FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jabko_p w Styczeń 04, 2014, 23:31:35 pm
-
Witam. Mam problem z ładowaniem w polonezie caro minus. Otóż, ze względu na pogodę i czas kiedy nie poruszam sie autem, odłączam akumulator. Przeważnie kiedy odłącze go na dlugi czas, np tydzień czy 2 tygodnie pojawiają sie problemy z ładowaniem. Po włożeniu akumulatora z powrotem, przez jakiś czas,(przez 5 min ładuje, w granicach 14.3 V)a następnie potem napięcie spada, wyłącza sie radio i przygasają światła. Zdarzyło mi się to na trasie, więc ratowałem się odpaleniem auta po kablach, o dziwo zaczyna ładować, ale tez na krótki okres czasu...gdzie szukać usterki?
(Alternator jest dobry, został sprawdzony u fachowca, zmieniłem klemy na nowe, sprawdziłem przewody, poprowadziłem nowy dodatkowy przewód masowy do alternatora)
-
Kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu i podczas, gdy Ci światła przygasają? Miałem identyczne objawy i winna była właśnie owa żarówka kontrolki ładowania, która w Poldku zamyka obwód ładowania.
-
Raczej to nie to, zaraz po odpaleniu ma wzorowe ładowanie. Zresztą, jeżeli alternator jest już wzbudzony, a silnik pracuje nie ma znaczenia czy jest zamknięty obwód z kontrolką ładowania czy nie. Mimo wszystko przyjrzał bym się jeszcze raz zestawowi alternator - regulator napięcia, być może po nagrzaniu któryś z tych elementów zaczyna szwankować.
został sprawdzony u fachowca
Różnie to bywa u nas z tymi fachowcami...
-
alternator wyciągnełem mu przed warsztatem i sprawdzał go na stole. Komutator jest wzorowy i szczotki tez
Kontrolka sie nie świeci, wtedy gdy przygasają światła
-
Sławku u mnie po odpaleniu na kable też było wzorowe ładowanie ale po przejechaniu około 2km zaczynały się problemy o objawach opisanych przez kolegę wyżej. Wymieniłem profilaktycznie regulator oraz sprawdziłem cały altek na maszynie do tego przeznaczonej i był więcej niż wzorowy ale po założeniu do auta i przejechaniu się problem powrócił. Dopiero kolega naprowadził mnie i uświadomił, że to może być wina kontrolki i miał rację więc ja bym to sprawdził szczególnie, ze w minusie wymiana kontrolki zajmuje 3x mniej czasu niż w plusie bo nie trzeba się męczyć z delikatnym wyjmowaniem ramki zegarów :)
-
Regulator napięcia na fartuchu? Prosty do sprawdzenia jeden tranzystor chyba tam jest o ile pamiętam, dla pewności wymienić na nowy, bo może być tak, że podczas zmiany temperatury coś jest nie tak. Przewody sprawdź, te od kontrolki i od wzbudzenia do regulatora, szczególnie przy wsuwkach.
-
PutiN|FSO po wymianie kontrolki problem zniknął ?
Regulator jest chyba w alternatorze. 55 A Caro - 95r
-
Tak. Wymieniłem kontrolkę przed świętami i do tej pory nie ma żadnego problemu a zrobiłem około 1k km już. Masz gaźnik czy jednopunkt?
-
jednopunkt. Czyli wymieniłeś żarowkę tylko w zegarach ? Hmm, nie wpadł bym , że to może byc przyczyną
-
Tak. Małą upierdliwą żarówkę kontrolki ładowania :)
-
Tylko dodam, że ta żarówka jest mocniejsza niż inne żarówki w zegarach, dlatego jest w niebieskiej oprawce. Zwykłe żarówki mają 1,2w ta ma bodajże 3w.
Generalnie w sklepach jest taką dostać ciężko (przynajmniej w mojej okolicy) więc pewnie najszybciej będzie się udać na szrot.
-
jak włoze zwykłą to wpłynie to na coś ? O ile juz tam 1.2 W nie jest :D
-
Wchodzi zwykła 1.2W. 3W Były w maluchu,
Mam pod ręką 3 sztuki zegarów polonezowskich, w każdej jednej niebieskiej oprawce mam żarówkę o oznaczeniu 12/3 a w pozostałych żarówkach 12/1,2, jak bym miał aparat z dobrym makro to bym Ci pokazał. :) W dodatku nie ma żadnego opornika w oprawce.
-
Podmień regulator napięcia, jeśli ładowanie niknie, a kontrolka się nie zapala.
-
Tylko dodam, że ta żarówka jest mocniejsza niż inne żarówki w zegarach, dlatego jest w niebieskiej oprawce. Zwykłe żarówki mają 1,2w ta ma bodajże 3w.
Oprawka jest niebieska bo ma opornik w środku. Kolor oznacza że nie pasuje tylko do gniazda żarówki ładowania. Wchodzi zwykła 1.2W. 3W Były w maluchu, w polonezach montowali opornik.
Pozdrawiam.
zarowka w niebieskiej oprawce jest 3W - tak jest napisane na bańce
-
Tylko dodam, że ta żarówka jest mocniejsza niż inne żarówki w zegarach, dlatego jest w niebieskiej oprawce. Zwykłe żarówki mają 1,2w ta ma bodajże 3w.
Oprawka jest niebieska bo ma opornik w środku. Kolor oznacza że nie pasuje tylko do gniazda żarówki ładowania. Wchodzi zwykła 1.2W. 3W Były w maluchu, w polonezach montowali opornik.
Pozdrawiam.
zarowka w niebieskiej oprawce jest 3W - tak jest napisane na bańce
otoz to, widziałem już kilka takich,o których pisze KGB :-)
-
Można włożyć zwykłą 1,2W, ale nie będzie ładowania od razu po odpaleniu tylko po małej przegazowce - trzeba tak z 1500 obrotów. Chodzi tu o prąd wzbudzenia: niższa moc żarówki -> mniejszy prąd -> potrzebne większe obroty do wzbudzenia.
Kiedy już się wzbudzi, będzie normalnie ładował na niskich obrotach. Jak w traktorze :-)
-
Zmieniłem żarówke na drugą , ale włożyłem 1.2W. Miałem dzisiaj trase, ponad 250 km, i na szczęście przed samym domem znowu wszystko zgasło i brak ładowania...co robić ? Gdzie szukać ?
-
Może oprawkę masz luźną i nie łączy. Miałem tak kiedyś. Albo sam alternator po prostu świruje.