FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kocham125p w Maj 19, 2013, 22:09:56 pm
-
Witam,
mam nastepujacy probelm z ww. alarmem w Atu Plusie:
Traci zasieg, rzadziej reaguje, wymiana bateryjki w pilocie nie dala skutku, drugiego pilota niestety nie posiadam. Co zrobic, aby odzyskac zasieg?
Czy ma ktos ewentualnie pojecie, jaki alarm konkretnie byl montowany(mysle ze SP2000, wnioskuje z pilota, porownalem w internecie.)
-
Spróbuj jeszcze raz wymienić na inną. Kiedyś kupiłem 3 na zapas i wszystkie były złe. Dopiero czwarta duracela była dobra.
Mialem taki alarm połączony z centralnym Chetach w poprzednim Plusie z 99 roku.
-
Bateria niby prawidlowo dziala, poniewaz dioda sie swieci przy naciskaniu.
Edit: (Co moze byc istotne ale wcale nie musi): Silowniki na poczatku w tylnich drzwiach przestaly dzialac po kolei, potem takze z strony paszaera, chociaz czasem tam zaskoczy.
-
w kii też mi sie świeci, a dalej niż 5 metrów od samochodu centralny nie działa, na nowej baterii sięgał 20metrów
-
Mam teraz inne pytanie, bo stwierdzilem, ze to chyba nie wina pilota tylko immobilisera. Wnioskuje tak, bo pilot daje sygnal, ktory widzi sie, jesli np. aparatem fotograficznym sie go sfotografowac(sam na poczatku nie wierzylem, ale jesli sie naswietli, to widzi sie ten sygnal).
Do rzeczy:
W tym Polonezie z 1997r. mam odciecie zaplonu oraz pompy paliwa, poniewaz ani to ani to nie robi zadnego dziweku, jesli pilotem nie odblokuje alarmu oraz immobilizer.
Pytania: Jak obejsc immobilizer oraz: Gdzie sie on kryje(przypuszczam ze pod deska rozdzielcza), jak to zrobic?
Jesli wybuduje immo oraz alarm(zamierzam wstawic tylko alarm, poniewaz mam nadzieje ze Poldkow juz nie kradna, szczegolnie jesli Poldek jest tylko 2 razy w roku w PL), powinien odpalic? Zaznaczam ze mam jeszcze kwadratowe klamki, wiec chyba jeden z pierwszych Atu+...
-
Bosch nie miał fabrycznego immobilisera. Chyba że masz jakiś dokładany, np. na tzw. "pestkę". Co do świecenia diody podczerwonej gdy się przyłoży ją do obiektywu i naciśnie guzik, to faktycznie jest to dobry sposób, ale ostatnio się na nim przejechałem. W TV przestał mi działać pilot, TV kompletnie nie reagował. Sprawdziłem diodę aparatem, świeciła. Obstawiłem więc - odbiornik podczerwieni w TV siadł. Ostatnio pożyczyłem pilota od kolegi, który ma identyczny TV - TV reagował na jego pilota. Więc diagnoza - jednak pilot jest zepsuty. Rozebrałem tego pilota, wykąpałem w spirytusie, złożyłem - zaczął normalnie działać.
-
Tez mi sie wydaje, ze dokladany, poniewaz mam jeszcze osobny kluczyk na drzwi. Wyprobuje to z tym spirytusem, dziwi mnie tez ta kombinacja immobilizera razem z alarmem "Python-Echo"-Ma to ktos(Wydaje mi sie jednak, ze jest to cos innego niz python sp2000(?)). Z pilotem i spirytusem chyba yprobuje, Najpierw musze odholowac auto zamontowac ten zasr... python i przylutowac znowu kabelki.
-
Od siebie dodam, że pomimo fabrycznego immobilisera, mam też odcięcie zapłonu poprzez alarm, którego niestety nie mogę używać, bo kiedyś ukradziono mi komplet kluczyków z jedynym pilotem od alarmu i kluczykiem od syreny, wyłączającym alarm na amen. No i na szczęście miałem wyłączony alarm kluczykiem, i tak jeżdżę do dziś z nieczynnym alarmem, ale do sedna. Jak znalazłem centralkę alarmu pod deską i wypiąłem z niej kostkę z kablami, po przekręceniu kluczyka w stacyjce nic się nie działo - odcięcie. Spróbuj znaleźć u siebie centralkę, może po kabelkach dojdziesz do kabli stacyjki - u mnie odcięcie jest przy stacyjce. Wtedy mógłbyś sobie zrobić tak, jak było fabrycznie i alarm nie miałby funkcji immobilisera.
-
A jak z odcieciem pompy paliwa?
-
Analogicznie
-
Znaczy sie, co konkretnie trzeba zrobic zeby pompa pracowala(tak troche konkretniej dla laika)?
-
no po nitce do kłębka, musisz zobaczyć, w którym miejscu pompa paliwa jest odcinana przez alarm i odciąć alarm, a pompę podłączyć fabrycznie.
-
Napisze, jak zaczniemy dzialac, narazie niestety malo czasu(studiujemy w Niemczech). Wczoraj dzwonilem do goscia, od ktorego mamy Poloneza, powiedzial ze alarm kryje sie nie pod kokpitem co w razie awarii jest napewno przydatniejsze . Jednak powiedzial ze alarm i immobilizer jest od jakiegos producenta z Lodzi, kojarzy moze cos ktos jaka firma to mogla byc?(Irytujace bo syrena pod maska jest z Warszawy, a pilot wyglada jak od Pythona wlasnie.)
-
Centralka alarmu jest za dywanikiem przy lewej nodze.
-
Problemem okazal sie...pilot :D Troche podczyscilem plytki stykajace sie z baterie i mam wyszszy zasieg niz przy kupnie :D