FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: altowiolista w Październik 04, 2013, 22:33:13 pm

Tytuł: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Październik 04, 2013, 22:33:13 pm
Witam!
Czy ścięcie klina na wale korbowym to częsty przypadek? Poskładałem silnik po UPG i wymianie wałka rozrządu, po 1 dniu zgasł i koniec. NIby wszystko ok, iskra, paliwo, ale po analizie wychodzi mi, że mogło się przestawić koło pasowe i iskra jest nie w tym momencie, co powinna. Błędów, które mogłyby unieruchomić silnik nie ma, rozrząd pracuje.
Ma ktoś doświadczenia ze ściętym klinem i unieruchomionym silnikiem GSI (lub Bosch, bo pewnie one też mają równie cienki klinik)?
Jutro będę to dziadostwo ponownie rozbierał, może jakaś podpowiedź?
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: markus w Październik 04, 2013, 22:49:02 pm
Nie tylko w Gsi sie to zdarza :
https://www.google.com/search?q=%C5%9Aci%C4%99cie+klina+na+wale+korbowym+GSI&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls={moz:distributionID}:{moz:locale}:{moz:official}
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Październik 04, 2013, 23:02:00 pm
Cóż, moje przemyślenia - przypuszczenia wynikają z lektury forumowych zagadnień i analizy objawów. Jutro się dowiem, co z klinem. Najgorsze, jak nie zna się przyczyny awarii.
Z tego co widziałem, starsze wersje silnika OHV maja znacznie solidniejszy klin, w silniku fiata też. Dlaczego teraz to jest takie cieniutkie?
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: arek1995 w Październik 05, 2013, 16:21:37 pm
Ja miałem taki przypadek w moim abimexie(kiedyś był to silnik bosha) Za słabo dokręciłem koło pasowe i z czasem się poluzowało,i przez to stracił moc i strzelał w dolot. Pomogła wymiana klina i mocniejsze dokręcenie koła :)
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 05, 2013, 16:29:14 pm
klin moze byc sciety tylko w przypadku nieprawidlowego dokrecenia kola pasowego
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Październik 05, 2013, 16:43:37 pm
Lepiej ścięty klin niż wyrobione małe koło rozrządu i wał w miejscu osadzenia właśnie małego koła. Zabawa z naprawą niezła. Jak będziesz sprawdzał to popatrz jeszcze na laski popychaczy, bo czasami lubią się pogiąć jak małe koło za bogato się obruci na wale.
Tytuł: Odp: Ścięcie klina na wale korbowym GSI?
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Październik 05, 2013, 20:54:46 pm
Usterka przekaźnika pompy paliwa: pompa pracuje, ale w trakcie próby uruchomienia (czyli kręcenia rozrusznikiem) przestaje pracować, jak rezygnuję z kręcenia rozrusznikiem to wznawia pracę. Gdybym łba nie wsadził do bagażnika i nie posłuchał, to bym na to nie wpadł. Kopniecie w skrzynkę bezpieczników naprawiło samochód.
A klin w najlepszym porządku ... Dzięki za podpowiedzi <ok>
Na gazie nie chciałem odpalać, bo bałem się , że "nowy" filtr powietrza schlacken ge traffen  <lol>