FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 05, 2013, 23:00:15 pm
-
Temat trochę z boku od FSO.
Muszę zregenerować zaciski w roverze żony a tam jest ABS. Jak postępować potem z płynem hamulcowym. wystarczy tylko zalać i odpowietrzyć w klasyczny sposób czy coś jeszcze trzeba zrobić.
Wszelkie sugestie a przede wszystkim doświadczenia mile widziane.
-
w bmw z abs wymienialem zacisk odpowietrylem i potem bylo taksamo jak przed wymianą....
-
W niektorych samochodach z wyższej pułki należy włączyć zapłon czy coś skorygować kompem. Tak to normalnie odpowietrzasz pamiętając aby na koniec odpowietrzyć pompę abs
-
a płyn będziesz zmieniał czy tylko rege zacisków? bo jak rege zacisków to zaślep przewody po odkręceniu i normalna procedura odpowietrzania. A jak będzie zmieniał też płyn to po kolei, odpowietrzasz pompę, później pompę ABS, na końcu koła w kolejności takiej jak w normalnym aucie, wszystko metodą na przelewanie. Ewentualnie koła możesz żeby było szybciej na przepompowywanie.
-
w samochodach z ukłądem ABS powinno się odpowietrzać układ w sposób odwrotny niż w ukłądzie bez abs tj. lewy przów, prawy przód, lewy tył, prawy tył. Teoretycznie chodzi o to, aby zacząć od kołą najbliższemu pompie abs, choć to tylko w teorii, gdyż w niektórych pojazdach pompa abs jest umieszczona z prawej strony, więc bliżej jest do prawego koła (przykład: corolla z lat 90), ale i tu stosowana jest ta metoda. Zawsze, gdy na warsztacie odpowietrzamy układ to w taki sposób. Pozdrawiam.
-
Najpewniej jest nie dopuścić do zapowietrzenia się pompy, by odjąć sobie roboty i oszczędzić płynu.
przy odkręcaniu zacisków ścisnąć przewody elastyczne-nie wyleci, po regeneracji skręcić, odessać strzykawką stary płyn ze zbiorniczka i wlać nowy, odpowietrzać tradycyjnie na kołach wtedy wystarczy.
Przekręcenie kluczyka w nowszych jest wskazane.
Kolejność nie jest aż tak istotna. Osobiście zawsze i tak robie rundę 2 razy.