FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Piotr1111 w Styczeń 11, 2005, 15:59:55 pm
-
Witam!
Gdzie jest wlew oleju do skrzyni i tylnego mostu?
Czy da sie latwo uzupelnic olej w skrzyni bez wyciagania jej i czy w tylnym moscie jest jakies wlew oleju bo na pierwszy rzut oka:) to widze tylko korki zlemu i kontrolne Pozdrawiam
-
no wiec zapewne przez te korki kontrolne trzeba wlac :) jesli chodzi o most to nie pomoge, ale jesli dobrze pamietam to wlew w skrzyni jest jakos w polowie jej dlugosci i wysokosci po prawej stronie (taka sruba na klucz imbusowy)
-
s? w mo?cie i skrzyni korki wlewu i spustowe oleju
-
Dzieki juz wiem gdzie patrzyc jak wejde pod auto bo nie mialem czasu szukac i dlatego pytam sie ekspertow na forum:)
Pozdrawiam
-
Most ma 2 korki po lewej stronie( ten niżej do spuszczania a ten wyżej do zalewania )
Skrzynia ma 4 korki - 1 malutki taki dziwny do niczego , 2gi w dnie z magnesem do spuszczania oleju i 2 z prawej strony skrzyni , niżej do wlewania i wyżej ( bliżej w stronę silnika ) tzw. technologiczny.
-
w mo?cie jest korek spustowy na dole a jak popatrzysz trochę wyżej to też znajdziesz wlewowy , choć u mnie cięzko było go zauważyć bo miałem cał? jedn? stronę zawalon? błotem i nie było go wogóle widać ale ja już wiedziałem gdzie go szukać takze jak go nie zauwazysz to przeczysc czyms t? stronę mostu i bedzie go widać , jest on po lewej stronie samochodu
-
Dzieki widzialem te 2 korki w moscie tylko stwierdzilem ze chyba niewygodnie sie dolewa i pomyslame ze moze jest cos wyzej:) pewnie zaloze wezyk do butelki i doleje do mostu
-
ja mam tak? specjaln? strzykawę do wlewania olei do mostu czy do skrzyni , kupiona jeszcze za czasów komuny , by? musiał co? pokombinować zeby wlac
-
Dzieki patent ze strzykawka na pewno przetestuje:)
-
ja wkładałem w?ż do wlewu w mo?cie i przez nadkole wyprowadzałem go wysoko , na końcówkę lejek zakładałem i wlewałem olej , przy skrzyni troche trudniej bo w?ż musi i?ć pod podłog? a następnie troche do góry ale też idzie nalać
-
JA TEŻ SIE GLOWILEM JAK TU WYGODNIE WLEWAC OLEJ PRZEKŁADNIOWY. WIEC POJECHALEM NA TARG I KUPILEM SOBIE U RUSKICH TAKA POŁ LITROWA "SZPRYCOWNICĘ" DO ZDOBIENIA TORTÓW I ROBIENIA CIASTEK. ZAPLACILEM ZA NIA 10ZL I JEST TERAZ SUPER. pAMIĘTAJCIE ZEBY NAJPIERW SOBIE ODKRĘCIC KOREK WLEWU A POTEM SPUSCIC OLEJ. bO CIEZKO BEDZIE JAK SPUSCICIE OLEJ A TU KOREK WLEWU NIE ODKRECICIE I DUPE BLADA WTEDY. aHA I JESZCZE JEDNO DLA POCZˇTKUJˇCYCH. kOREK W TYLNIM MO|CIE I W SKRZYNI BIEGÓW ODKRECA SIE TYM SAMYM IMBUSEM. zEBY|CIE NIE ODKRĘCALI TEGO MNIEJSZEGO WYŻEJ BO WAM PRZEKŁADNIE POSPADAJˇ
-
Tomi8 wyłacz Caps Locka ...
innym prostym sposobem napełnienia olejem mostu i skrzynki jest butelka z weżykiem - i olejem grawitacyjnie sam sobie spłynie
-
Ja jak chciałem wymienić olej w skrzyni to podjechałem do warszatu zapłaciłem 5zl i jest git.
A co mostu to znalazłem taka zaj....st? strzykawe co wchodzi ze dwa litry oleju, troche j? przerobiłem, nalałem tyle ile pisz? w ksi?żce i se wstrzykn?łem :]