FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Trojan w Wrzesień 08, 2013, 22:52:54 pm
-
Witam
Mam pytanie, zbieram się do zmiany podszybia na metalowe i wszystko jest ok oprócz samego sterowania wycieraczek. Całość jest wyciągnięta oczywiście z wąskiego 92 a ja mam rocznik 95. Czy da się jakoś połączyć stary silniczek z nową instalacją ? Może być nawet kosztem jednego biegu wycieraczki ale żeby nie ruszać pająka czy przycisków w kabinie. Wymiana całej wiązki na starą odpada bo wtedy byłby już w ogóle niezły misz masz.
-
Trzeba rzucić okiem na schemat i dorobić przejściówkę na kostkach,bądź po prostu odciąć starą i podłączyć nową.Poza tym,to silnik chyba powinien chodzić normalnie,bo za prędkości odpowiada mikroprocesor,a w starych poldkach było pokrętło z boku konsoli środkowej.
-
Właśnie patrze na schemat starej instalki i wynika z niego że do silniczka dochodzi 6 kabelków, plus po stacyjce, masa, 3 do pająka i jeden do regulatora. Nie mam schematu nowego, ale u mnie też jest 6 kabli (wiem że w plusach były też 5 pinowe silniczki). Ma ktoś może taki nowszy schemacik na silnik 6 pin ?
-
Bedziesz miał problemy.
W PN caro czy 5 czy 6 pinowy silnik ma dziwny system informacji o położeniu silnika. Wszystkim steruje mikroprocesor.
W starym systemie 4 pinowym. był na stałe plus, masa, odczep 1 biegu i wyprowadzenie ze styku sterowania który przełączał albo plusa albo masę. Masa jest potrzebna do gwałtownego zatrzymania silnika w pozycji parkowania. dzieje się tak gdy wyłączysz wycieraczki styk 1 biegu łączony jest ze stykiem sterowania. Gdy dojedzie na właściwe miejsce rozłączany jest plus po stacyjce i podłączana masa. To zatrzymuje silnik.
W caro jakoś to pomieszali, schemat jest nieczytelny, próbowałem to rozrysować ale mi się nie udało.
Łatwiej założyć cały silnik z caro. Nie wiem jak w polonezie przed 93 ale w 125p miałem z tym trochę problemów bo silnik wycieraczek w fiacie był o 70st zakrzywiony względem osi przekładni. W Caro jest idealnie 90 st. W fiacie trzeba przygiąć wspornik w masce bo silnik wystaje. Jeśli chcesz moge ci opisać piny w silniku od CARO 6 przewodów.
-
Problem jest dopiero w plusie, wprowadzenie mikroprocesora w 93 nic nie zmieniło, dopóki się liczba pinów zgadza ( i na pewno nie jest to cztery).
Między 92 a 95 zrobisz spokojnie przejściówkę jeden do jednego. Niestety moja odeszła w niebyt razem z polonezem, ale jak pogrzebiesz w archiwum jest wątek, w którym opisywałem jak ją zrobić (kolorami, o ile pamiętam)
-
Problem jest dopiero w plusie, wprowadzenie mikroprocesora w 93 nic nie zmieniło, dopóki się liczba pinów zgadza ( i na pewno nie jest to cztery).
Między 92 a 95 zrobisz spokojnie przejściówkę jeden do jednego. Niestety moja odeszła w niebyt razem z polonezem, ale jak pogrzebiesz w archiwum jest wątek, w którym opisywałem jak ją zrobić (kolorami, o ile pamiętam)
Oki, czyli jak silnik z "dawcy" mam 6 pin, i u siebie też 6 to wystarczy zrobić przejściówke na kostce i będzie działać ? Bo właśnie o to mi chodzi żeby nie ingerować w kabelki w kabinie :)
-
Zasada wszędzie ta sama... Minus, I bieg, II bieg i 3 przewody z krańcówki. Ja robiłem swapa silniczka od wycieraczek na tego z plus do instalacji MR91, następnie wymieniłem przełącznik zespolony na ten z MR93, a teraz oryginalną czasówkę i dałem z VAG'a. Wstawię jeszcze raz schemat poglądowy jak to działa.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ac15c66099fb.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/ac15c66099fb.jpg.html)
W zasadzie biorąc schemat od MR93 i silnik od MR91 i patrząc na ten rys któy wrzuciłem to powinineś skumać o co chodzi.
-
Witam!
Mam ktoś foto tarczy koła zębatego silnika wycieraczek z caro plus?Albo schemat?
-
Różnice między 5 pinowymi a 6 powinny polegać w zasadzie na masie do krańcówki (6 ma wyprowadzoną na zewnątrz , 5 spięta w silniku wewnątrz) - w starym polonezie programator odpina masę od krańcówki i podaje plus na środkowy styk krańcówki w momencie startu silniczka (gdyby nie odpinał masy zrobiłby zwarcie w stanie spoczynku silnika) , który jest spięty przez pająk na 1 biegu z wolniejszym uzwojeniem silnika , o ile pamiętam VAG czy Caro MR93 - krańcówkę ma spiętą do masy i plusa a programator (w mikroprocesorze) przełącza na czas startu uzwojenie silniczka z krańcówki do plusa. Tak że założenie 5 pinowego silniczka do starej wiązki nie jest tak prosto możliwe ze względu na nieco dziwne wpięcie programatora.