FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Roofi w Maj 30, 2013, 20:51:12 pm
-
No to mam mały problem. Ręce opadają a sił znowu zaczyna brakować na walkę.
Sprawa rozchodzi się o zegary z C+ OHV, które mają współpracować z DOHC FIAT'a na L-Jetronic'u. OBROTOMIERZ - to jest problem. Domyślam się, ze sygnał na zegary (pin sterujący) ma pochodzić z cewki (-), który to jest kluczowany przez sterownik. Podłączając wcześniej wspomniany "-" pod pin sterujący na zegarach mam cyrk na kółkach. Obrotomierz fiksuje i kręci się jak szalony do końca.
Może ktoś mi powie, gdzie jest problem. Jak uruchomić ten obrotomierz by wskazania były właściwe.
Z góry dzięki za rady.
-
a czy przypadkiem nie jest sterowany + ??
-
Wzoruje się na tym co mam przed nosem ...
-
hehe w Polonezie Plusie masz obrotomierz od Boscha albo GSI. I jedno i drugie ma sygnal o prędkości brany z komputera silnika, czyli sygnał pewno PWM albo szpilka generowana ze zmienną częstotliwością o wysokości 5V albo 12V.
A jak podajesz sygnal z cewki to na obrotomierz idzie szpilka ok 100V albo chwilowy stan niski (załączenie cewki). Systemy są różne.
Najlepiej przełożyć elektronikę z poloneza caro - na gaźniku (elektronikę obrotomierza) do zegarów plusa. Powinny być podobne.
A jak nie to dać elektronikowi do przerobienia układ oryginalnego obrotka.
-
Jeśli masz moduł MED to wg dokumentacji do nich - na pinie 10 masz sygnał na obrotomierz. Ale nie potwierdzone , tyle co z dokumentacji do zapłonu digiplex wyczytałem:
http://italiancarsclub.free.fr/Centre-Documents-Techniques/fiat/Manual%20De%20Reparacion%20Del%20Fiat%20uno/0923-04.PDF (http://italiancarsclub.free.fr/Centre-Documents-Techniques/fiat/Manual%20De%20Reparacion%20Del%20Fiat%20uno/0923-04.PDF)
możesz jeszcze tak spróbować wpiąć kabel od obrotka
-
święty - ja mam BOSCH L-Jetronic ;/
diodalodz - mówisz o przełożeniu bebechów samego obrotomierza czy jak - bo nie zrozumiałem ;/
-
diodalodz - mówisz o przełożeniu bebechów samego obrotomierza czy jak - bo nie zrozumiałem ;/
Jeśli siłownik będzie identyczny to można przełożyć samą płytkę elektroniki. a jak nie to trzeba sformatorać impuls z cewki (dorobić układ wejściowy). Na wejście duży opornik ok 100k za nim do masy diodę zenera na 5V i dopiero do układu obrotomierza. Wtedy sprawdza się ile przekłamuje i na podstawie tego dokonuje się zmian w oryginalnej elektronice. Ja skaluję obrotomierze częstotliwością 50Hz bo po użyciu transformatora sieciowego można ją uzyskać z sieci 230V. A 50Hz w sieci jest SUPER STABILNE. Dla starego typu rozdzielaczowych ukł zapłonowych 50Hz to 3,5 tyś obrotów/min
-
Zobaczymy co to wyjdzie. Póki co jadę do "magazinu" :) szukać zegarów od 132, które gdzieś mam.
-
No dobrze że masz wtrysk L-Jetronic ale mnie bardziej interesuje zapłon jaki posiadasz , bo argenta miała zrobiony na 2 czujnikach wału i module med dlatego pytam.