FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: LUkasz55 w Styczeń 19, 2005, 12:46:27 pm
-
Ostatnio zauwazylem ze gdy silnik mi sie nagrzeje do okolo 85-90st to przy obrotach ponizej ok 900obr/min zapala sie kontrolka cisnienia oleju. Zastawiam sie czy to wina pompy olejowej czy cos z silnikem nie tak sie dzieje
-
A poziom oleju masz w normie?
-
Przeczytaj dokładnie instrukcję obsługi poloneza a zobaczysz, że taki objaw jest normalny i zapalanie się kontrolki smarowania na poziomie obrotów biegu jałowego jest w niektórych przypadkach normalnym objawem. Gorzej jak kontrolka się zapala podczas dodawania gazu albo ni z gruchy ni z pietruchy zapala się podczas jazdy.
-
Olej jest w normie i nie bierze oleju, kontrolka sie zapala tylko jak chwilke pochodzi o obrotach ponizej 800 (gdy jeswt nagrzany bo jak zimny to nawet przy 600 sie nie zapala) tylko wkurza mnie to bo wtedy zawory slysze i nie wiedzialem czy wyjac pompe czy nie Na razie podkrecilem mu obrotu na biegu luzem na 1000 i jest OK Mam 1,6GLE
-
Poniżej 800 obr to pewnie w każdym poldku/kancie ?wieci się kontrolka. Z reszt? w większo?ci samochodów poniżej pewnej granicy obrotów kontrolka się zapali. Pompa jest napędzana z wałka rozrz?du i jeżeli on się kręci wolniej to pompa też ma mniejsz? wydajno?ć i st?d to mruganie. Poza tym obroty biegu jałowego poniżej 800 nie s? zdrowe dla silnika.
-
Chyba norma ma 900 obrotow
-
|wiadczy to już o pewnym zużyciu panewek. Jaki masz przebieg? Jeszcze kilkadziesi?t tys. km na nim zrobisz. Na jakim oleju je?dzisz, może przyszła pora zmiany na gę?ciejszy (je?li je?dziłe? na 5W/40 to zmień na 15W/40 - napewno pomoże)
-
Przebieg nie wiem jaki w tym momencie jest 9000 :) tylko nie wiem czy jak cyfre dac z przodu:) bo mam go 6 mies pozeytym wszytkoi jest OK wiec przebieg mnie nie interesujea a olej to chyba mam (lotus gaz) ale wartosci nie pamietam pewnie zrobie tak jak mowisz i wymienie sobie olej na gestszy i filter przy okazji i zobaczymy co bedize dalej
-
Lotos Gas nie jest najlepszym olejem , to jest wsumie co? takiego ja Lotos City
-
Ja kiedy? jak miałem 1.5GLE to przy zimnym silniku po chwili kręcenia rozrusznikiem mi gasła kontrolka od oleju (je?dziłem na lotosie mineralnym) Nawet jak mi silnik nie chciał uruchomić :P:P:P:P
-
Masz juz wytarte panewki ale nie masz co sie przejmowac w polonezie z wiekszym przebiebiem to jest normalne. Wazne ze ci sie nie zapala kontrolka podczas jazy bo to juz bu byla katastrofa. Podkrec sobie obroty do 900 obr i bedzie ok. A jak ci sie zapali na wolnych od czasu do czasu tym sie nie martw to jest tylko polonez i w wiekszosci starszych poldków jest problem z cisnieniem oleju na wolnych.
-
Tylko na wolnych obrotach sie zapala jak stoje w kraku w korku albo na swiatlach , wiec dobrze ze to nie katastrofa :)
-
Lotos Gas nie jest najlepszym olejem , to jest wsumie co? takiego ja Lotos City
A to akurat nie prawda. Bazy olejowe pochodz? od Lotosa Mineralnego co również potwierdza klasa jako?ci SJ (gwoli ?cisło?ci City ma SF).
ps. Osobi?cie używam oleje marki Orlen (aktualnie półsyntetyk w AB).
Pozdrawiam