FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Ralf w Lipiec 03, 2013, 15:23:31 pm
-
Witam Wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu mam problem z ciągle przepalającym się bezpiecznikiem. Nie ma podświetlenia zegarów, świateł stopu i wstecznego. Dziś sprawdziłem kable od czujnika cofania przy skrzyni. Wyjąłem je i zaizolowałem, ale teraz jest jeszcze gorzej. Jak tylko wkładam kluczyk do stacyjki to po delikatnym przekręceniu bezpiecznik od razu strzela <uoee> Co może być powodem. Jak dostać się do wiązki kabli, które idą po lewej stronie schowka. Może tam jest jakieś zwarcie.
Dodam, że nawet po odpięciu kabli od czujnika wstecznego bezpiecznik się od razu spala.
Pozdrawiam.
-
Co może być powodem
Zwarcie.
Jak dostać się do wiązki kabli, które idą po lewej stronie schowka. Może tam jest jakieś zwarcie.
Nie ma tam zwarcia.
Zobacz co jest jeszcze podłączone do tego bezpiecznika i główkuj :) Schemat się kłania.
-
pewnie te kable od wstecznego. wsteczny sterowany jest plusem, więc tam jakieś zwarcie i pali bezpiecznik. odłącz kable od czujnika i zobacz czy też przepala-jak nie to czujnik walnięty.
-
Sprawdziłem kable od świateł STOP, przy samych światłach nie ma poprzecieranych kabelków. Zdjąłem całą skrzynkę od bezpieczników tam też jest OK. Zdjąłem zegary i nie widzę żeby cokolwiek zwierało.
Najdziwniejsze o czym wspomniałem wyżej, że zanim zaizolowałem te kable od czujnika cofania to bezpiecznik strzelał dopiero po pewnym czasie, a po podłączeniu ich pali się zaraz po przekręceniu kluczyka.
Teraz to nawet strzela gdy te kable są odpięte....
-
pewnie kable do czujnika wstecznego, przetarły się w miejscu przejścia przez budę.
-
Może jest tak, że jak ruszałem tymi kablami od czujnika cofania izolując je to gdzieś głębiej (tam gdzie jest zwarcie), zwarło się "na dobre" i dlatego wywala od razu...
Stingerek, skąd wiesz że tam nie ma zwarcia?
-
Znalazła się odpowiedź na palenie bezpiecznika. :d Winne były kable, od podświetlenia regulacji dmuchawy. Niestety się przepaliły, więc muszę je wymienić. Pytanie tylko jak rozebrać kokpit żeby się do nich dostać.
Posiada ktoś tutorial jak to zrobić? Kiedyś znalazłem link na innym forum ale mi przepadł.
-
W minusie to wystarczy wyjąć mieszek i da radę wymienić podświetlenie "strzałek".