FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: liku025 w Lipiec 23, 2013, 20:53:23 pm
-
Witam, dziś wziąłem się za pasek, wszystko zdjąłem itd pozaznaczałem sobie nawet punkty, założyłem pasek Gatesa znaki są moim zdaniem w porządku kręcę kilkakrotnie i zapalam... Klepie zawór :/ chyba z 10 razy delikatnie ściągałem pasek sprawdzałem znaki i zakładałem i dalej to samo, co robić ? przed wymianą nie było tego problemu.Czy da sie jakoś inaczej ustawić te koła niż na te znaki ?
-
jezeli ruszales tylko pasek (bez odkrecania kola duzego) i ustawiles na znaki to zawor akurat rozklepal sie przypadkiem
-
koło pasowe było nieźle dopierdzielone... nie mogłem odkręcić wkońcu założyłem klucz wziąłem duży akumulator i poszło od strzała... zastanawiam sie tak teraz czy nie obcięło czasami klina na tym dużym kole rozrządu ? od czego by sie tak rozklepał ? odkręciłem, zdjąłem zaznaczyłem swoje znaki sprawdziłem jeszcze do znaków oryginalnych zapalam i lipa
-
odkręciłem, zdjąłem zaznaczyłem swoje znaki
trzeba bylo zdjac po zaznaczeniu,
ale sa znaki fabryczne,wiec nie ma problemu ustawic,
a jezeli scialbys klin ustalajacy male kolo rozrzadu ,to lepiej sprawdz to i ustaw dobrze z nowym klinem
-
sry, zaznaczyłem znaki później ściągałem, czy pomylenie sie o jednego zęba spowodowało by takie klepanie ? dość głośno sie to tłucze, klina na małym kole raczej nie obcięło, bardziej na dużym ze względu na to że na małym widać klina i miejsce na niego a na dużym nie. Chodź nie wiem dlaczego by go mogło ściąć ? chyba nie przez to odkręcanie popychacze mam hydrauliczne, zauważyłem tylko żę tamten pasek był dużo luźniejszy niż ten nw już gdzie szukać przyczyny
-
na małym widać klina i miejsce na niego a na dużym nie. Chodź nie wiem dlaczego by go mogło ściąć ?
duże koło nie blokuje się na klinie, tylko na bolcu wystającym z wałka rozrządu. moim zdaniem ciężko go ściąć.
po pierwsze ustaw rozrząd na fabryczne znaki i sprawdź go linijką, a nie na oko.
-
sprawdzałem linijką, obciąłem nawet jedną część starej suwmiarki i dalej sie bije... nie rozumiem dlaczego pasek jest identyczny jak poprzedni nawet tej samej firmy, jutro chyba ściągnę przód bo już sam nie wiem ;/ pamiętam jak w szkole ustawialiśmy, był przestawiony o kilka zębów i nic nie klepało... obawiam się że przyczyna jest gdzieś głębiej :( lecz nie wiem czemu i co
-
jezeli nie przestawiles paska ,to klepanie nie ma zwiazku z wymiana,
musialbys go przestawic ,to wtedy jest mozliwosc skrzywienia zaworu ssacego i moze klepac
-
no to co mam z tym fantem zrobić? on raczej tak jak by bił o tłok
dziś nagram filmik i ocenicie, zastanawiam sie też nad panewką ;/
Chyba znalazłem przyczynę :) myślę sobie, sprawdzę hydropopychacze, ściągam pokrywę, nakrętki kontrujące :O sprawdzam luzy, brak :O około 1,5 do 2 obrotów trzeba było wykręcić żeby znaleźć jakikolwiek luz wyczuwalny pod palcem, ustawiłem na 0,20 oba pochodził 3 minuty grzechocząc ale już ciszej i ustało. Byłem pewny że tam będą hydrauliczne popychacze, rok 00 po wymianie oleju przez minute grzechotał a tu takie jaja. Wrzucę wam później obiecany filmik :)
-
skok popychacza to ~5mm ,wiec bylo niezle ustawione,
skasuj luz i jeszcze wkrec 2.5 obrotu sruby podpierajac zawory,
poczekaj godzine i mozesz odpalac silnik,
bo w silniku z 2000 roku na pewno jest hydro ,a jezeli to GSI i nikt bloku od abimexa nie wstawil to musi byc hydro
-
http://allegro.pl/glowica-fso-polonez-1-5-1-6-krakow-autoking-i3359746223.html
Tak samo wygląda, wiec chyba mam nie ten silnik albo cuś :) Jakie wy ustawiacie luzy ? bo ja ustawiłem te 0,20 i grzechoczą wiem że powinno być 0,15na ssącym i 0,20 na wydechu.
Obiecane media: http://www.youtube.com/watch?v=JJLToP1K4YE&list=HL1374756592 (ale mam dziwny głos :)
Edit: jak rozpoznać czy jest hydro czy nie ?
-
Kod: [Zaznacz]http://allegro.pl/glowica-fso-polonez-1-5-1-6-krakow-autoking-i3359746223.html Tak samo wygląda,
nie tak samo, bo to jest głowica z silników przed plusem.
Jakie wy ustawiacie luzy ? bo ja ustawiłem te 0,20 i grzechoczą wiem że powinno być 0,15na ssącym i 0,20 na wydechu.
masz hydropopychacze więc nie powinno być luzu, nic dziwnego, że ci tłucze. zrób jak KGB pisze.
-
zaraz idę tak zrobić, wcześniej podobnie było i tłukło się nie miłosiernie, wiec jak zrobię tak jak było to chyba oczywiste że będzie pukać
Edit: od wczoraj nie zapalałem, dziś wsiadam kręcę zapalił 3 sek delikatny stukot i cisza :O jak się coś zmieni to wtedy będę regulował :) Dziękóweczka leci za pomoc :)
-
Jak najlepiej sprawdzić czy masz hydro? W boku silnika (żeliwnym) w miejscu gdzie pracują hydro (od zewnętrznej strony bloku) powinieneś mieć magistrale z wkręconymi zaślepkami na imbus.
-
dziś wypadł mi popychacz z klawisza z zaworu wydechowego <lol> rozkręciłem i wkręciłem po 3 obroty, nic nie puka przejeździłem 20 km, narazie jest super :)