FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Vornar0 w Listopad 28, 2013, 16:24:24 pm
		
			
			- 
				Witam, mam z tym niemały problem, zaznaczam na wstępie, że krzyżaki wymienione, podpora wału także,żadne teżdociążniki wału się nie urwał. Do sedna jednk;  wraz ze wzrostem prędkości samochód zaczyna drżeć/dudnić... jest zerwana poduszka silnika, a także jeden swożeń wybity, ale to chyba nie przedkłada się na to:( Wulkanizator powiedział, że felgi też raczej w miarę proste podczas nakładania nowych opon, ręce mi już opadają. Dzięki za wszelką pomoc!
			
- 
				Wał wyważony po naprawie ? 
			
- 
				Nie wyważałem,ale wydaje mi się że drży tak samo jak przed "naprawą"...
 
 Zauważłem natomiast pewną rzecz, podpora wału z jednej strony przylega bezpośrednio do podłużnicy, a z drugiej strony jest na jednej podkładce, gdzieś czytałem, że może to być przyczyną,ale dziwne bo przed "naprawą: także drgało..
- 
				1. Podpora ma być przykręcona przez tulejkę i 2 podkładki gumowe z każdej strony
 2. Po wymianie podpory idealnie nie będzie bo zawsze zmienisz wyważenie wału. Albo starać się składać idealnie tak jak było (trafić w te same ząbki na wieloklinie) i liczyć na szczęscie albo dać do wyważenia.
- 
				gdzie ma być dokładnie ta tulejka?
			
- 
				Na śrubę wchodzi najpierw gumowa podkładka następnie tuleja, potem podpora i znowu podkładka.
			
- 
				składał mi to mechanik niestety, ale jakie znaczenie ma ten wieloklin? po ponownym wyważeniu orzecież także będę musiał dopasować.
			
- 
				Chodzi o to że jedna i druga część wału jest wyważana razem , jak przekręcisz na wieloklinie o ząbek to się zmieni wyważenie :)