FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Maj 19, 2013, 16:27:34 pm
-
Jakiś czas temu zacząłem bawić się w modyfikację licznika:
-podświetlenie wskazówek
-zmienione podświetlenie
-dodatkowe diody informujące
Jeszcze przed tymi modyfikacjami pojawił się problem z obrotomierzem i nie wiem w czym problem tkwi.
Gdy zapale silnik to pokazuje 0, gdy przy gazuje do 3 tys. obrotow (na słuch) dopiero wówczas się podnosi na 500 rpm.
Przeczyściłem styki które łącza czujnik z licznikiem, może problem tkwi w samym liczniku że coś źle połączyłem.
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2153_zpse6a43a37.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2153_zpse6a43a37.jpg.html)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2151_zps5857e76c.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2151_zps5857e76c.jpg.html)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2150_zps1b14d069.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2150_zps1b14d069.jpg.html)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2149_zpsc5391b0b.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2149_zpsc5391b0b.jpg.html)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2148_zps96c04f80.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2148_zps96c04f80.jpg.html)
Z góry dzięki za pomoc. ;)
-
Podłączam sie pod pytanie. Mam podobny problem lecz tylko wtedy gdy temperatura otoczenia spada poniżej +/- 2stC. obrotek jest martwy do momentu aż w aucie zrobi sie w miarę ciepło. No chyba, że też mu mocniej przygazuje to coś tam wskazówka sie ruszy, ale normalnie pracuje dopiero w cieple. W okresie letnim nie mam z nim najmiejszego problemu. Zawsze działa po uruchomieniu silnika. Problem jest podobny wiec myślę, że problem będzie ten sam. Tylko własnie w czym tkwi problem?
-
Prawdopodobnie chodzi o czujnik, poluzuj go i ruszaj na włączonym silniku i weź sobie kogoś do pomocy co by patrzył czy wskazówka reaguje, ja tez tak miałem ze dopiero od 2 tyś ruszał i to pomogło poprostu czujnik sie przestawił...
-
Maxior, ale jak czujnik może się przestawić.
On jest mocowany na 1 śrubie do dzwonu od skrzyni.
No chyba że chodzi o przechył, bo można tam ustalać przechył czujnika tak? (bo ja już nie pamiętam)
-
Ale jaki czujnik? Bo nie bardzo wiem o jaki chodzi? Wydawało mi się, że abimex bierze sygnał z modułu?
-
Ale jaki czujnik?
W GLD jest inaczej odczytywany sygnał na obrotek. U Ciebie proponowałbym po prostu wymienić obrotomierz (zegary do abimexa kosztują na pierwszym lepszym złomie 10/20zł).
-
kuba - to reguluje się czujnikiem, przechył tak?
I nie jestem pewien, czy poprawnie podłączyłem również potencjometr?
-
Wygląda na brak masy. Sprawdź wszystkie styki, na próbę podłącz masę obrotka do masy spoza zegarów.
Jak miałem w Felicii dokładnie taki problem okazało się że były zimne luty na zegarch. Przelutowaniwe tam rozwiązało problem.
-
Gdzie jest masa w obrotomierzu, tzn. na płytce .
-
.
-
Maxior, ale jak czujnik może się przestawić.
On jest mocowany na 1 śrubie do dzwonu od skrzyni.
No chyba że chodzi o przechył, bo można tam ustalać przechył czujnika tak? (bo ja już nie pamiętam)
Przechył i wyżej bądź niżej lecz minimalnie, najprawdopodobniej o to chodzi napewno sprawdzić nie zaszkodzi..
-
Na jednej z nakretek (jest ich 3) którymi jest przykręcony obrotek do PCB zegarów. Z pamięci Ci nie powiem ale prześledź ścieżki i dojdziesz na pewno.
-
Ok poszukam ścieżki, jak nie pomoże to spróbuje się pobawić czujnikiem (przechył).
Powiedźcie mi jeszcze, jak zmieniłem podświetlenie na podświetlenie diodowe, to nie mogę regulować płynie jasnością?
Niby jest potencjometr ale działa on Włącz - Wyłącz.
-
dioda potrzebuje malo pradu ,zeby swiecic,
w zegarach nie zobaczysz roznicy regulujac potencjometrem ,golym okiem na diodzie w mlecznej obudowie lekka roznice widac,
wkladajac diody pozbyles sie regulacji
co do obrotka to silniczek moze miec opory przed ruszeniem ,jezeli byly zdejmowane wskazowki to cos sie moglo nagiac,
mam taki sam problem w Daihatsu i problem nie wystepowal od poczatku ,
samochod ma 28lat ,wiec takie rzeczy moga sie dziac,
wskazowke rusza duza sila - jak w przypadku tego GLD ,albo poprostu musialem uderzyc piescia w deske rozdzielcza i podnosil sie na wolnych obrotach,
problem wystepowal duzo czesciej zima niz latem,
pewnie wystarczy nasmarowac lozyska silniczka ,wiec tutaj proponuje chwycic silikon w sprayu i psiknac na oske
-
Zdejmowałem wskazówki by zrobić podświetlenie pod nie, ale starałem się delikatnie je zdejmować.
Wskazówka wyszła niby ładnie, bez żadnych części wewnętrznych.
Silikon w sprayu? Czy smar w sprayu?
-
ja mam też problem z obrotkiem jak silnik ma poniżej tysiąca obr to idzie w góre dam gazu i pada
-
Podmieńcie zegary na inne , lub same obrotki . Dla mnie osobiście takie kombinowane zegary już nigdy nie będą wskazywały idealnie , dlatego powinny zostać fabryczne .
-
Arti - gdyby to było takie proste to bym 4 liter nie zawracał.
Trochę się oszukałem obrotomierza do Diesla do 6 TYS obrotów.
Spróbuje w weekend podane metody i dam znać.
-
Trochę się oszukałem obrotomierza do Diesla do 6 TYS obrotów.
Nosz kurde teraz następna osoba szuka, a jak miałem to leżał pół roku... :P
-
Silikon w sprayu? Czy smar w sprayu?
moze byc smar a,le jakos na polkach w sklepach nie zalegaja ,tylko same penetratory (np. WD40 ,a ten sie nie nadaje do takiego smarowania) ,a silikon w spray tez glownie smaruje (z pewnoscia nic nie uszczelnia :P ) i kosztuje ~7pln za 300ml
-
Podepnę się pod temat bo też mam problem z obrotkiem w moim GLD , przy skrzyni jest czujnik halla da się go sprawdzić jakimś miernikiem czy jest sprawny?
-
Przestawienie czujnika nic nie daje, spróbuje jeszcze z masą.
Ale tak się zastanawiam gdyby obrotomierz był uszkodzony mechanicznie w środku to by w ogóle nie ruszał przy niezależnie jakich obrotach.
A tutaj ruszy się przy tam około 2,3 tys. obrotów i pokaże te 500 rpm.