FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Waluś w Styczeń 18, 2005, 01:02:50 am
-
Witam.
Mam drobny problem. Nie moge za cholerę odkręcić ?ruby mocuj?cej koło pasowe do wału korbowego. Silnik jest wyjęty, czę?ciowo rozebrany (bez głowicy i miski olejowej). Chcę się dostać do rozrz?du. Próbowalismy z kumplem na rózne sposoby, ale nic z tego. Nawet odwrócilismy go wałem do góry i wsadzili?my kawał brechy między wał a blok żeby wał się nie obracał.
Może pomyliłem kierunek odkręcania???? Odkręcałem tak jak każda ?rube z gwintem prawoskrętnym.
Co radzicie????
-
Ja zamiast brechy dałbym jaki? kawał drewna - żeby nic nie urwac w razie czego. Dobry klucz i uderzyć młotkiem, musi puscić. U mnie jak z qmplem (zna sie na fso:)zmieniali?my pasek to silnik był w samochodzie. Ale też ciężko było odkręcić tę ?rubę. Trzeba było j? odbić - porz?dna brecha i uderzać w rant ?ruby tak aby się odkręcała - tak jak np. robi się to przecinakiem :). Powodzenia.
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
-
U mnie też nie chciala ta sruba poscic, silnik byl oczywiscie w aucie. Wiec ciezki mlotek dlugi przecinak (mesel) i w rant sruby walilem ciezko bylo ale puscilo. Gwint jest taki jak w srubie prawoskretnej. Powodzenia. :D
-
wersja dla silnika w wozie
od lat robię to w ten sam sposób : klucz oczkowy stosownych rozmiarów , młotek o mocnym trzonku ułożony w ten sposób że jednym końcem opiera się na prawym przednim błotniku , a drugim o pas przedni od strony wlotu powietrza - jest trochę z ukosa; patrz?c od przodu wozu klucz powinien być pod k?tem ok 45 st. od prawej , kluczyk do stacyjki, obrót rozrusznikiem i odkręcone; oczywi?cie kierunek odkręcania ?ruby w lewo.
wersja dla wyjętego silnika
ten sam klucz oczkowy , drugi siedemnastka na ?rubę od wałka rozrz?du zablokować go,
a w ten od wału waln?ć raz a dobrze solidnym młotkiem , odradzam przecinaki.
-
a ja to we dwoch robilem :) silnik wyjety, wal zablokowany kawalkiem zelastwa, klucz do kola pasowego.. dluga wajcha.. taka z pol metra.. do tego rura metr.. i mlotek paro kilowy.. po kliku potraktowaniach puscilo..ale bylo ciezko.. a teraz mam kolo potrojne i jakbym chcial odkrecic to nawet mi tam klucz nie podejdzie :) wiec znow wyciaganie silnika :D
-
Jesli sie nie uda zostaje opcja z kluczem pneumatycznym
-
ja zawsze biore przecinak w rękę młotek i heja w ?rubę , w rant i musi pu?cić , a jak miałem wyci?gnięty silnik to mam tak? blokadę do koła zamachowego , blokuje je i odkręcam kluczem
-
a ja to jak miałem taki problem a silnik miałem w aucie to wywaliłem chłodnicę i dług? rure i przez atrapę od chłodnicy przyłożyłem te rure u czołowo waliłem w srube i polewałem ja p łynem hamulcowym żeby gwint oczy?cic a jak miałem wyjęty silnik to też waliłem czołowo młotem a nie po rantach sruby bo potem trzeba ja zajebi?ci... mocno dokręcić żeby klin nie popsuł prustu w kole pasowym bo już mi tak raz zrobił.pozdrawiam
-
mozna też założyć klucz na?rube i zakręcić rozrusznikiem ale trzeba oprzec klucz o nadkole przez deske zeby lakierku nie odbić:) widziałem tak mechanik odkręcał :)
-
A jaki jest rozmiar tej ?ruby. Bo 36 nie wchodzi a 41 za duży. Także my?lę że co? koło 38-39????
-
38
-
OK. Dzięki. Tak tez my?lałem. No to muszę skołować taki klucz. Bo tym 41 to sie nam omykał ze ?ruby. My?lałęm żeby zastosowac wiertarę która ojciec używa do dokręcania ?rub przy montażu wag samochodowych, ale oni pracuj? na ?rubach 22, i nie maja takiej nasadki.
-
W polonezach śruba mocująca koło pasowe jest pod klucz 38. Wiem bo tydzień temu wymieniałem rozrząd.
-
Równiez potwierdzam ze to klucz o rozmiarze 38
-
Ja też kiedy? odkręcałem za pomoc? rozrusznika. Ręcznie ani młotkiem nie dawało rady.
Ale oczywi?cie silnik był w samochodzie.