FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Maj 28, 2013, 15:13:18 pm
-
Temat nietypowy:
uciążliwy szczególnie latem - czuć ciepło od podłogi i od grodzi.
Jak temu zaradzić?
-
1. Jeśli masz minusa to obowiązkowo zaworek nagrzewnicy od np Lublina
2. Są maty wygłuszające i są termoizolacyjne, myślę, ze jak zastosujesz nowe maty na ścianę grodziową pod maską oraz pod deską i w okolice katalizatora/wydechu to będzie i ciszej i chłodniej jednocześnie. :)
-
mam plusa.
wlasnie i tu pojawia się moja wątpliwość czy mata wygłuszająca spełnia funkcję izolacyjną?
-
Nie nie, mam na myśli że są i takie i takie - raczej dwie różne, ale one są w formie wizualnej bardzo podobnej. ;) A przy rozbiórce wnętrza warto rzucić zawsze parę wygłuszających, drogie nie są a zawsze troszkę ciszy. :)
-
czujesz cieplo od strony kierowcy ?
-
Odetnij na lato nagrzewnice zaworkiem i przestanie nagrzewać się konsola.
-
nie moze odciac ,bo mu wkoncu prawidlowo parownik podlaczylem i odciecie malego obiegu to rowniezodciecie parownika,
zreszta to nie jest rozwiazanie problemu ,trzeba zlokalizowac zrodlo ciepla,
jezeli to nagrzewnica ,to trzeba zobaczyc w jakim stanie sa te gąbkowe uszczelki na klapach
-
Nie ma opcji żeby nagrzewnica mająca 90 stopni nie nagrzała wszystkiego dookoła.
-
Nie ma opcji żeby nagrzewnica mająca 90 stopni nie nagrzała wszystkiego dookoła.
masz Plusa ?
-
KGB kto jak kto ale ty powinieneś wiedzieć ze mam plusa
-
KGB kto jak kto ale ty powinieneś wiedzieć ze mam plusa
przeciez pytam Gizliego :P
a od strony kierowcy to blacha nie, ma od czego sie grzac ,bo wydech i katalizator sa od strony pasazera,
wiec to musi byc powietrze z nagrzewnicy ,albo nagrzewnica grzejaca wykladzine,
najlepiej wymacac reka ,co jest cieple
-
Tak mam też plusa i musiałem odłączyć nagrzewnice bo wszystko rozgrzewała dookoła.Tym bardziej że mam klimatyzację więc gorąca nagrzewnica w tym układzie jest już zupełnie zbędna.Gąbki i klapki wszystkie sprawne i szczelne ale ona jest za gorąca i za duża żeby reszta od niej się nie nagrzewała
-
a u mnie grube lata temu tez mialem problem ,ale sam sie naprawil - cholera wie co to za przypadek byl,
problemu juz dawno nie mam ,inne plusy tez pod tym wzgledem sprawdzalem ,porownywalem do minusa,
nagrzewnice na stale w obiegu mam w Kappie ,Daihatsu (az sie zdziwilem niedawno ,bo auto z 1985r) ,zapewne w Lagunie tez,
nigdzie nie odczuwam dyskomfortu zwiazanego z goraca nagrzewnica ,a raczej nie naleze do cieplolubnych osobnikow
mozna sobie latwo sprawdzic ,czy wszystko ze szczelnascia jest w porzadku ,wystarczy ustawic zimny nawiew na nogi i wlaczyc pierwszy bieg wentylatora - jezeli leci zbyt cieple powietrze ,to normalne to nie jest
-
U mnie leci ciepłe do momentu aż się nie schłodzi potem leci zimne,ale jak postawisz samochód to od nagrzewnicy znowu się wszystko nagrzewa i po wejsciu ta sama historia.Nie mówie o zostawieniu samochodu na słońcu bo wiadomo że to co innego.
-
to może tak... planuję przednią gródź od wewnątrz okleic tylko czym?
Pianka czy filc?
Do tego czym okleić od strony kolektora?
-
moze najpierw pianka 5mm ,a na nia filc 10mm :D
-
http://allegro.pl/zawor-nagrzewnicy-opel-astra-vectra-omega-1820014-i3263551875.html można dać taki zawór, wtedy nie zamyka malego obiegu.
Nagrzewnica oczywiście, że oddaje ciepło. W moim też mam ten problem, pomimo tego, że izolowałem całą obudowe itd, ale konsola środkowa się nagrzewa i tak (to że mam inne ogrzewanie nie ma wielkiego znaczenia)
Wygłuszenie gąbką/filcem na pewno jakoś pomoże na ciepło, jednak od strony ściany grodziowej już takie coś istnieje i na podłodze zazwyczaj też.
Jak katalizator się grzeje bardzo, to znak, że trzeba go wywalić i dać tłumik, bo już się przypchał.