FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Rafał w Lipiec 08, 2013, 09:19:41 am

Tytuł: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 08, 2013, 09:19:41 am
Cześć.

Pytanie do ludzi używających manualnych regulatorów ciśnienia paliwa.

Macie podpięte podciśnienie do tych regulatorów ?

Jeśli tak to dlaczego ? Jeśli nie to też dlaczego ?

Obecnie mój projekt jeździ z podpiętym podciśnieniem, ale rozważam testy bez podciśnienia...

Zapraszam do dyskusji :)
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 08, 2013, 12:15:38 pm
Oryginalne regulatory też mają podpięte podciśnienie.
Jest to istotne, gdyż podciśnienie steruje membraną w regulatorze.
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 08, 2013, 12:19:31 pm
No dobra, ale majac manualny regulator, w czasie pracy silnika ustawiam mu powiedzmy 2.0 bara i jak odepne podcisnienie to trzyma 2 bary, jak podłacze to ciśnienie jest zmienne...
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 08, 2013, 12:38:55 pm
Jest zmienne i podobnie zachowuje się seryjny.
Tak ma być.
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 08, 2013, 14:54:25 pm
bez podpietego podcisnienia to mozesz sobie podlaczac do monowtryskow,albo nowszych aut ,gdzie cis. jest w listwie stale (alez to upierdliwe przy gazowaniu silnika) ,gdy ECU wie o tym,ze cis. jest stale,
jezeli nie podepniesz u siebie,to tylko wolne obroty ustawisz,a pozniej mieszanka bedzie coraz biedniejsza
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 08, 2013, 15:04:51 pm
Dzięki za rzeczową odpowiedź :d w takim razie nie kombinuje z odpinaniem :P

A powiedzcie mi jeszcze...

Jak ma się zachowywać napięcie sondy przy poprawnie ustawionej mieszance ? Mam diodowy wskaźnik napięcia sondy i chce to jakoś porządnie ustawić...
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 08, 2013, 22:25:59 pm
napiecie na sondzie powinno sie zmieniac od 0.3 do 0.6v i tu mozesz sie pobawic,bo ten ECU wolno reaguje, przez co jest mozliwosc skutecznej obserwacji i korekty,
na pelnym bucie powinno trzymac sie napiecie 0.8v,wiec regulaorem ustawia sie wlasciwie ten zakres pracy i to ze wskazaniem na wyzsze obroty,
dokladniej trzeba to dostroic na hamowni,albo szerokopasmowce,
a reszta zakresu musi sie zaadaptowac w ECU sama
Tytuł: Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 08, 2013, 22:38:27 pm
Obecnie mam trochę większy rozrzut, bo napięcie się zmienia od 0.2 do 0.7V. Ale nawet jak mu bardziej skręciłem ciśnienie paliwa, że miał siłę jechać z dołu do około 6tys obr i potem miał za mało to też wskazywało tak samo... Póki co znów jest większe ciśnienie, tak aby miał siłę ciągnąć do odcinki.

Przy okazji poruszę jeszcze jedną kwestię... Palec w wałku ssącym mam osadzony "na oko". Jak to fachowo osadzić ? Są jakieś punkty odniesienia ? Da się to jakoś wykminić np. z położenia tłoka ? Coś typu, że jak tłok 1 jest w GMP to palec ma się stykać z 1 garem na kopułce ? Czy jakoś inaczej ma to działać ?