FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: siwmad w Styczeń 06, 2005, 18:48:38 pm
-
Przy jakiej tem.zalacza sie wentylator chlodnicy mozna to jakos przestawic.
Mam termostat 87C i wydaje mi sie ze wiatrak zalacza sie zaszybko przy 90C.
-
a ja my?lałem że jak termostat 87 stopni to wentylator zał?cza się wła?nie w takiej temp. :eek: :shock: :? :roll: :roll: :roll:
-
Termostat to jedno, a czujnik wentylatora drugie.
Ja tez mam termostat 87 stopni, ale czujnik wlacza wentylator przy jakichs 95 stopniach. Ze zmiana to raczej trudno. Pozostaje wymiana czujnika.
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
-
jak się nie myle to występuj? różene czujniki chyba ze dwa rodzaje ale mogę się mylić jak term. jest 87 to przy tej temp się zamyka a otwiera przy chyba 95 potem jak w chłodnicy temp. dojdzie do 95 to zał?cza sie wentylator
najlepiej sprawdzić sobie na postoju prz otwartej masce, obserwować wska?nik kiedy zacznie opadać to wtedy otworzył sie termostat potem znowu zacznie rosn?ć i potem powinien uruchomić się wentylator
-
RACJA PRZEPRASZAM POŻREBIŁO MI SIĘ TERMOSTAT Z CZUJNIKIEM W CHŁODNICY OT TAKA SOBIE DROBNA POMYŁKA HEHEHE SORKI JESZCZE RAZ :oops:
-
ale herezje piszecie.....
termostat jest przy pompie wodnej i jak jest ciecz zimna, to jest zamkniety
nastepnie wraz z temperatura powolutku sie otwiera i pelne otwarcie ma przy 87 stopniach (jesli jest to termostat 87 stopni) lub przy innej jaka ma "ustawiona" np 82
a wentylatorem steruje inny czujnik i on sie zalancza chyba przy 92 i wylancza przy 87.... nie pamietam... na czujniku jest "napisane" tzn wybite sa temperatury
-
no u mnie wyra?nie termostat otwiera się raczej energicznie bo na wska?niku widać jak temp. ro?nie dochodzi troche powyżej 90 i szybko spada do pewnie 87 i ro?nie do 90 a potem to on sie lekko uchyla lub zamyka (utrzymuj?c 90) ale na zimnym silniku to napewno jest całkowicie zamkniety i po osi?gnięciu 95 otwiera się
tak bynajmniej jest u mnie
-
no u mnie wyra?nie termostat otwiera się raczej energicznie bo na wska?niku widać jak temp. ro?nie dochodzi troche powyżej 90 i szybko spada do pewnie 87 i ro?nie do 90
w korku czy podczas jazdy?? jak na postoju, to prawidlowo (wentylator musi bardzo szybko schlodzic ciecz), 92/87 to sa chyba graniczne temp. czujnika wentyla
a jesli podczas jazdy, to albo masz przymulony uklad chlodzenia, albo masz bardzo dobrze grzejacy silnik :D
-
podczas jazdy
na postoju nie patrzyłem jak to sie zachowóje a 90 osi?ga po ok 4 - 5 km jazdy ciagłej, nie w korku
-
mam pytanie, czy ma ktos w poldku roverze dwa wentylatory chlodnicy?? bo z tego co widze to normalny, taki jak mam juz jeden, nie wejdzie, bo silnik wentylatora bedzie kolidowal z tym aluminiowynm uchwytem co jest z przodu na obudowie rorzadu. a musze zainstalowac drugi, bo ciagle grzeje sie niestety menda jedna.
-
Ja będę zakładał. Widziałem przedwczoraj na Żeraniu za 30 zł i wg mnie nie będzie kolidował.
-
bo sa chyba dwa rodzaje, z wystajacym silnikiem (ja mam taki) i z lekko schowanym silnikiem, i chyba lepiej dorwac taki ze schowanym
-
Jak tanio dorwiesz chłodnicę aluminiow? to zmie?cisz może.
-
mam chlodnice aluminiowa juz od dawna ;) tanio nie wyrwalem, bo kupilem nowke za 300zl :mrgreen: ;)