FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: SerU#408 w Styczeń 19, 2005, 12:44:42 pm

Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 19, 2005, 12:44:42 pm
Dzięki Mroziowi i Piotrkowi moje 131 ma już pod mask? 2.0 :mrgreen: (wielkie dzięki chłopaki :mrgreen:)

Swap z 1.3 na 2.0 nie był wcale taki prosty jak by się wydawało. A to nie pasowały łapy mocowania silnika (w 132 i polonezie s? dłuższe niż w 131), dwururka ze 132/Argenty nijak nie pasuje do układu wydechowego 131 (wali w podłogę i rozrusznik), skrzynia biegów przesunęła się w lewo i nie dało się jej przykręcić do podłużnic (walka z ni? trwała bite 2 godziny), układ obiegu wody też wymaga przemodelowania i inne drobniejsze pierdoły.

Poniżej kilka fotek ze wczorajszej operacji:

Tutaj Piotrek pozdrawia wszystkich niedowiarków i oponentów SWAP-ów a Mroziu usiłuje wyci?gn?ć rękę spomiędzy skrzyni i silnika :mrgreen:
(http://seru.republika.pl/swap/sw1.jpg)

Widok ogólny na Testarossę :D
(http://seru.republika.pl/swap/sw2.jpg)

Piter mocuje się z modułem i cewk? zapłonow? (swap ze stykowca na elektonika)
(http://seru.republika.pl/swap/sw3.jpg)

A tutaj osobi?cie przerabiam plastikow? butelkę flexem :D
(http://seru.republika.pl/swap/sw4.jpg)

Dzis mam zamiar poskładac ten cały bałagan do kupy (wydech, obieg wody, układ zasilania i resztę pierdół) i przeprowadzić pierwsze testy drogowe :mrgreen:

Wg danych fabrycznych na seryjnym silniku 2.0 z przełożeniem 3,9 samochód robi 400m w 16,5 sekundy a 100 osi?ga po 9.9/9.5 sekundy (róznie dane podaj?) :mrgreen:

U mnie sprawa wygl?da tak, że ten silnik nie jest seryjny  8) a przełożenie mam 4.1 :mrgreen:

No zobaczymy co to będzie.... :twisted:  :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: kowal w Styczeń 19, 2005, 12:48:10 pm
SMG - REAKTYWCJA? :)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 19, 2005, 15:01:15 pm
SMP w SMG - REANIMACJA  :roll: :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 19, 2005, 15:31:31 pm
Bratq ale mam nadzieje ze bede mogl sie z toba przejechac????
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: poltec#762 w Styczeń 19, 2005, 16:11:48 pm
RESPECT  :twisted:  Gratulacje, pozytywnych przy?pieszeń. Skrzynia ze 131??? rozrusznik mam nadzieje obłożyłe? izolacj? :lol: ale kogo ja pytam.  ;)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Abadon w Styczeń 19, 2005, 18:29:53 pm
Zdazysz na spota?:)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 19, 2005, 18:58:30 pm
nie zd?rzy rozmawialem z Sergiuszem przed godzina, wydech do roboty ma i wiele pierdół, a ja nie bede na spotcie bo sie ucze na marketing :(

PS.Seru to ma zdrowie do kombinowania i przekladania silników :) jakby w serwisach FSO bylo takich kilkunastu Sergiuszy to auta chodzilyby jak marzenie :D
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Styczeń 19, 2005, 21:02:27 pm
RESPEKT i jednocze?nie gratulacje dla ekipy SMP kolejnego udanego swapu  :roll:  :roll:  :roll:  Naprawdę podziwiam Was panowie !!!
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 20, 2005, 17:11:08 pm
no Serq pochwal sie jak tam idzie :D
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Styczeń 20, 2005, 20:44:45 pm
Cytat: "Gifter#354"
no Serq pochwal sie jak tam idzie :D

Może jaki? filmik do tego  :roll:  :roll:  :roll:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU w Styczeń 21, 2005, 15:19:26 pm
Smochód je?dzi i kręci b?czki na asfalcie :mrgreen: Szczególowa relacja z wczorajszych perypetii przedstawię wieczorkiem-a jest o czym opowiadać :)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: kowal w Styczeń 21, 2005, 15:26:49 pm
SerU to jest serducho z bandita?
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 21, 2005, 16:48:50 pm
ja jestem na 99% pewien że nie, ale :) sprawdze to na zlotcie :D silnik bandita wpadł mi dokładnie w ucho :D
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Styczeń 21, 2005, 17:38:05 pm
Z bandita - to nie sciema. To ten wypierdalacz co się mu zapłonu po ksi?żkowemu nie da ustawić :mrgreen: , ale to akurat był namniejszy problem... ale o tym co sie działo już sam aktor pierwszoplanowy, czyli "star of last night" sie wypowie  :roll:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 21, 2005, 17:52:35 pm
Mroziu jak już wczesniej pisalem :) nie uwierze dopóki nie usłysze ale po twojej u?miechniętej mordce zgaduje ze Serka auto chodzi w miare dobrze  :lol:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 21, 2005, 19:00:45 pm
Czas na relację. Zastanawiam się czy zacz?ć od końca czy od pocz?tku bo i jedno i drugie było ciekawe i z jedej strony komiczne a z drugiej cholernie denerwuj?ce  :mad:  8)

Zacznę jednak od pocz?tku :mrgreen:

Po dotarciu do garażu zabrali?my się z Mroziem za wydech, który wymagał poskładania na cztery ręce. Po jakiej? godzince walki w końcu się udało poskładać wydech do kupy. Następnie przyszedł czas na uporanie się z mechanizmem linki gazu gdyż po prostu najnormalniej w ?wiecie przepustnice nie wracały na swoje miejsce i wolne obroty oscylowały w granicach 2 ty? rpm. Po zastosowaniu wymy?lnie poskręcanej i powyginanej spręzynki mechanizm zacz?ł pracowac jak należy. Następnie krótka walka z dr?żkiem stabilizatora i co?, co napsuło nam najwięcej krwi: zamarzaj?cy parownik. Miliony kombinacji, wpinanie węży praktycznie w każde dostępne miejsce, szukanie przyczyn, wył?czanie z obiegu nagrzewnicy, ręczne pompowanie wody w rurach, unoszenie zbiornika wyrównawczego metr nad samochód-NIC TO NIE DAWAŁO! Non stop zamarznięty parownik i gejzer ze zbiornika wyrównawczego  :mad:  :twisted: W końcu około 22.30 do garażu przyszedł mój ojciec i doł?czył do walki. W pewnej chwli zauważył  przewód id?cy do parownika, który podejrzanie nisko zwisał. Po jego uniesieniu wszystko minęło :) Po prostu był za długi i w najniższym punkcie był poniżej całego układu wodnego i to sprawiło, że powstała w nim bańka powietrzna, która skutecznie zablokowała obieg wody   :oops:

Po tych przygodach nadszedł czas na finalne ustawienie wolnych obrotów i zapłonu na benzynie. Najlepiej silnik pracuje na zapłonie wyprzedzonym o 17-20 st :mrgreen: Daje tu o sobie znać brak podci?nieniowego wyprzedzenia zapłonu (aparat takowe posiada ale niestety ga?nik już nie :( - trzeba nad tym będzie popracować). Po wstępnym ustawieniu nadszedł czas na dziewiczy rejs :mrgreen: Nie wygl?d?ł on jednak za różowo-okrutnie ?lizgało się sprzęgło a pedał był tak straszliwie wysoko, nie miał skoku jałowego i brał dosłownie na samej górze, że jazda była praktycznie niemożliwa. Dodatkowo samochód prawie w ogóle nie reagował na wciskanie pedału gazu. Przymusowy powrót do garażu i ponowne regulacje. Po regulacji linki sprzęgła i instalacji gazowej wybrali?my się z Mroziem w droge powrotn? do Wrocka. Po drodze za?witała mi my?l, że może lepiej będzie najpierw zatankowac a pó?niej dopiero odwie?ć Mrozia do domu jedak odrzuciłem t? my?l i bocznymi drogami skierowali?my się w stronę mroziowego domostwa. Samochód sobie trochę popyrkiwał i w pewnym momencie znów przestał reagować na wciskanie gazu-stracił moc. Po kolejnych kilkuset metrach stało się jasne, że skończył się gaz. Przerzuciłem więc na benzynkę i droga trwała nadal. Nie trwało to jednak za długo. Około 2 km od Mrozia domu zabrakło także benzyny  :twisted: Znajdowali?my się pomiędzy dwoma miejscowo?ciami, była godzina 1 w nocy, lał deszcz i w ogóle było strasznie przyjemnie  :twisted: Chc?c, nie chc?c Mroziu uderzył z buta do domku i po pewnym czasie powrócił swoim bolidem, podczepili?my linkę i zaholował mnie 11 km do najbliższej stacji z gazem. Po zatankowaniu postanowiłem przetestować nowy zestaw napędowy i na placyku przy stacji LPG wykręciłem kilka piruetów i b?czków na do?ć szorstkim asfalcie :mrgreen: W domu byłem około godziny 2 w nocy.

Dzi? rano samochód zapalił od dotknięcia i zawiózł mnie do pracy wesoło popyrkuj?c fatalnie spasowanym i makabrycznie przytkanym układem wydechowym :mrgreen:

Jutro jadę ustawić zbieżno?ć gdyż samochodem nie da się normalnie je?dzić-każda dziura w drodze to loteria-pojedzie na prawo czy lewo? Poza tym trzeba porz?dnie wyregulować silnik i instalację gazow? ale to już zrobię we własnym zakresie :D

Na razie nie wypowiadam się o osi?gach gdyż samochód nie nadaje się jeszcze do przeprowadzenia testów ze względu na niedokończone wspmniane wyżej drobne bol?czki. Jedno jest pewne-pięknie ci?gnie i wciska w fotel powyżej około 2,5 ty? obrotów (piszę około bo nie mam obrotka  :oops: i jego też trzeba będzie niebawem zainstalować :D)

Na zakończenie pragnę jeszcze raz serdecznie podziękować Mroziowi i Piterowi za pomoc w realizacji tego szalonego pomysłu. Dodatkowe podziękowania dla Mrozia za wczorajszy spacerek w deszczu i holowanie na stację. Wielkie dzięki chłopaki :D Poza tym dziękuję Gifterowi za telefoniczne wsparcie podczas operacji :D

Aha! I jeszcze jedno: to JEST SILNIK Z BANDZIORA :D  :mrgreen:  :roll:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Styczeń 21, 2005, 19:19:55 pm
loozik 8) :roll: :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Styczeń 21, 2005, 20:00:05 pm
Cytat: "SerU#408"
Po regulacji linki sprzęgła i instalacji gazowej wybrali?my się z Mroziem w droge powrotn? do Wrocka. Po drodze za?witała mi my?l, że może lepiej będzie najpierw zatankowac a pó?niej dopiero odwie?ć Mrozia do domu jedak odrzuciłem t? my?l i bocznymi drogami skierowali?my się w stronę mroziowego domostwa. Samochód sobie trochę popyrkiwał i w pewnym momencie znów przestał reagować na wciskanie gazu-stracił moc. Po kolejnych kilkuset metrach stało się jasne, że skończył się gaz. Przerzuciłem więc na benzynkę i droga trwała nadal. Nie trwało to jednak za długo. Około 2 km od Mrozia domu zabrakło także benzyny  :twisted: Znajdowali?my się pomiędzy dwoma miejscowo?ciami, była godzina 1 w nocy, lał deszcz i w ogóle było strasznie przyjemnie  :twisted:

Dobrze że to nie było 5 km lub więcej :roll: bo deszcz i nocna pogoda dała mi sie troche we znaki i jakies choróbsko mnie zaczęło brac   :x  ale luuzik, fajnie było.  Ale przyjemniej jechało mi sie w moim, tamten jakis gło?ny był  :P  :mrgreen:  poza tym przy takiej dynamice tego zdławionego 2.0 to swoim tez bym mu dał rade  ;)  :mrgreen: Wiec lepiej sie Serku pospiesz z poprawkami bo bedzie obciach  :twisted:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 22, 2005, 09:01:42 am
:cry:  :cry:  jestem wzrószony Bratq, to takie miłe że mnie dopisałę? do podziękowań,  ja tak żadko dostaje podziekowania :)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Pablo-X w Styczeń 22, 2005, 12:36:06 pm
pieknie sie zapowiada ten samochodzik z tym secem  :D
juz oczami wyobrazni widze go lecacego bokiem  :o  oczywiscie zaraz za moim bolidem  :wink:
a tu mał? prywate zrobie- juz niedługo na klubowym ftp pojawi sie filmik przezemnie sklecony. w filmiku bardzo duże stęzenie poloneza  8)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Janek#1612 w Styczeń 24, 2005, 09:09:39 am
Bardzo duże stężenie id?cego bokiem poloneza?

SerU gratulire pomysłu i realizacji. Szanuj panewki  ;)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 28, 2005, 20:16:39 pm
Seru co dalej :D zrobiles auto po zlotcie????? :D
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 29, 2005, 00:36:15 am
Na chwilę obecn? samochód mogę uznać za zrobiony :mrgreen:

Wczoraj i dzi? wymieniałem uszczelkę pod głowic? bo to ona okazała się winn? przedmuchów do układu chłodzenia, permanentnie zamarzaj?cego parownika i gejzerów w zbiorniku wyrównawczym. Poza tym poprawiony jest już układ wydechowy, który przyjemnie sobie pomrukuje i daje o sobie znać przy wyższych prędko?ciach obrotowych. Z drugiej strony CAŁE SZCZĘ|CIE, że wydymało t? uszczelkę, bo po zdjęciu paska rozrz?du okazało się, że miał już serdecznie do?ć i naprawdę niewiele brakowało do jego zerwania (fotki paska postaram się tu jutro wrzucić). Także nie ma tego złego... :D

W najbliższych planach jest po pierwsze założenie obrotomierza bo bez niego ciężko się je?dzi 2.0 na mo?cie 4.1, ustawienie zapłonu (dzi? ustawili?my z Mroziem na oko na około 15-17 stopni ale jest to jeszcze troszkę za mało :mrgreen:-łapie lekkiego muła przy dodawaniu gazu).

Generalnie samochód ci?gnie jak oszalały (Mroziu dzi? sam się zdziwił narowisto?ci? silnika podczas dodawania gazu), przy wrzucaniu 3 biegu na prostej zarzucił tyłem także o czym? to ?wiadczy (fakt, że asfalt był mokry ale i ja nie wrzucałem tej trójki jako? specjalnie ostro). Na razie boję się go przemęczać ze względu na now? uszczelkę pod głowic?-nie mam zamiaru jej za tydzień znów wymieniać. Poczekam te 1000 km i dokręcę na 100 Nm i powinno być git :mrgreen: (obecnie jest na 93 Nm a fabryka zaleca 85).

I znów tradycyjnie dziękuję w tym miejscu Mroziowi za dzisiejsz? pomoc w składaniu tego całego bałaganu do kupy i naci?gnięcie paska rozrz?du :mrgreen:

Wszelkie nowo?ci zwi?zane z moim samochodem będę tu zamieszczał-taka mała kronika :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Styczeń 29, 2005, 02:06:31 am
Cytuj (zaznaczone)
Mroziu dzi? sam się zdziwił narowisto?ci? silnika podczas dodawania gazu

Jak tym mozna do jasnej ciasnej jeżdzić ???  ;)  Byle mu?niecie pedału przyspieszenia i silnik dostaje szału  :roll:

11. Szanuj panewki swoje  :P :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Styczeń 29, 2005, 10:30:39 am
A ?rubki masz nowe, że na 100 chcesz doci?gać?  ;)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 29, 2005, 12:09:41 pm
może kupił ;)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 29, 2005, 12:36:23 pm
|rubki s? stare i rzeczywi?cie nie wygl?daj? najlepiej ale cóż...To już ich 5 przykręcanie za mojej kadnecji. Znak krzyża przed złapaniem się za klucz i heja :mrgreen: Wczoraj poskutkowało. Czasem warto pomodlić się przy robieniu fury :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 29, 2005, 12:41:49 pm
niom ja nie moge tego powiedziec o tescie z c++ znowu zawaliłem :(  :cry:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Styczeń 29, 2005, 13:15:46 pm
Cytat: "SerU#408"
|rubki s? stare i rzeczywi?cie nie wygl?daj? najlepiej ale cóż...To już ich 5 przykręcanie za mojej kadnecji. Znak krzyża przed złapaniem się za klucz i heja :mrgreen: Wczoraj poskutkowało. Czasem warto pomodlić się przy robieniu fury :mrgreen:


Tego pamietnego popoludnia tez tak zrobilem i sam wiesz jak sie skonczylo :mrgreen: Na urlop pojechałem z dziewiecioma ?rubami w głowicy :roll: Dobra, już nie krakam :P
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: OLO w Styczeń 29, 2005, 13:53:46 pm
Mi sie urwał? wiekowa ?ruba przy dokręcaniu 90 Nm. Uważaj.
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 29, 2005, 15:41:50 pm
Poniżej fotki jak to w chwili obecnej wygląda :mrgreen:

(http://srx.republika.pl/swap/swa1.jpg)

(http://srx.republika.pl/swap/swa3.jpg)

Poprawiony wydech

(http://srx.republika.pl/swap/swa2.jpg)

I obiecana fotka paska rozrządu, któremu niewiele brakowało do narobienia bałaganu w silniku.

(http://srx.republika.pl/swap/swa4.jpg)

 :roll:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 29, 2005, 16:26:20 pm
ale czyściutko :D Serku normalnie niesamowicie czysto ;) jak tak caly czas bedziesz dbał to autko bedzie gites :D
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 29, 2005, 16:29:22 pm
No z czystością akurat to może być problem i to nie bynajmniej przez jakieś wycieki-to mi mam nadzieję nie grozi ale przez ogromną dziurę która jest pod spodem-brak jakiejkolwiek osłony przed brudem i syfem nie wspominając już o tym, że nie mam żadnej osłony miski olejowej (widać to na pierwszej fotce) :twisted: Coś trzeba będzie z tym zrobić... :roll: :mrgreen:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 29, 2005, 17:26:00 pm
ale ten pasek to masarka :)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Styczeń 29, 2005, 17:36:45 pm
Masakra to by była jakby się zerwał :mrgreen:  :roll:
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 29, 2005, 18:38:50 pm
no tesh :)
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Styczeń 29, 2005, 23:07:57 pm
Cytat: "OLO#35"
Mi sie urwał? wiekowa ?ruba przy dokręcaniu 90 Nm. Uważaj.

No - my?my dokręcili na 93 Nm. Tylko dlatego, że SerU nie splanował głowicy, bo... tam już nie co za bardzo planować  :roll: Wszzelkie granice tego co fabryka by dopuszczała już zostały dawno przekroczone. Do?ć wspomnieć - ten silnik za cholerę nie będzie pracował na fabrycznie ustawionym zapłonie wykosz?cym 10 st. k?ta wyprzedzenia. 15-17... mało  :eek: tzn. juz "gada" jako tako ale jeszcze nie ci?gnie jak powinien... dopiero gdzies przy 20  stopniach :shock:  zaczyna się prawdziwa jazda tym konkretnym egzemplarzem 2.0. Ja tego nawet nie próbuję zrozumieć - tak po prostu jest, bo ten typ tak ma  :mrgreen: .
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Styczeń 30, 2005, 10:16:36 am
mnie ciekawi tylko żywotno?ć tego silniczka...
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Luty 12, 2005, 18:47:25 pm
Wyci?gam temat bo dzis się o mało nie zabiłem  :twisted:

Zaliczyłem piękny drift przy prędko?ci 120 km/h na łuku drogi między Długołęk? a Bykowem (E8). Kurdelebele-ciężko było ale go wyprowadziłem z niespodziewanego po?lizgu. Jaki? czub postanowił zmienić pas tuz przed moim nosem i się zaczęło-hamulec-złapał tył-ucieczka tyłu w prawo (i to sporo-jakie? 30-35 stopni) natychmiastowa kontra, tył na lewo (całe szczę?cie minimalnie bo inaczej wlan?łbym tyłem w barierkę i by było po jabłkach), debil przede mn? się zorientował co narobił i uciekł na prawe pobocze, znów kontra i wyprowadzenie samochodu. Były to ułamki sekund ale cała walka z samochodem trwała jakie? 100-150 metrów. Całe szczę?cie, że był mały ruch i droga miała 2 pasy w jedn? stronę-inaczej wyleciałbym przez kretyna z drogi. I wyszystko przy prędko?ci 120 km/h...

Wnioski: za mocny silnik do tego samochodu na te warunki (mokro) i za w?skie oponki. Całe szczę?cie, że dałem radę go wyprowadzić bo by był  :cry: jakbym go rozwalił.

Poza tym od SWAPA zrobiłem juz ponad 1,5 ty? km i jest git :D Samochodzik pięknie ci?gnie, silniczek pracuje idealnie równo, zamkn?ł licznik (choć od tego wyczynu most już wyje niemiłosiernie i więcej tego nie będę robił), hamuje skręca itd  :roll:

Pali różnie-raz zrobiłem 190 km na 21 litrach ale ostatnio co? więcej łyka (około 15/100). Fakt, że spokojnie to ja nie jeżdżę-gdzie mogę tam drifcik :mrgreen: no i zima ostatnio była ostra  :twisted:

Generalnie 101% zadowolenia  :roll:
Tytuł: Mam pytanko dot. tego projektu - hamulce?
Wiadomość wysłana przez: kawitus w Luty 13, 2005, 11:55:44 am
Silnik został zmieniony a co zrobiono z układem hamulcowym, jakie zmiany? Czy tarcze s? standardowe?
Tytuł: Kolejny SWAP w SMP
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Luty 13, 2005, 21:27:28 pm
Fiaty 131 miały seryjnie montowane takie silniki: 1.3 ohv, 1.6 ohv, 1.3 SOHC, 1.6 SOHC, 1.3 DOHC, 1.4 DOHC, 1.6 DOHC, 1.8 DOHC, 2.0 DOHC, 2.0 Diesel, 2.5 Diesel i wszystkie miały takie same hamulce :) Jedynie wersja Abarth miała zupełnie inny układ hamulcowy na większych tarczach.