji podstawowej...
Tak swoją drogą to widzę że się szykują mocne rovery... Może któryś zechce nam to pokazać na hamowni na zlocie...
-
Wyjaśniłem ojcu co i jak i może na dniach mi to wykona. Głowica już odebrana, większe zawory zaaplikowane, kanały ssące i wydechowe powiększone. Wieczorem może dam fotki w moim temacie :)
-
Wieczorem może dam fotki w moim temacie
Możesz pomierzyć ile "bezpiecznie" można wybrać kanały, bo mnie to czeka.
-
Wieczorem może dam fotki w moim temacie
Możesz pomierzyć ile "bezpiecznie" można wybrać kanały, bo mnie to czeka.
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
-
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
Ale tylko na wlocie i wylocie. A co z odcinkiem zawór wlot. Tam też się powiększa i poleruje powierzchnię kanału dolotowego i wylotowego...
-
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
Ale tylko na wlocie i wylocie. A co z odcinkiem zawór wlot. Tam też się powiększa i poleruje powierzchnię kanału dolotowego i wylotowego...
Coś tam jest popolerowane, a czy powiększone... Fotki w temacie o moim złomku :)
Odnośnie tego tematu.
Mechanicy na kopalni mają problem, boją się osadzać ten palec w wałku nie mając konkretnych punktów odniesienia. Dałem ojcu schemat, przestawiający położenie palca względem krzywek czwartego gara, ale nadal mają obawy. Jak jeszcze można im pomóc ? :P
-
Mechanicy na kopalni mają problem, boją się osadzać ten palec w wałku nie mając konkretnych punktów odniesienia. Dałem ojcu schemat, przestawiający położenie palca względem krzywek czwartego gara, ale nadal mają obawy. Jak jeszcze można im pomóc ? :P
To im powiedz że te 5-10 stopni błędu nie będzie problemem. Jam ma odwrotnie nabity i żeby auto jakoś jeździło musiałem przerobić palec rozdzielacza więc wszystko jest możliwe...
-
Nie będzie wyprzedzonego bądź opóźnionego zapłonu ?
-
A nie rozważałeś opcji nie kopułkowej - cewki?
-
Wałek wydechowy VVC nie ma półksiężyca pod czujnik położenia.
-
A nie rozważałeś opcji nie kopułkowej - cewki?
Nie i nie mam zamiaru tak kombinować.
-
Nie będzie wyprzedzonego bądź opóźnionego zapłonu ?
Panie to nie aparat zapłonowy. Tutaj komputer decyduje kiedy ma nastąpić zapłon. Przez to palec jest taki "szeroki" żeby jego metalowy element zawsze znajdował się na przeciwko elektrody w kopułce. w razie za dużej rozbieżności dorobisz większy kawałek metalu tak jak ja i będziesz jeździł...