FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Roofi w Grudzień 31, 2013, 01:16:45 am

Tytuł: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Grudzień 31, 2013, 01:16:45 am
Jak w temacie - poszukuję dokładnych wartości tego czujnika. Nowy jest praktycznie niedostępny, w zamienniku ponoć można podmienić na końcówkę 026. Może ktoś rozgryzał już ten temat?
Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Grudzień 31, 2013, 06:37:20 am
http://www.industrialbearings.com.au/uploads/catalogs/boschtemperaturesensors_1327912965.pdf

Potrzebujesz tego do Poloneza? Tam wg. katalogu idzie 026.
Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Grudzień 31, 2013, 12:59:48 pm
Faktem jest, ze potrzebuje tego do poloneza ale nie do serii ;p 2.0 DOHC by FIAT :) Ten czujnik siedzi na trójniku wody (kominek).
Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2013, 16:59:34 pm
daj spokój, wkrec byle jaki termistor o zblizonej charakterystyce,
w tym wyrobie wtryskopodobnym to i tak nic nie zmieni ,bo glowne skrzypce gra przeplywka
Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Grudzień 31, 2013, 21:14:46 pm
jacek1234567890 - proszę grzecznie ... nie śmieć w temacie skoro taka wypowiedź nic nie wnosi...

Z tym wkręceniem czegoś podobnego tez nie jest kolorowo. Mam teraz wkręcony jakiś od ałdzi czujnik - niby to pracuje ale, na zimnym motorze tak sobie pali. Z tego co się dowiedziałem to ten czujnik wnosi swoje do ssania i składu mieszanki. Chcę wsadzić to co być powinno.

Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 02, 2014, 09:04:18 am
Tak z partyzanta robiąc to zacznij od zmierzenia obecnego czujnika przy zimnym silniku. jest teraz ok. zera stopni to będzie dobry punkt odniesienia do wykresu zawartego w PDFie powyżej. Tak na oko patrząc to twój pierwotny czujnik powinien mieć 5 albo 7 kiloomów (skala logarytmiczna więc trudniej oszacować). Jeśli ten co masz ma mniej to wepnij szeregowo z nim jakiś potencjometr liniowy z 1 kiloom i na zimnym silniku zwiększaj nastawy potencjometru obserwując pracę silnika. jak się poprawi na zimnym to zobacz jak będzie potem zachowywał się na ciepłym. Może doraźnie do czasu zdobycia właściwego wystarczy jakiś rezystor w szeregu z czujnikiem.

Inna sprawa że masz u siebie dodatkowy wtryskiwacz rozruchowy. Warto by mu się przyjrzeć i jego czujnikowi też.
Tytuł: Odp: BOSCH 0 280 130 023
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 02, 2014, 15:33:23 pm
Z tym wkręceniem czegoś podobnego tez nie jest kolorowo. Mam teraz wkręcony jakiś od ałdzi czujnik - niby to pracuje ale, na zimnym motorze tak sobie pali. Z tego co się dowiedziałem to ten czujnik wnosi swoje do ssania i składu mieszanki.
na schemacie widze dodatkowy wtryskiwacz od ssania zalaczany termostatem,wiec ten czujnik za ssanie nie odpowiada