FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: walo w Styczeń 09, 2005, 23:02:18 pm
-
POMOCY
a wiec mam takie objawy.
1. jak zwalniam i to niewazne czy na luzie czy na biegu to od 30km/h zaczyna strasznie drżeć tzn. sa wielkie drgania i buczenie.
2. jak jade to od 80-120 buczy i drży pozniej troszke milknie .
3. natomiast jak jade od 70-1... i wurzuce na luz to tez buczy strasznie i drży.
4. jak jade (nie wiem jak to opisac i moze ktos nie zrozumiecale) nie wazne jak predkosc przyspieszam lekko buczy i drży hamuje silnikiem tez jest delikatne buczenie i warczenie ale jak wcisne tak pedal gazu delikatnie ze ani nie przyspiesza ani nie hamuje silnikiem to sa piekielne drgania i buczenie.
5. i jeszcze jedno jak na zgaszonym silniku powoli pcham poloneza to jest takie delikatne pyk pyk wlasnie przy mo?cie??
CO TO MOZE BYĆ??
ja podejrzewam most ale wszelkie sugestie mile widziane
Z GORU WIELKIE DZIEKI
-
Pewnie krzyzaki wybite , albo lozyska na polosiach
-
albo masz po póło?kach... "powyci?gały" się.
Ja też miałem podobny problem... i tak... najpierw miałem urwan? równowagę z wału, założyłem od fiata przy czym wymieniłem okular, krzyżaki i gume przy skrzyni.
Mało... wywałyżyłem gumy... mało... i dalej cholera drży... ale już mniej.
aaa zapomniałbym... most też wymieniłem :]
-
moim zdaniem masz na stówe z walem cos nie tak, sprawdz sobie kszyzak na wale tzn wyciagnij go ja mialem kiedys wlasnie przez krzyzak bicia staszne i drgania.
-
ja to slyszalem ze straszne problemy sa pozniej z wywazeniem walu.. i ze lepiej juz kupic jakis uzywany dobry
-
Witaj, Ja miałem taki sam problem jak kupiłem mojego Poldka drżał i buczał strasznie, nie wiedziałem o co chodzi, kiedy? jechałem autem i po jaki? 2 godzinach drogi wysiadłem z samochodu i spojrzałem pod spód bo mi bo mi strasznie dymił i zauważyłem mał? dziurkę w tumiku, po 3 dniach wymieniłem tłumik, i teraz chodzi elegancko cicho, i nie drży, zobacz tłumik
-
5. i jeszcze jedno jak na zgaszonym silniku powoli pcham poloneza to jest takie delikatne pyk pyk wlasnie przy mo?cie??
jak mnie tak pyk, pyk robilo, to mialem zmielone lozysko na polosi a autem rzucalo jak cholera (wymienilem cala polos, bo mialem podejrzenie o skrzywienie polosi po wypadku - nowe lozysko zmielilo sie po 15tys km)
-
5. i jeszcze jedno jak na zgaszonym silniku powoli pcham poloneza to jest takie delikatne pyk pyk wlasnie przy mo?cie??
jak mnie tak pyk, pyk robilo, to mialem zmielone lozysko na polosi a autem rzucalo jak cholera (wymienilem cala polos, bo mialem podejrzenie o skrzywienie polosi po wypadku - nowe lozysko zmielilo sie po 15tys km)
To musiałe? mu nie?le deptać jak zmieliłe? Poldasem 1.5 łożysko przez 15 tys km :)
A wracaj?c do głównego tematu to obstawiam wał, krzyżaki. Czasami na szrocie uda się wyrwać cało?ć w bardzo dobrym stanie za około 50zł.
Pozdrawiam
-
Witam
DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE I POMOC.
NO ja tez ostatnio przywitalenm sie blizej z rowem ale juz wczesniej mialem buczenie i drzenie tak wiec nie podejrzewam skrzywienia połosi bozrobilem na tym okolo 25 tys. chociaz po wypadku zrobilo sie jeszcze bardziej bardzo szybko. jutro demontaz wału i mostu i zobaczymy co w trawie piszczy bo dzisiaj sposcilem olej a w nim pelno opiłków metalu jest tak wiec na 90 % to jest most i łożyska w nim.POZDRAWIAM
-
to zmieliles lozyska w moscie - gratulacje :roll:
-
no i wie juz ktos co to jest? ja mam to samo w przedziale od 80-110km/h. ale tylko jak przyspieszam, na luzie cichnie. jest to takie charakterystyczne buczenie i drgania o duzej czestotliwosci niezbyt mocne wyczuwalne pod tylkiem. niewiem co wymienic i gdzie szukac przyczyny, czy w moscie, czy wal, czy lozyska? polosie? help
-
jak cichnie na luzie, to na 99,9% nie beda to lozyska na poloskach szukaj czegos od skrzyni do mechanizmu roznicowego miedzy tymi elementami powinno byc zuzycie...
-
Witam u mnie po rozebraniu okazało sie ze łożyska na wałku atakuj?cym sa zajeżdżone i jest luz na ?rodkowym wałku przy mechanizmie róznicowym. Pojutrze wymiana i napisze co i jak.
Piter82
Polecam zdjac dekiel od mostu i zobaczysz czy masz luzy na tym co ja i odepnij wal od mostu to bedziesz tez mniej wiecej widzial w jakim stanie masz łożyska na ataku. i podstawa to sprawdzenie krzyzakow i podpory walu w jakim sa stanie
Ale jezeli u CIEBIE wyje na biegu to moze łożysko ktores w skrzyni ci poleciało??
-
co do skzyni to raczej odpada, bo to nie jest zalezne od biegu tylko predkosci, a zreszta dzwiek dochodzi z tylu. w jaki inny sposob mozna sprawdzic krzyzaki i podpore niz poprostu ruszanie reka we wszystkei strony i wyczuwanie luzow? bo jak sprawdzam w ten sposob to jest wszystko sztywne i nie ma najmniejszego luzu. P.S. buczenie sie zaczelo od wymiany walu (na poprzednim poszedl krzyzak), ale ten naprawde wydaje sie w porzadku (kupiony na gieldzie od plusa).
-
wiem ze skrzynia nie ma nic wspolnego.... mialem na mysli elementy miedzy skrzynia a mech. roznicowym
sprobuj obkrecac wal (na krzyzakach) w stosunku do reszty ukladu jezdnego i wybierz najlepsza pozycje
-
I po wszystkim juz zrobione.
Rozleciało sie łożysko na wałku ataku i luz byl na mechanizmie rożnicowym (tzn na podwójnym środkowym trybie ktory napedza tryby od półosiek nie wiem jak to nazwac moze zrozumiecie o co chodzi).
POLDEK SMIGA I JAK CICHUTKO TERAZ
DZIEKI ZA POMOC
-
prawdopodobnie poszły ci krzyzaki na wale napędowym ja miałe podobne objawy jezeli chcesz unikn?ć kupna nowego wału proponuje dokonać wymiany bez wyci?gania go z samochodu po uwcze?niejszym zaznaczeniu jego położenia ja tak zrobiłem i teraz wszystko wporz?dku