FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Lipiec 08, 2013, 16:53:24 pm
-
Panowie jak rozwiązać kwestii oddzielnego kabla plusowego do el silniczków szyb?
Miałem na chwile podpięte pod zapalniczkę, ale wolno się otwierały, i radio przerywało jak wciskałem, (+ radia i zapalniczki to ten sam obieg?)
Dalem oddzielny kabel z aku i smigaja jak należy. Tylko kwestia zżeraniu prądu. auto stało przez noc i rano na voltomierzu 8 zamiast 12.
(nie znam sie na elektryce i elektronice itp)
jak to rozwiązać?
-
Podepnij sobie pod przekaźnik, niech stały + będzie sterowany po prostu sygnałem z stacyjki zapłonu.
Wówczas gdy stacyjka nie będzie włączona to szyby nie będą dostawały prądu.
-
Weź miernik do ręki i odłączaj po kolei każdy odbiornik (bezpiecznik) aż dojdziesz co ci zżera tyle prądu bo to na pewno nie el szyby które przez noc raczej się same nie otwierają i zamykają :P Co do samego sterowania to polecam moduł Proxima choć to droższa impreza ok 90zł. Oddzielny kabel z aku z bezpiecznikiem też daje rade. Ja mam zrobiony dodatkowy kabel z aku, do niego podłączone mnóstwo rzeczy, szybki, grzane lustra, różne dodatkowe lampki, centralny i jakoś nic nie zżera.
-
własnie własnie też dziwie się :)
Voltomierz mam tak podpiety pod stacyjkę, że po przekręceniu na zapłon zaświeca się i wskazuje parametry, więc może ze stacyjki i ten plus pociągnę.
Trojan dzięki posłucham rady, lecz altek i tak do wymiany :( Bo regenerować się nie opłaca :(
chyba że kondensator od Car audio ciągnie prąd.
Trzeba się brać i sprawdzać
-
Czyli wynika z tego ze szyby podpięte pod zapalniczkę wolniej chodzą?
-
a oryginalna kostka ele szyb?
-
Poldi98 u mnie tak:) A jak zapierdzielają pod prostonikiem :)
RSilak hmm orginalna ? Nie chcialo mi się nawet zegarów wyciągać i szukać :)
-
Oprócz odpowiedniego zasilania polecam rozebrać mechanizm i nasmarować tą plastikową zębatkę w środku, przeszlifować szynę prowadzącą (u mnie w 3 na 4 podnośnikach były na niej jakieś rysy i zadziory), nawalić tam smaru oraz nasmarować ten pręt w którym porusza się ślimak. Dodatkowo warto podłożyć coś pomiedzy silnik a drzwi żeby siedział sztywno najlepiej coś co nie nasiąka wodą i przykręcić go do fabrycznej blachy mocującej. Po takim zabiegu powinny śmigać aż miło.
-
Trojan wszystko co napisałeś robiłem przed montażem :) Przecież nie wsadził bym zasyfionych :)
Na zlocie będzie można sobie porównać prędkości otwierania i zamykania :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=ZXb7nlB19VU tak chodzą?
-
Nie trzeba dużo szukać wyciągasz zegary i zaraz za zegarami leży oryginalna kostka :) przez ten czas to będziesz szukał lepszego zasilania wyciągnął byś zegary :( taka moja rada ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=ZXb7nlB19VU tak chodzą?
U mnie tak chodzą bez włączonego silnika: http://www.youtube.com/watch?v=L-DuYDV9YUk Coś lewa łapie muła z początku ale już nie chce mi się tam grzebać :P
-
Co do samego sterowania to polecam moduł Proxima choć to droższa impreza ok 90zł.
Dokładnie:)Od dawna polecam bo sterowanie szybami staję się cywilizowane i nie ma żadnych problemów z przyciskami.Sam mam dwa zamontowane.
http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html