FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Aetius w Wrzesień 18, 2013, 17:35:15 pm
-
Dzisiaj wziąłem się za montaż podgrzewania w drugim groku i uznałem, że warto by zrobić mini poradnik dla tych, którzy tak jak ja nie wiedzieli jak się do tego zabrać :)
Bogatszy o doświadczenie z pierwszym fotelem dzisiaj poszło mi to bardzo sprawnie i uwinąłem się z całą robotą w niecałą godzinę :)
A więc od początku :)
Po wymontowaniu fotela i złożeniu oparcia pojawia się taki oto obrazek:
(http://img69.imageshack.us/img69/3470/1s2s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/1s2s.jpg/)
do całej roboty potrzeba nam:
- Kombinerki
- Klucz 13 najlepiej oczkowy
- Śrubokręt krzyżakowy
- Minimum zdolności manualnych ;)
- opcjonalnie nożyk potem wytłumaczę dlaczego
Niektórzy mówią że trzeba zdemontować całe siedzisko i dopiero można wkładać maty.Ja pokażę jak to zrobić bez demontowania niczego ponad odgięciem zaznaczonych na obrazku kółeczek.
(http://imageshack.com/a/img546/1050/c60g.jpg)
kombinerkami ostrożnie, ale zdecydowanie należy wywrócić kółeczka na zewnętrzną stronę. Łączenie które należy rozgiąć jest od środka i ma ostre zakończenia więc trzeba się chwilę namocować, ale trzeba uważać żeby nie porwać tej pseudogumowej siatki bo nie będzie potem na czym zamocować kółek przy składaniu do kupy.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/580/rc6h.jpg/](http://img580.imageshack.us/img580/6011/rc6h.jpg) (http://imageshack.com/i/f6c60gj)
Po rozgięciu zaznaczonych wcześniej kółek podnosimy materiał tak samo jak klapę w wojskowych kalesonach ;)
(http://img6.imageshack.us/img6/4986/pd4h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/6/pd4h.jpg/)
Ukazuje się taki widok trzech warstw, z których trzeba oddzielić dwie górne żeby było gdzie wsadzić matę.
(http://imageshack.com/a/img32/4016/6l7r.jpg)
teraz najbardziej męcząca częśc mianowicie delikatne odrywanie materiału siedziska od gąbki
Delikatnie palcami rozwarstwiamy tak żeby nieposzarpać gąbki. Klej zazwyczaj ma już kilkanaście lat i puszcza dość łatwo ale potrafi być oporny szczególnie przy krawędziach bocznych.
Gdy już oderwiemy całość tworzy się ładna kieszonka :)
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/34/pd6g.jpg/](http://img34.imageshack.us/img34/8505/pd6g.jpg) (http://imageshack.com/i/0w6l7rj)
Teraz bierzemy matę i układamy ją między gąbką i materiałem. Ja kupiłem po 45zł za sztukę z taśmą dwustronną po bokach.
(http://img11.imageshack.us/img11/2810/n43m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/n43m.jpg/)
Oczywiście pasek zabezpieczający klej zdejmujemy dopiero po ułożeniu maty w środku bo miejsca jest mało i jak nam się pofałduje i źle sklei to potem będzie niewygodnie ;)
(http://imageshack.com/a/img6/5102/4fz2.jpg)
kiedy mata jest już na swoim miejscu można brać się za składanie całości.
Tutaj pojawi się temat nożyka.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/580/rc6h.jpg/](http://img580.imageshack.us/img580/6011/rc6h.jpg) (http://imageshack.com/i/064fz2j)
Kółka po bokach najciężej odgiąć i wyciągnąć. Warto się zastanowić nad nacięciem materiału w tym miejscu bo wtedy zyskujemy bardzo fajne miejsce na wyjście przewodu z kostką. Ja tak zrobiłem i przewód mam na swoim miejscu a pozostałe kółka ładnie trzymają po naciągnięciu.
Tak to wygląda w moim wykonaniu:
(http://img46.imageshack.us/img46/7654/ialg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/46/ialg.jpg/)
Grzeje bardzo fanie, mata się nie przesuwa, materiał się nie mechaci. Jeżdżę tak od dwóch miesięcy i nie zauważyłem różnicy w zużywaniu się fotela ;)
Jak administracja uzna to zza przydatne jako artykuł będzie mi miło :) Jak kto ma jakieś pytania to służę :)
pozdrawiam :)
-
Niektórzy mówią że trzeba zdemontować całe siedzisko i dopiero można wkładać maty.Ja pokażę jak to zrobić bez demontowania niczego ponad odgięciem zaznaczonych na obrazku kółeczek.
Bo ty masz IG rozkładane, przy nierozkładanych jest tam trochę mniej miejsca. W oparcie nie planujesz wkładać mat?
-
A najlepiej mieć jeszcze materiał oparcia oddzielany od reszty,jak ja mam.Wystarczy wszyć zamek błyskawiczny,identyczny jak w zagłówkach i już mamy gąbki rozbieralne bez rozkręcania całych fotelów.Ja mam boki siedziska i oparcia w dermie,więc środki sobie mogę do prania wyciągać kiedy mi się tylko podoba :]
No i grzanie mam dupska i plecków,na jednym przycisku,włączane osobno.
-
Wolalbym przy jednej macie grzanie plecow, niz robienie jajecznicy ;)
-
Jak to przy jednej macie? <co> Kolego Piotrze,ja zrobiłem tak,bo tak mi się wydawało najlepiej,bo najczęściej grzeję sobie dupsko ( i orzeszki przy okazji) a nie plecki,wiec chciałem mieć to włączane w razie potrzeby.Mi tak pasuje,a każdy robi jak uważa. :-) A zresztą,moje auto to i tak jeden wielki drut,więc jeden więcej patent nie robi różnicy.Ważne,że działa,a jak to mówią,w Polsce prowizorki wytrzymują najdłużej.A poza tym,to nie ma co oczekiwać cudów po matach wydartych na szrocie z używanych foteli,to nie nówki.A tak naprawdę,to rzadko tego używam.Zanim sobie przypomnę,że pasowało by to włączyć,to w aucie robi się ciepło-zaleta roverka :-)
-
zalozylem ze przy zimnych dniach na plecach masz co najmniej trzy warstwy ubrania kiedy na dupie tylko dwie i to realtywnie cienkie ;)
poki co zostaje tak jak jest i zdaje egzamin doskonale :)
-
Czy jeszcze jako uzupełnienie mógłbyś Aetius napisać jak wyglądało u Ciebie podłączenie elektryki? Czy to były uniwersalne maty? Czy miałeś wiązkę podgrzewania foteli i przycisk, czy może ciągnąłeś napięcie bezpośrednio z akumulatora?
-
wiązkę od foteli kupiłem od Rafałą tutaj. wpiąłem w taką dużą białą kostkę za zegarami i kable pociągnąłem po samochodzie żeby wszystko pasowało.
Maty mam najzwyklejsze i najtańsze z allegro ale grzeją bardzo dobrze. trzeba tylko zarobić kostkę po wiązkę z polda bo ta co jest nie pasuje do niczego ;)
-
Ilu watowych mat użyłeś do montażu podgrzewanych foteli?