FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Roofi w Listopad 10, 2013, 18:08:10 pm
		
			
			- 
				Sprawa ma się tak ...
Do swojego DOHC wrzuciłem alternator z C+ (70A) z racji na zapotrzebowanie prądowe. Wszystko by było ok, żeby nie lampka od ładowania. Po odpaleniu silnika pali się do momentu gdy silnik nie przekroczy ok 1500 obr/min. Założyłem nowy regulator ze szczotko-trzymaczem. Napięcie po "przeładowaniu" (przekroczenie progu 1500 obr/min) z obciążeniem (światła itp) waha się w granicach 14V. 
Czy jest jakiś sposób - modyfikacja alternatora by wzbudzenie następowało zaraz po odpaleniu ??? 
Z góry dzięki za wskazówki.
			 
			
			- 
				masz trefny alternator,albo cos nie tak podlaczyles (zbyt duza rezystancja na wzbudzeniu)
			
 
			
			- 
				albo trzeba zmienić żarówkę w zegarach z 1,2W na 3W
			 
			
			- 
				Może głupie pytanie ... ale co ma do tego moc żarówki ??? Wiem jedynie, ze jej brak powoduje brak wzbudzenia ;/
			
 
			
			- 
				musi być 3W nie pytaj dlaczego poprostu musi ;)
			
 
			
			- 
				zarowka 3W ma mniejszy opor niz 1.2W ,wiec polacz to z moja wczesniejsza wypowiedzia
			
 
			
			- 
				
ale co ma do tego moc żarówki
sprawa związana z prądami. Wzbudzenie potrzebuje określonej wartości prądu a mocą żarówki ( żarówka działa tutaj jako opornik)regulujesz ten prąd
			 
			
			- 
				
Może głupie pytanie ... ale co ma do tego moc żarówki 
Bo alternator potrzebuje 4 V do samowzbudzenia.