FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: XDX#1825 w Styczeń 16, 2005, 22:55:33 pm
-
tak sie zastanawiam.. bo kabinuje jakby tu przyspieszenie do 100 poprawic.. i tak mysle ze z silnika to juz wiele nie wycisne... i moze skrzynie... jakas krotsza? :twisted: wiecie moze jakie by pasowaly do mojego abimexa jakies krotkie.. :>
-
najlepiej poszukaj mostu od 1.5(przeł 4.1), roverka (4.3) albo traczyska benzyniaka (4.55). ostatni wymieniony jest najkrótszy ;) silnika tylko nie przekręć! :roll:
-
a w moim moscie jakie jest przelozenie ? mam GLI 95 grudzien
-
43/11=3,91 raczej na bank, jeżeli nic nie było zmieniane. Mam taki most w Kredensie, a wcze?niej miałem most 4,1 (41/10) i muszę stwierdzić, zę auto wcze?niej zbierało się dużo lepiej. Nie jest to może najm?drzejszy przykład, ale daje pewien obraz: na starym mo?cie udawało się nawet zapiszczeć z III, a teraz nie ma o tym mowy. :)
-
a w moim moscie jakie jest przelozenie ? mam GLI 95 grudzien
masz silnik 1.6 - most 3.91 ;)
-
Tylko wtedy licznik będzie oszukiwał
-
no licznik to pikus.. da sie to jakos zrobic.. ale podoba mi sie ten pomysl z mostem 4,5 :twisted: Tylko wtedy v max mi sie zmniejszy :( ale to nic..
-
Można też niższe oponki na tył założyć
-
niestety o oponkach moge tylko pomarzyc :( puki co musze wyremontowac moj rozbity przod :( a mialem sobie na wiosne kupic felgi .. :/
-
Ja mam silnik 1,6 a most od 1,5 i idzie jak burza...
Tyle ze trzeba sie wiecej namachac biegami.. i nie da sie powoli (oszczednie) jezdzic;)
-
a ciezko dostac taki most od traka benzyniaka? i duzy to koszt??
-
Koszt kosztem. Pojawia się problem z założeniem tego mostu do poldka zwykłego. W trucku jest nieco inne mocowanie a co za tym idzie niezła rze?ba w przekładce. W ostateczno?ci można pokusić się o przekładkę samego wnętrza albo przynajmniej koła talezowego i wałka ataku. tyle ze znale?ć fachowca który to dobrze zrobi to w dzisiejszych czasach naprawdę niezła sztuka.
PS. Sam kiedy? my?lałem nad przełożeniem truckowym (4,55) w swoim roverku, jednak obecne problemy finasowe przesunęły te plany w bliżej nieokre?lon? przyszło?ć. Tak samo z reszt? jak i moje marzenie o silniku 1,8 rovera.
-
tyle ze znale?ć fachowca który to dobrze zrobi to w dzisiejszych czasach naprawdę niezła sztuka.
jak juz bym sie pokusil to wszystko samemu :twisted:
U mnie niestety tez koszty odsuwaja to w przyszlosc..ale pomarzyc mozna ;)
-
Można pój?ć na cało?ć i założyć od volvo 240 - 5.36 :mrgreen:
-
Można pój?ć na cało?ć i założyć od volvo 240 - 5.36
:twisted:
juz mi sie podoba :twisted: a co trzeba przerabiac? duzo roboty ? :>
-
Taaa
i na I biegu v max = 15km/h
I bedziesz ruszal z II :roll:
-
no to co.. ja mysle ze kopyto by bylo takie ze warto.. ciekawe ile do setki by mial taki poldek :D na V maxie mi nie zalezy... i tak mam juz 20 punkto .. wiec musze jezdzic wolno.. ale przyspieszenie .. :D :twisted: czemu nie :D
-
tia i przy sprincie wkładać V żeby 100 przekroczyć ;). Możnaby się zawajchować na amen. Jak taki most to tylko ze skrzyni? autoamtyczn? :lol: :lol: :lol: .
-
a ciekawe swoja droga jakie predkosci byly by przy takim moscie na poszczegolnych biegach..
-
a czemu nie ma sensu??
-
za niskie obroty max
taki japanes co 6500 zniesie bez problemu i nawet lubi sie nadaje na takie przelozenia - dobrze mowie?
-
Do takiego krotkiego mostu trzeba by dluzsza skrzynie:)
Najlepiej z duzo dluzsza jedynka... (typowo sportowe przelozenia)
-
jak bedzie krotki most i dluga skrzynia to na jedno wyjdzie.. patrzylem te tabele.. rzeczywiscie 4.55 jest optymalne.. bo na 5.3 to V MAX bym mial cos kolo 120 .a to juz troche za malo :P
-
przełożenie 4.55 od trucka wystarczy spokojnie aby 155-160 pojechać
Odpowiada to ok 5 tys obr/min.
Więc ?miało moge Ci go polecić.
Pozdro
-
|ci?gnij sobie tabelę Mrozia
Kaj ta tabela leży? I jakie jest przełożenie w mo?cie Borewicza?
-
http://www.fso.inds.pl/pafiledb/uploads/tabela.xls (http://www.fso.inds.pl/pafiledb/uploads/tabela.xls)
Tutaj masz tabele. Ponadto s? one dostępne w dziale Dwonload/Literatura
-
Ja mam pytanko do tabeli...
Mam przejsciowke z silnikiem 1,6 (oryginalnie bylo 1,5)
Jakie jest przelozenie mostu (orginalny, nie zmieniany)
I czy sa jakies roznice w skrzyniach? (tez nie zmieniana)
Bo cos mi sie wydaje ze ta tabela za duzo mi pokazuje... albo licznik sporo za malo...
-
Te tabelki też trzeba brać nieco z przymrużeniem oka. O ile same obliczenia s? poprawne to jednak nie uwzględniaj? zasadniczej sprawy a mianowcie fizycznej drogi przebywanej przez koło. Różnica między obliczeniem teoretycznym obwodu koła a jego fizycznym obwodem (w sensie drogi) potrafi być nawet kilku cm. Taka róznica daje przy dużych prędko?ciach rozbierzno?ć nawet kilku km/h. Osobi?cie poleciłbym zmierzyć obwód koła przetaczaj?c (lepiej nawet przejeżdzaj?c) auto o kilka pełnych obrotów kołem i zmierzyć t? odległo?ć. Uzysakny wynik ?redniego obwodu koła podstawic do tabelek i dopiero wtedy traktować nieco powazniej wskazania w niej.
NO i oczywi?cie bardzo istotna jest wła?ciwa kalibracja obrotomierza i prędko?ciomierza.
-
Bo cos mi sie wydaje ze ta tabela za duzo mi pokazuje... albo licznik sporo za malo...
zauwaz, ze w tabelce maz mozliwosc wpisania wartosci przelozen swojej skrzyni, przekladni glownej, srednice felgi szerokosc opony i jej profil... po poprawnym wprowadzeniu tych danych mozesz dopiero sprawdzac, czy predkosciomierz pokazuje taka predkosc, jaka wychodzi z wyliczen wg obrotomierza (jesli ten jest sprawny)
-
Toc pytam jakie to przelozenie....
Bo na 4.3 wyszlo mio 175 a na 4.1 185km/h.... a moglem jeszcze... i nie bardzo chce mi sie w to wierzyc.... :?:
-
Przej?ciówka 1.5 ma most o przełożeniu 4.1, w poł?czeniu z silnikiem 1.6 je?dzi się bardzo przyjemnie (moim zdaniem przełożenie 3.9 stosowane do silnika 1.6 to nieporozumienie).
-
moim zdaniem przełożenie 3.9 stosowane do silnika 1.6 to nieporozumienie
A jak ja mam tak w roverku. To dopiero nieporozumienie :lol: :lol: . Ale 170 na IV i LPG robi bez proszenia :mrgreen: .
-
Cos tu nie gra....
Wg tej tabeli jechalem 185km/h... (5500rpm) licznik wskazywal ~160km/h... i JESZCZE mozna bylo troche... :?:
Zwykly silnik na gazniku.....
-
to moze obrotomierz masz skopany. jedŹ do kogoś kto ma lampę stroboskopową z pomiarem PRM i sprawdŹ wskazania obrotomierza. U mnie przekłamania były o jakieś 200RPM na plus. Teraz z grubsza skorygowałem.
-
ja mam podobnie w roverku 6700 na czworce i troche mniej niz 160 na liczniku, imho wina sprzegla.
-
A to czemu?
Gdyby mi sie slizgalo (o to chodzi?) to bym go juz dawno nie mial...
Bo ma juz ladne paredziesiat (dokladnie nie jestem w stanie powiedziec... jakies 2 lata temu wygladalo ze "jeszcze pojezdzi") kkm...
-
ja mam podobnie w roverku 6700 na czworce i troche mniej niz 160 na liczniku, imho wina sprzegla.
A ile powiniene? mieć i przy jakich RPMach masz odcięcie paliwa (obowi?zkowo paliwa). Komp odetnie napewno przy 7000RPM a co pokaże obrotek to się dopiero dowiemy.
-
odciecie mam przy 7000 i o ile dobrze pamietam, to na 90% tyle tez wskazuje obrotomierz gdy odcina paliwo - przy najblizszej okazji sprawdze ale raczej nie jest to wina obrotka.
tez wydaje mi sie, ze to troszke niemozliwe z tym poslizgiem sprzegla, bo przyspiesza calkiem dobrze (ok 13 do paki) i na nizszych biegach (2,3) raczej obroty pokrywaja sie ze wskazaniami licznika i nie czuc zeby sie slizgalo sprzeglo, dopiero problem zaczyna sie na 4ce powyzej 140.
zreszta pod wzgledem sprzegla ten egzemplarz jest jakis felerny bo ma niecale 100000 i juz trzecie sprzeglo...
-
zreszta pod wzgledem sprzegla ten egzemplarz jest jakis felerny bo ma niecale 100000 i juz trzecie sprzeglo...
może to nie wina sprzęgł? tylko stylu jazdy.
-
w pewnym sensie tak, bo orginalne sprzeglo matka doslownie zjarala, ale pozniej juz raczej samochod byl uzytkowany normalnie :).
czy mozliwa jest wymiana samej tarczy sprzegla bez docisku? bo byc moze winny jest docisk?
-
odkopuje trupa, poniewaz mam pytanie odnosnie przelozen. A jaki jest najdluzszy most? Ja mam 1.6 GLI wiec najprawdopodobniej most 3.9. czy byly dluzsze?
-
A jaki jest najdluzszy most? Ja mam 1.6 GLI wiec najprawdopodobniej most 3.9. czy byly dluzsze?
Dłuzsze były w 1,9 D - 3,7. Majac 3,92 mozesz wydłuzyc przełozenie za pomoc? wiekszych opon- do wartosci bliskiej 3,72
-
Ja mam silnik 1,6 a most od 1,5 i idzie jak burza...
Tyle ze trzeba sie wiecej namachac biegami.. i nie da sie powoli (oszczednie) jezdzic;)
Też w 1.6 GLE mam most z 1.5 (zreszt?, ja w Polonezie mam fabrycznie tylko silnik 1.6 zamontowany jako 1.5) Dynamika jest super (w por. do org.1.6) Jest też ekonomiczniej. Co do v max to pewnie jest niższa.
-
Jest też ekonomiczniej
Hmmm to by przeczyło wszelkim teoriom głoszonym wszem i wobec :mrgreen:
No chyba że kolega nie zmienił ?limaka w skrzyni na stosowny to wtedy się nie liczy :P
-
jezeli na krotszym moscie jest ekonomiczniej ,to musi to byc w bardzo nietypowym zakresie predkosci :P
no jak by slimak byl z 1.6 ,a most z 1.5 to bedzie zawyzalo spalanie (zaniza kilometrarz)
jezeli na odwrot to zaniza spalanie
-
To ja w rezultacie nic nie rozumiem. Czy w 1.5 i w 1.6 były różne mosty????
-
Czy w 1.5 i w 1.6 były różne mosty????
tak sa rozne
-
hmm zastanawia mnie to jak bylo w kombi :?: skoro zalozyli most z rovera to chyba wszystkie napedy do niego s? tak dobrane ze licznik nie oszukuje :?: w ksi?żce E.Morawskiego o tym nic nie pisz? ....
-
A akwarium i poldek GSI? Jaka różnica?
-
Jest też ekonomiczniej
Hmmm to by przeczyło wszelkim teoriom głoszonym wszem i wobec :mrgreen:
No chyba że kolega nie zmienił ?limaka w skrzyni na stosowny to wtedy się nie liczy :P
Kolega nic nie zmieniał. Tak jak pisałem, jest tak od nowo?ci. Polonez kupiony był jako 1.5 GLE. Podczas wymiany uszczelki pod głowic? mechanik stwierdził że to 1.6. W karcie gwarancyjnej przełożenie mostu wpisane jest jak od 1.5. Sam nie potrafie tego sprawdzić, nie znam się na tym.
Polonez przyspiesza dużo lepiej niż org. 1.6. W zwi?zku z tym aby w miarę dynamicznie je?dzić potrzebuje mniej obrotów przy przyspieszaniu przez co mniej pali, chyba logiczne.
Poza tym przy 60km/h spokojnie mogę wrzucić V i dalej płynnie przyspieszać. Tak jak w dieselu.
Nie wiem czy to ma jaki? zwiazek, ale tak wła?nie jest.
-
A akwarium i poldek GSI? Jaka różnica?
taka ze poldek GSI mial "normalny" most nie z Roverka , do kombi dali taki jak w Roverze , akwarium to calkiem inna sprawa :P nie no zartuje z akwarium ale mi codzi głównie o + :)
-
A akwarium i poldek GSI? Jaka różnica?
akwarium 1.5 ma most 4,30 a z silnikiem 1.6 przelozenie 4,10 natomiast GSi ma most 3,91
-
a raover :?: :mrgreen: dla uzupełnienia danych ;)
-
most dla roverka 4,30
-
jezeli na krotszym moscie jest ekonomiczniej ,to musi to byc w bardzo nietypowym zakresie predkosci :P
no jak by slimak byl z 1.6 ,a most z 1.5 to bedzie zawyzalo spalanie (zaniza kilometrarz)
jezeli na odwrot to zaniza spalanie
To ja nie wiem. Do Torunia zawsze mam 56 km. Bez znaczenia czy jade Polonezem 1.5 który ma silnik 1.6, czy polonezem Plusem 1.6 który cały jest 1.6. :smile:
-
jezeli na krotszym moscie jest ekonomiczniej ,to musi to byc w bardzo nietypowym zakresie predkosci :P
no jak by slimak byl z 1.6 ,a most z 1.5 to bedzie zawyzalo spalanie (zaniza kilometrarz)
jezeli na odwrot to zaniza spalanie
To ja nie wiem. Do Torunia zawsze mam 56 km. Bez znaczenia czy jade Polonezem 1.5 który ma silnik 1.6, czy polonezem Plusem 1.6 który cały jest 1.6. :smile:
liczy sie skrzynia a nie silnik
jak do 1.5 GLE wlozysz silnik 1.6 to bedzie ci dobrze pokazywalo i predkosc i kilometry
ale jak do 1.6 GLE zalozysz most od 1.5 GLE to bedzie ci zawyzalo predkosc na obrotomierzu i zawyzalo kilometrarz
akwarium 1.5 ma most 4,30 a z silnikiem 1.6 przelozenie 4,10 natomiast GSi ma most 3,91
oj nie bardzo
nie liczac truckow i sanitarki to mosty maja sie tak:
1.4 rover 4.3
1.5 obojetne jaki - 4.1
1.6 GLE,GLI ,GSI - 3.9
1.6 kombi van - 4.3
1.6 zwykly kombi - chyba 4.1 ,ale jeszcze sprawdze
1.9D ,2.0 ford ,2.0 fiat - 3.7
-
To dla uzupełnienia danych jaki most miały sanitarki??
A i zwykły KOMBI 1,6 raczej ma 3,9
-
oj nie bardzo
nie liczac truckow i sanitarki to mosty maja sie tak:
1.4 rover 4.3
1.5 obojetne jaki - 4.1
1.6 GLE,GLI ,GSI - 3.9
1.6 kombi van - 4.3
1.6 zwykly kombi - chyba 4.1 ,ale jeszcze sprawdze
1.9D ,2.0 ford ,2.0 fiat - 3.7
oj nie bardzo :twisted:
(http://img159.imageshack.us/img159/6243/clipboard018jo.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/8711/clipboard013ck.jpg)
-
Panowie a jakie mosty mialy wersje X ? Bo rozbieralem kiedys 1.5 X z 86 roku , slyszalem ze tam byly mosty 4.3 , prawda to ? A co do 85 KM to kumpel tez ma taka wersje byla taka partia 1.6.
PZDR Pluton
-
mozesz skrzynie zalozyc z łady 1600 jest to duzo lepsze rozwiazenie bo skrzynia poldkowa jest za dluga wiec most wiele nieda a tamta jest akurat na przyspieszenia :D
-
A ja mam prosbe do innych posiadaczy 1.5 GLE - Podajcie jakie predkosci osiagacie np. na 1 czy 2 przy 3000 RPM. Przy takich obrotach powinno juz byc widac roznice w wypadku innych przelozen no nie ?
-
W swoim 1500 GLI na 4 biegu przy 60 KM/h miałem równo 2500 obr/min. W 1600 juz 2000 opony 185/70/r13
-
SerU#408,
cze?ć jak jest z przełożeniem od volva 240 trzeba co? przerabiac a jak tak to co ?