FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: FSOmr88 w Wrzesień 22, 2013, 11:28:02 am
-
Witam, po ostatnich przebojach z 14k4 ostało mi się w warsztacie całe zaplecze części a przede wszystkim to: <lol> <lol>
(https://lh6.googleusercontent.com/-bWLVzqKEbmM/Uj62H3LwLFI/AAAAAAAAAqg/vTe6jG1puo8/w684-h513-no/20130921978.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-4AMS7O_b1O0/Uj6199MpGgI/AAAAAAAAAqY/VeHyu66LybI/w684-h513-no/20130921977.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-7AhCsX3x5TQ/Uj615qMlKOI/AAAAAAAAAqQ/RBbfEpQKuiQ/w684-h513-no/20130921975.jpg)
Znajdą się też cztery tuleje z tłokami. Problem z nimi jest taki, że przez liczne wżery korozji na tulei traci ciśnienie. Planem jest zrobienie z niego 1.8 ale potrzebuje garści suchych informacji. Skoro średnica tulei jest taka sama w 1.6 jak i w 1.8 to drogą dedukcji muszą różnić się wałem korbowym i długością korbowodu... No i wysokością tłoka? Jeśli ktoś posiada info na temat wymiarów w silnikach serii K na pewno się przydadzą.
Plan jest aby postawić 1600 na używanych tłokach i rozszyfrowanych tulejach albo 1800 na głowicy z 1.4
-
Plan jest aby postawić 1600 na używanych tłokach i rozszyfrowanych tulejach albo 1800 na głowicy z 1.4
Głowice w 1.4/1.6/1.8 te same tylko wałki inne więc śmiało można dawać taką głowice. Dodam nawet że miałem przyjemnośc jeździć takim 1.8 na wałkach z 1.4 i dużej różnicy w spadku mocy nie było.
Wał sobie załatw jakiś z 1.8 w dobrym stanie i do tego korbowody. Fajnie by było kupic nowe tuleje z tłokami i pierścieniami. Tuleja w 1.4 nie wiem czy czasem po zewnetrznej nie będzie węższa niż te w 1.6/1.8 - a jeśli tak jest to moze sie okazać że nie ma co szlifować - nigdy tego nie porównywałem ale może ma ktoś na wierzchu i by zmierzył.
Z drugiej strony jak masz sie pakować w takie koszty to pomyśl czy taniej nie wyjdzie jakiś dół silnika poprostu kupić.
-
Tuleje nie mogą być inne bo większe nie zmieszczą się już w blok, nowe tuleje z tłokami to koszt z rzędu 400zł sztuka - a kiedyś przegapiłem, na allegro był cały zestaw z tłokami i korbowodami za 500 dla 4cylindrów. Muszę z zrobić rachunek sumienia
-
Tuleje nie mogą być inne bo większe nie zmieszczą się już w blok
Próbowałeś włożyć tuleje z 1.8 do 1.4 że to wiesz? :p
Dobra masz podpowiedź:
Blok z 1.8:
(http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/31/47/91/3531479100_4)
Blok z 1.4:
(http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/16/73/49/3516734941_4)
Wszystkie bloki są takie same :P różnica tylko w bebechach.
-
I zobacz sobie drogi kolego jakie odległości są między tulejami :) dokładnie takie same są w 1.4 a po za tym nic większego nie wejdzie w blok (mowa o średnicy zewnetrznej tulei).
-
Nie rozumiesz że ten aluminiowy odlew bloku w każdym K16 jest taki sam?!
Dałem ci foto i widac ze 1.8 ma cienkie tuleje a 1.4 grube. Tylko wymiar wewnetrzny się różni. Pozatym było już o tym pisane na forum więc zacznij używać szukajki i zacznij czytać a nie pier...
-
Tuleja w 1.4 nie wiem czy czasem po zewnetrznej nie będzie węższa niż te w 1.6/1.8 -
Staram się odpowiedzieć na twoje pytanie, po zewnętrznej są takie same i nie ma co dyskutować. Wiem że jest taki sam blok więc jak piszę że większa tuleja po zewnętrznej nie wejdzie w 1.4 to nie wejdzie też 1 1.6 i 1.8. Jaki sens miałby temat o rozwiercaniu, czego komplikujesz?
-
aaaaaaaaaaaaaa teraz kumam o co Ci chodziło... sorki że tak późno dzisiaj do mnie wszystko dociera.
Myśałem że piszsz ze wieksze nie wejdą co myślałem że miało znaczyć że nie wejdzie 1.6 i 1.8 :P
Nowe tuleje drogie ale w sumie jak trafisz gdzieś same tuleje używane co czasem sie zdarza że mozna kupić 3 bo komuś na 4tej korba wyszła i tak coś w ten sposób skompletować.
-
po takim mocnym rozwiercie tulei moze sie okazac,ze potrzebna bedzie obrobka powierzchni celem nadania odpowiedniej twardosci ,
jest to zazwyczaj obrobka cieplna,a wiec jest spore ryzyko znieksztalcenia,
chyba ze azotowanie ,ale to nie jest dobry sposob na tuleje ,bo nie dotrze sie z pierscieniami,
w kazdym razie podlicz koszty
-
Najlepiej to chyba jednak dać nowe tuleje, tłoki kupić używki (żaden problem, pomierzyć tylko rowki) razem z korbami.
Co do tulejków to zawsze można dowiedzieć się w zakładach które dorabiają jaki to koszt, chociażby dla porównania.
-
ten aluminiowy odlew bloku w każdym K16 jest taki sam?!
W silnikach z przed 96 roku jest inny. W pierwszych K-seriach były tuleje mokre (cała tuleja była oblana płynem chłodzącym). Potem z wejściem 1,6 i znacznym pocienieniem ścian tulei cylindrowych zrobiono blok który jest półsuchy (tuleja w połowie swojej długości jest osadzona w odlewie alu bloku, druga połowa jest oblewana płynem)..