FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Listopad 19, 2013, 21:10:04 pm
-
siemka , teraz wam powiem rzecz w ktora mi nikt nie uwierzy , powiedzcie mi dlaczego jest tak że jak wlacze ogrzewanie w aucie to czasami jest tak ze ciepłe powietrze wieje tylko od lewej strony i lewego srodka , a prawy srodek i prawa strona wieje na zimno , i np za chwilke wieje na cieplo i tak roznie sobie wieje powietrzem ale tylkop w tej konfiguracji lewa non stop goraca prawa jak chce , odrazu mowie rury nie spadly i nie spadaja same i nie nakladaja sie w trakcie jazdy , nagrzewnica jest po pelnej regenracji , jezeli chodzi o temp , to wskaznik pokazuje 90 stopni chyba ze jest walniety ale to niemozliwe :P:P jakies rady , lub cos ktos takiego juz cos mial ?? moze termostat ale to nie mozliwe
-
To na bank dwustrefowy nawiew. Sprawdź czy nie masz pokręteł od regulacji w konsoli. A poważnie to ja bym przejrzał dokładnie nagrzewnicę, dmuchawę i rury a także odpowietrzył układ chłodzenia na włączonym ogrzewaniu.
-
uklad jest na 100 odpowietrzony , pokretla hmm zalezy co mam sprawdzic zaworek jest na maxa otwarty a co mam sprawdzic w nagrzewnicy skoro to jest mowiac funkiel nowka
-
Z pokrętłami żartowałem oczywiście bo pomyślałem o Mercu W124 z dwustrefowym nawiewem regulowanym za pomocą dwóch pokręteł, po jednym na każdą stronę :-) Może włącznik nawiewu jest uszkodzony? Nie wiem, strzelam. Spróbuj podmienić jeśli masz możliwość a jak nie to zepnij na krótko piny i sprawdz :-)
-
nie nie wlacznik dziala , caly czas , powaznie no jak to jest mozliwe , musi to ktos zobaczyc to walnie ze smiechu dla mnie troche mniej do smiechu ale sprawa jest kosmiczna , nie wiem czy żeran by mi pomógł zostaje tylko NASA :P:P
-
a silowniczki pneumatyczne dzialaja wszystkie moze któraś klapa nie steruje to czeka cie zdjecie deski i bedziesz widział czy chodza siłowniki
-
Mnie się wydaje, że to kwestia uszczelnienia nagrzewnicy w obudowie. Nagrzewnica jest opatulona w gąbkę, która z czasem się kruszy i najczęściej wędruje do kratek nawiewów. Po prostu po jednej stronie masz tę gąbkę i powietrze musi przeleciec przez nagrzewnice i być ogrzanym a po drugiej przelatuje sobie obok praktycznie będąc nieogrzanym. Jeszcze fajnie by było jakbyś powiedział co to za polonez ja opisuje przypadek minusa.
-
poldek minus ale to co ze kratki zapchane ?? klapki sterujace odpadaja przeciez wtedy by nie grzalo wogole a tu chodzi o jedna strone auta ale nie molziwe zeby gabka takie cos zrobila
-
Ja mam tak że z prawej wieje trochę słabiej i myślę że to wynika z konstrukcji wiatraka i obudowy nagrzewnicy gdzie wyjścia są pod kątem a wiatrak kręci się w jedną strone, patrząc na to foto to kręci się przeciwnie do wskazówek zegara i po prostu powietrze ma prostszą drogę w lewe nawiewy niż w prawe. Może masz jakąś szczeline w obudowie po prawej i gdzieś ucieka ?
(http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/46/15/52/3646155224)
-
a w minusie to tylko klapy po boku któras puszcza sa dwie wiec c której zimne leci to ta nie ma gąbki
-
nie ma szczeliny fakt na ta strone co fixuje wieje slabiej , ale powietrze jest raz cieple raz zimnie i nie ma na to zasady
-
hmm , dziwne strasznie , ale to byla by ta gabka ?? ale to jak raz puszcza raz nie ?? , troche ujowo , w taka pore rozbierac cala deske gdzie byla niedawno skladana
-
te klapy sa sterowane ciegnem moze nie zawsze sie domykają
-
nie ma szczeliny fakt na ta strone co fixuje wieje slabiej , ale powietrze jest raz cieple raz zimnie i nie ma na to zasady
ale zaraz zaraz o jakich ty klapach mowisz ?? ta co dol zamyka ?? w sensie albo gora albo nogi , jesli tak to nie ma nic to tego to jest tez obojetne jak ustawisz , jedynie co pomaga to juz wam mowie , zamykam na chwile doplyw zimnego powietrza i po chwili otwieram i wtedy wali na wszystkie i jest spokoj , to sie zdarza sporadycznie ale jednak
-
nie nie z zamykanien zimnym jest ok to wszystko bylo sprawdzane , ustawiane i smarowane przed zlozeniem takze tutaj odpada
-
Możliwości jak dla mnie są dwie. Jedna to słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę, spowodowany zasyfieniem rurek układu/zapowietrzeniem
druga to klapki nad nagrzewnicą-nie chodzą poprawnie, źle domykają przepływ zimnego powietrza po bokach nagrzewnicy.
zaczął bym od odpowietrzenia poprzez zdjęcie wężyka przy nagrzewnicy, jak to nie pomoże odkręć schowek i ręcznie przestaw klapki i zobacz jak będzie