FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: AdamTC w Czerwiec 18, 2013, 09:01:10 am
-
Rozglądam się za dystansami do Borewicza. Felga 13 cali (ET jeśli się nie mylę 29, szerokość 5), fabryczna, okrągłe otwory i fasolki.
Ile mogę bezpiecznie dać na przód, ile na tył?
Gdzieś wyczytałem, że na przód dobrze dawać nie więcej niż 20mm, na tył 30mm. Dodam, że zawieszenie jest oryginalne.
Które dokładnie kupić? Na chińskich podobno strach jeździć.
-
Jak chcesz do seryjnej felgi to lepiej sam dotocz, bo fiatowski otwór centrujący ma 58,1, więc ,minimalnie za mało. Materiał na dystanse to zazwyczaj aluminium PA6.
-
Na allegro są takie 20mm, 4x98, otwór 58.0 (inni piszą 58.1). Mówisz właśnie o tej różnicy 0.1mm?
-
Adam w PN masz centrowanie 58,6mm
-
Takich nie widziałem... czyli tak czy inaczej, jak kupię to muszę je przetoczyć? Czy lepiej (taniej) kupić materiał i zrobić je od zera?
-
Adam, a jakie felgi zamiast standardowych chcesz wsadzić do auta? Może uda się znaleźć jakiś kompromis ;)
Takich nie widziałem... czyli tak czy inaczej, jak kupię to muszę je przetoczyć? Czy lepiej (taniej) kupić materiał i zrobić je od zera?
Ostatnio przechodziłem dorabianie dystansów we własnym zakresie, materiał, czyli 4 krążki z duraluminium o grubosći 25mm wraz z pocięciem kosztowało ok 150pln. Praca tokarza to też ok 100 pln, zależy za ile znajdziesz.
Ceny gotowych znajdziesz w internecie
-
Na razie zostawiam serię, ale nie mogę na niego patrzeć ;), przejściowo chcę je poszerzyć o max 1 cal, dodelowo GP.
Jak to jest z optymalnym dobraniem szerokości dystansów? Powyżej 20mm na przód daje darę?
-
Dystanse to pod felgę trzeba dobrać ;) Jak celusz w szeroką stal, to zrób od razu tak, żeby dystanse nie były potrzebne bo po co pakować dwa razy kase w poszerzenie ;)
Jak chcesz po prostu troszkę szerzej to kombinuj. Jak masz wąski zawias, to zamów i załóż dystanse 30mm z centrowaniem- będziesz miał szeroki zawias. Koszt Cię wyjdzie ok 300 pln za 4szt.
-
Takich nie widziałem... czyli tak czy inaczej, jak kupię to muszę je przetoczyć? Czy lepiej (taniej) kupić materiał i zrobić je od zera?
Ja za przetoczenie otworów centrujących w 4 felgach z 57,1 na 58,5 zapłaciłem po dyszce od felgi. Ale w małym zakładzie tokarskim, bo np. w jednym z serwisów zajmujących się regeneracją felg krzyknęli po 30 zł od felgi...
Temat dystansów jest złożony, bo jak kupisz dystanse z otworem centrującym 58,1 mm, to nawet po przetoczeniu otworów pod piastę na 58,5, centrowanie pod felgę w tym dystansie będziesz miał 58,1 mm, więc do 58,5 w standardowej feldze trochę brakuje, a ciężko dorobić pierścień o grubości 0,25 mm. Chociaż te 0,5 mm średnicy... chyba to powinno działać bez problemu.
-
Chyba zdecyduję się, żeby zlecić wykonanie dystansów od zera. Polecicie mi jakiś zakład tokarski w woj. Mazowieckim?
-
Może rozważysz po prostu montaż zawieszenia z szerokiego Poloneza, koszt części będzie pewnie mniejszy niż dystansów i śrub, jedyny problem to robocizna.
-
zawsze mozna zmniejszyc koszta wykonując dystanse ze stali a nie alu.. ja mam stalowe na tylnej osi juz kilkanascie lat (gr.2cm)
-
Może rozważysz po prostu montaż zawieszenia z szerokiego Poloneza, koszt części będzie pewnie mniejszy niż dystansów i śrub, jedyny problem to robocizna.
To podobno nie takie proste. Górne mocowanie przedniego wahacza należy przespawać. A koszt? Myślę, że podobny, ale na dystansach są większe obciążenia dla układu (?)
-
Zwrotnice trochę inaczej pracują. Na pewno jest większe obciążenie łożysk kół oraz większe obciążenie tulejek zwrotnicy, choć to drugie akurat nie powinno być problemem.