FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Darciu w Styczeń 11, 2014, 21:06:13 pm
-
Witam.Panowie potrzebuję pomocy.
Wymieniam łożyska na półosiach w polonezie kombi hamulce lucas.I teraz pytanie czy tarcza kotwiczna ma być zmontowana razem na etapie montażu łożyska pierścienia na półośce tzn na auto zakładam gotową półośkę z tarczą kotwiczną czy montuje się ją pózniej.
Z góry dzięki wielkie za pomoc.
-
a jak wyobrazasz sobie montaz tarczy kotwicznej ?
tak jak zdemontowales polos, tak musisz ja zamontowac w odwrotnej kolejnosci
-
Tu masz rację ale jak ktoś sprzedaje nówkę półoś i na niej nie ma tarczy to znaczy że trzeba rozebrać nową półośkę aby ową tarczę zamontować??
-
To znaczy że jak ktoś sprzedaje bez tarczy kotwiącej to nie do tego modelu.... a to że ktoś napisał że pasuje do poloneza Caro, Atu, Kombi i Traka. To znaczy że nie ma pojecia o czym pisze i myśli że ktoś kupi
-
nowa polos bez tarczy kotwicznej nie bedzie miala zalozonego lozyska ,bo nie wiem jaki idiota wciskalby lozysko i pierscien na łysą półoś
-
Ok.Czyli biorę półośkę zakładam tarczę póżniej ten 3 centymetrowy dystans co jest za tarczą z założonym simeringiem i tulejką prowadzącą łożysko na to łożysko pierscień i dopiero na auto?
-
nie,
jaki dystans 3cm ? przeciez tam jest tarcza kotwiczna z 4 otworami mocujacymi ja do mostu ,a simering jest montowany w pochwe mostu
-
Okazuje się że mam trucka most i nie pasuje komplet łożysk dedykowany do Cargo.Kupiłem komplet naprawczy do trucka i jest tak że jest 2 simeringi mniejszy,większy,łożysko,pierścień,tulejka dystansowa,i właśnie za tarczą kotwiczną jest ten dystans około 3 cm.
-
nie,
jaki dystans 3cm ? przeciez tam jest tarcza kotwiczna z 4 otworami mocujacymi ja do mostu ,a simering jest montowany w pochwe mostu
tez kupiłem taki most i ciężko dostać do niego lozyska. Bardzo chciałem fabryczne 4.3 z mocowaniami staba i jak się okazuje jest to wąskie 4.3, na dodatek truckowskie, na siłę poszerzone dystansami 3cm żeby włożyć półoś z szerokiego mostu.
A zostało to rozebrane żeby zapodać tarcze zamiast bebnow i wtedy zaczęły się problemy...
-
nie,
jaki dystans 3cm ? przeciez tam jest tarcza kotwiczna z 4 otworami mocujacymi ja do mostu ,a simering jest montowany w pochwe mostu
tez kupiłem taki most i ciężko dostać do niego lozyska. Bardzo chciałem fabryczne 4.3 z mocowaniami staba i jak się okazuje jest to wąskie 4.3, na dodatek truckowskie, na siłę poszerzone dystansami 3cm żeby włożyć półoś z szerokiego mostu.
A zostało to rozebrane żeby zapodać tarcze zamiast bebnow i wtedy zaczęły się problemy...
Ano właśnie.Byłem przekonany że to dyfer Cargo i tak gościowi powiedziałem w sklepie.Auto rozebrałem i okazało się że d...
Po wpisaniu numerów łożysk w google wyszło że to most trucka i tam też jajca bo wychodziły 2 rodzaje i łożyska też są inne.
-
Dam taką małą rade.... Jak znasz sie na tym i masz sprzet np. palnik i wiesz że potrafisz wymienić te łożysko a póżniej nabić pierścień to rób samemu. Ale jeśli masz dopiero zamiar próbować może sie uda, to już szukaj nowych pół osi.
Ja najpierw próbowałem samemu to zrobić i zepsulem jeden taki zestaw, to musiałem kupić znowu. Praktycznie żaden warsztat nie chce tego robić, a jak chce to za dużą kase.
jeżdzenie, kupowanie, kombinowanie,
Jak już to zrobiłem to jedna półoś mi pukała, i to już był gwóźdz do trumny.
Kupiłem nowy za 800zł i miałem z głowy jak był je kupił na początku nie traciłbym czasu i pieniedzy
-
to dochodzi jedna ciekawa informacja , o ktorej wczesniej byla cisza,
fabryka kombinowala cos z mostami od Trucka ,zeby je wlozyc do Kombi ,ale do zwyklych tez ,czy tylko do wersji VAN ?,
niezly motyw dla posiadaczy waskich mostow ,ktore warto przerobic na szerokie
-
Opowiadał mi wujek, który pracował kiedyś w Polmozbycie, że kombi czy tam cargo miały wąskie mosty + te dystanse poszerzające, przy czym nie wiem czy chodziło o vany czy osobowe i czy wg niego wszystkie takie miały niby być czy może niektóre.
-
to dochodzi jedna ciekawa informacja , o ktorej wczesniej byla cisza,
fabryka kombinowala cos z mostami od Trucka ,zeby je wlozyc do Kombi ,ale do zwyklych tez ,czy tylko do wersji VAN ?,
niezly motyw dla posiadaczy waskich mostow ,ktore warto przerobic na szerokie
Mam obecnie od osobowego Kombi, most 3.9 na stabie i jest normalny szeroki. Wychodzi na to, że kombinowali z mostami do VANów. Jakieś 2 miesiące temu ktoś wystawiał u nas w giełdzie taki most od VANa i miał identyczny patent jak mój.
Gdybym wiedział, że będzie z tym taka męka, żeby coś osiągnąć w kwestii tarcz, zostawiłbym bębny... Ale teraz to już pozostaje mi zaprojektować płytę kotwiczną pod jakieś zaciski i zrobić coś porządnie hamującego.
Edit:
Znalazłem zdjęcia w KOSZu, w ogłoszeniu zazikupl - mam nadzieję, że nie obrazi się :)
(http://images65.fotosik.pl/301/6791779623039c70m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6791779623039c70)
(http://images64.fotosik.pl/301/e9cc49234563e82dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e9cc49234563e82d)