FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zahyr w Listopad 13, 2013, 21:19:59 pm

Tytuł: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: zahyr w Listopad 13, 2013, 21:19:59 pm
Witam,
Mam poloneza z silnikiem GLI na boschu z padniętym silnikiem. Mam możliwość kupienia silnika z GSI.
Czy słupki są takie same - czy wystarczy do silnika z GSI założenie kompletnego kolektora ssącego z GLI ?
Jak wygląda temat wrzucenia pełnego GSI zamiast GLI - jakie dodatkowe/niekompatybilne czujniki posiada GSI?
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: utek w Listopad 14, 2013, 09:25:29 am
Silnik jest ten sam. Będziesz musiał tylko niektóre otwory w głowicy (od strony kolektora dolotowego) wywiercić nowe, niektóre zaślepić.


Co do przekładki GSI w miejsce GLI, to: wiązka, komputer, stacyjka, kluczyki, filtr powietrza, wszystkie czujniki, generalnie wszystko.
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Listopad 14, 2013, 12:48:05 pm
Michau robił coś takiego. Napisz do Niego, albo poszukaj na forum, może jest opis.
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: P!otrek w Listopad 14, 2013, 18:43:43 pm
musisz tylko nowe dziury pod kolektor ssący wywiecić i nagwintować i chyba wymienić CPWK i czujnik temp płynu chłodzącego, a reszta chyba już ok
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: sylwester72 w Listopad 24, 2013, 21:12:18 pm
Witam ostatnio skonczylem przekladke silnika z GLI na GSI aby to zrobic musisz miec:
- instalacje elektryczna od GSI
- komputer razem z immo oraz oryginalnymi kluczykami chyba ze masz czerwony kodujacy to mozesz dokupic osobno immo i je zakodowac
- zbiornik paliwa plus pompa do GSI cisnienie okolo 3.5 bara
- przewod paliwowy od zbiornika do komory silnika w GSI jest inaczej zarabiany ma gwint ze wzgledu na wyzsze cisnienie
- nowy filtr powietrza musisz zrobic otwor w scianie komory silnika po lewej stronie poniewaz powietrze jest zasysane od spodu blotnika poza komora silnika  a nie jak w GLI z komory silnika
- filtr par paliwa wGSI zawor jest razem z filtrem w GLI jest osobno
- cewka immo ktorej w GLI nie ma plus maly kabelek zeby cewke podlaczyc do immo (klucz musi byc jakos czytany)
- linka gazu tez jest inna
- w zaleznosci od instalacji zmiana chlodnicy czy dostaniesz instalacje jedno czy dwu czujnikowa ja wymienilem chlodnice na miedziana
 jednoczujnikowa z jednym wentylatorem
 Po pierwszych jazdach musze stwierdzic ze GSI ma duzo lepsza elastycznosc niz GLI.
 To chyba wszystko o ile dobrze pamietam. Jeszcze jedno przy okazji zalozylem tez klimatyzacje.
  (przepraszam za male utrudnienie ale nie mam polskich znakow)
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: sylwester72 w Listopad 24, 2013, 23:54:56 pm
Jeszcze zapomnialem o wylaczniku bezwladnosciowym takim jak w polonezie z silnikiem rovera
sonda lambda tez jest inna jest jednoprzewodowa oraz musisz zamontowac czujnik predkosci
w miejscu gdzie podlaczona jest linka od predkosciomierza to chyba juz wszystko.
Tytuł: Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 24, 2013, 23:56:32 pm
Różni się też alternator / kolektor wydechowy. Zakładając, że przekładamy cały silnik z osprzętem, to odejdzie parę problemów.