FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: pumex w Październik 26, 2013, 19:07:19 pm
-
Mam skrzynię do Rovera, która szumi na luzie (szum ustaje po wciśnięciu sprzęgła) i ma spory luz na wałku sprzęgłowym. Z tego co udało mi się znaleźć w sieci, zwykle ten szum jest spowodowany właśnie luzem na tym łożysku.
Pytanie: czy łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni do silnika rovera jest takie samo jak w skrzyni do OHV? Jak wygląda wymiana tego łożyska?
-
Edit. Nie ogarnalem w końcu czy potrzebujesz wymienić łożysko wyciskowe czy trzymające wałek sprzęglowy. Jedno i drugie jest takie samo.
-
Chcę wymienić łożysko trzymające wałek sprzęgłowy w środku skrzyni.
Dużo jest z tym roboty? Jak się za to zabrać?
-
Jak jesteś kumaty to spokojnie ogarniesz, odpowiednie klucze w łapki i do roboty. aha łożyko jest inne i trzeba więcej się napracować ale da radę. Jak jeszcze sam tego nie robiłeś to polecam pomoc kogoś obeznanego z problemem , wtedy łatwiej.
-
Jak jesteś kumaty to spokojnie ogarniesz, odpowiednie klucze w łapki i do roboty. aha łożyko jest inne i trzeba więcej się napracować ale da radę. Jak jeszcze sam tego nie robiłeś to polecam pomoc kogoś obeznanego z problemem , wtedy łatwiej.
Wydaje mi się, że łożyska są identyczne. Jedyna różnica to łożysko podpierające wałek w wale korbowym silnika. Aby wymienić to łożysko trzeba rozebrać całą skrzynię, bo wałek sprzęgłowy wychodzi jako ostatni. Same wałki mają po tyle samo zębów i w OHV i rover . Różnica jest jedynie w długości wałka i długości obudowy sprzęgła.
-
Dzięki za odpowiedzi. Skoro trzeba rozebrac całą skrzynię, to chyba poszukam do pomocy kogoś kto już to kiedyś robił :)