FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Prezydent w Styczeń 14, 2014, 18:45:59 pm
-
Witam.
Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy samochód. Jest to Polonez Caro 1.9 Gld z 1994 roku w kolorze l113 czyli "zieleń cyprysowa, którego odziedziczyłem po dziadku. Auto stało przez 10 lat w garażu, dzięki czemu ma tylko 48000 km przebiegu i prawie zero rdzy.
Z mechaniki zrobione:
-rozrząd
-filtry
-wymieniony olej
-hamulce
-nowe opony
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/560/tkuz.jpg) (https://imageshack.com/i/fktkuzj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/546/x9x7.jpg) (https://imageshack.com/i/f6x9x7j)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/199/8ota.jpg) (https://imageshack.com/i/5j8otaj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/811/giew.jpg) (https://imageshack.com/i/mjgiewj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/28/sezh.jpg) (https://imageshack.com/i/0ssezhj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/812/q01d.jpg) (https://imageshack.com/i/mkq01dj)
Na wiosnę wlatują alufelgi od lancii i groki (o ile znajdę za normalne pieniądze)
-
Gratulacje.
Czekam na więcej fot.
-
Podoba mi się . Kolejny Poldek w Podlaskim <spoko> Według mnie jeden z lepszych kolorków w Caro. A jakie fele planujesz dokładniej ? Jakieś foto , model ?
-
fajny kolor tapicerki ;)
-
Dzięki za opinie. A felgi będą takie tylko nie wiem jeszcze jak pomaluję. http://img18.tablica.pl/images_tablicapl/110524515_3_644x461_alufelgi-cromodora-14-cali-lancia-fiat-skoda-polonez-felgi-kola-opony_rev001.jpg
-
Fajny dieselek z ladna tapicerka a na dodatek z tak malym przebiegiem.
Dbaj,dbaj i jeszcze raz dbaj
-
Bardzo przyjemny Polonez <spoko> do tego diesel w takim stanie i z takim przebiegiem to rarytasik, więc tym bardziej pogratulować takiej fury :) Co do zmian, felgi wedle gustu, na oryginalnej jest ok, ale na tych co wstawiłeś z Lancii również będzie mu ładnie. Groki też fajna sprawa, na pewno wygodniejsze niż taborety, chociaż w takim stanie standardowe fotele przynajmniej wizualnie również robią robotę. Z racji stanu blacharskiego, doradziłbym zatroszczenie się o konserwację antykorozyjną zarówno wszystkich profili jak i spodu auta, żeby długo opierał się rudej :)
-
Jak dla mnie poldek ma to coś. Kolor chyba cześciej spotykany w wąskich, niski przebieg i ciekawy silnik czynią go bardzo ciekawym szczególnie na tle (bez urazy) oklepanych roverów.
-
No kolor to piękny jest w dodatku mało spotykany <ok>
Idealnie ta piosenka tu pasuje <lol>
https://www.youtube.com/watch?v=81pBzp-F_To
-
Gratulacje.
Czekam na więcej fot.
Jak to mają być takie foty jak obecnie, to lepiej niech ich nie będzie.
Ale gratuluję fajnego egzemplarza i oby klekotał jak najdłużej.
-
Rarytas jest o co dbać. Diesla z takim przebiegiem ze świcą szukać.
-
Kurcze, taki diesel jest bardziej unikatowy niż roverek w podobnym stanie. Czasem mam ochotę wrócić do GLD... :)
-
Dzięki za opinie. A felgi będą takie tylko nie wiem jeszcze jak pomaluję. http://img18.tablica.pl/images_tablicapl/110524515_3_644x461_alufelgi-cromodora-14-cali-lancia-fiat-skoda-polonez-felgi-kola-opony_rev001.jpg
Do takich felg przydałyby się dystanse bo na polonezie one są bardzo wsunięte w nadwozie :P
-
bez wątpienia najlepszy kolor w minusie, gratuluje i aż sie łezka w oku kręci za tym kolorkiem :-) wsadzaj koniecznie pomarańczowe kierunki, z cyprysem prezentuje sie wyśmienicie ;)
(https://lh3.googleusercontent.com/-XS68-SwnzLk/Uann7RE_K7I/AAAAAAAAEPc/KgsijCoVOMY/w1240-h830-no/DSC_1640.JPG)
-
Jedz na szrot do Koplan tam mieli kilka para groków !
-
Taki mały updejt
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b479fa46d520.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/b479fa46d520.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3c185981dfa4.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/3c185981dfa4.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/21ea7e311482.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/21ea7e311482.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/35425ceb88fb.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/35425ceb88fb.jpg.html)
-
szkoda że wykończenie matowe, połysk byłby lepszy
-
Nad połyskiem też myślałem, ale mat mi bardziej pasuje.
-
Czarne alusy wyglądają jak stalówki, wystarczyło choćby na srebrno je pomalować.
-
A ja myślę, że właśnie czarne, matowe felgi są IDEALNYM uzupełnieniem przy tym kolorze - feldgrau :) Juz nie wspominam że rejestracja BTR zobowiązuje! <lol>
-
Bardzo ładny, ale czy mi się wydaje czy zaczyna go ruda chrupać na drzwiach kierowcy przy dolnej krawędzi?
Ktoś już wcześniej doradzał Ci żeby porządnie go zabezpieczyć, póki jeszcze jest co.
-
Polonez już zakonserwowany <lol>
-
Niedawno wpadło nowe koło
(https://lh4.googleusercontent.com/-EZ8i_Otkm5s/UzhRQtR3MFI/AAAAAAAAAFY/Q4N8kyADATg/w958-h539-no/DSC_0015.JPG)
-
Borbet ?
Jakie parametry (rozmiar) opon bo ładnie według mnie leży :)
-
Za małe - zdecydowanie.
-
Kółka bardzo fajne i pasują stylistycznie do Poloneza <spoko> Tylko opona ma za niski profil, dlatego optycznie ciut małe ;)
-
Borbet t 14x6j oponki 185/50. Na razie trochę deskorolka ale jak się opuści powinno być ok.
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
-
Zrób te drzwi bo słabo to wygląda, wszyscy tylko "gleba i koło" a ruda jest jak była.
-
Niedawno wpadło nowe koło
(https://lh4.googleusercontent.com/-EZ8i_Otkm5s/UzhRQtR3MFI/AAAAAAAAAFY/Q4N8kyADATg/w958-h539-no/DSC_0015.JPG)
Borbet t 14x6j oponki 185/50
Tutaj to 185/60 oponka i już będzie lepiej wyglądać. I będzie pokazywać licznik tak jak powinien :)
-
Zrób te drzwi bo słabo to wygląda, wszyscy tylko "gleba i koło" a ruda jest jak była.
to nie ruda tylko farba antykorozyjna
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
-
To zwracam honor :P
-
Apropo to macie pomysł jak to pomalować żeby było niedrogo i nie rzucało się w oczy?
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
-
http://allegro.pl/profesjonalny-spray-lakier-samochodowy-kazdy-kolor-i4075818353.html podajesz nr lakieru i nazwe i ci w puche dorobią.
-
czasami w miejscowych firmach też dorabiają tym sprzętem, i musze przyznać że dobierają na prawde dobrze ;)
-
Wpadła szeroka stal 8 i 8,5 j
(https://lh6.googleusercontent.com/-cjeUsWQkN38/U2k7Ze296mI/AAAAAAAAAGo/wM3gNBZZFbg/w958-h539-no/DSC_0023.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-9XzxZk3oaro/U2k7ZMSOR-I/AAAAAAAAAGk/pN6YYmpcS-w/w343-h609-no/DSC_0021.JPG)
-
Takiego to bym chciał z pełną okazałością jako drugiego poloneza :)
-
Bez obniżenia zawieszenia to nie wygląda.
-
Dobra opcja, jak pójdzie trochę w dół to będzie bajka.
-
hoho widze szykuje sie konkurencja :D zgleb go obowiązkowo i zacznie to wyglądać :)
-
Szybkie vt ode mnie ;p
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/838/t1sl.jpg) (https://imageshack.com/i/nat1slj)
-
Ja tu widze jeszcze smoked front i bedzie perfekt :)
-
Grilla na pewno nie będę zmieniał, a jak dobrze pójdzie to gleba będzie w następnym tygodniu. Zastanawiam się jeszcze jak pomalować ranty.
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
-
Czarne są okey, kolor na rantach stalówek zalatuje agrotuningiem.
-
No i w końcu Polonez zszedł niżej.
(https://lh6.googleusercontent.com/-8I7f4ytKMKE/VCRCLGMQaKI/AAAAAAAAALM/zoBuZ7GcTzk/w765-h574-no/IMG_20140925_180439.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-U1Qpfsgu38U/VCRCLL8hNKI/AAAAAAAAALQ/GwfEd6SkxFA/w765-h574-no/IMG_20140925_180544.jpg)
-
No i od razu cieszy oko na lekkim obniżeniu :)
-
koło do zmiany ewidentnie...............
-
Fajnie usiadł,co zrobiłeś z przodu by była taka wysokość? Spręzyny z traka i ucięte 2 zwoje? Pozdrawiam :)
-
Sprężyny z traka -3,5 zwoja.
-
A tak to wygląda na stali.
(https://lh3.googleusercontent.com/-SvuhfYCPjLo/VDFyIPIWLpI/AAAAAAAAAMY/olj2nQOMW_w/w765-h574-no/IMG_20141005_170104.jpg)
-
Jakas znajoma okolica Tykocin -Jeżewo?
-
fajnie, jest coś innego, troche dopracować glebę z tyłu i doposażać, bawić sie ze szczegółami żeby auto miało swój styl
-
@Grzesiek_GSI Prawie zgadłeś, a tak dokładnie to Stelmachowo.
-
tak myslałem to ja niedaleko od ciebie Hermny .po drugiej stronie Sierk
-
To trzeba jakiegoś spota w Tykocinie zrobić :d
-
Tak ale ja wiekszosć czasu w białym w pracy .na wsi zadko bywam
-
(https://lh6.googleusercontent.com/-Aib8_OZ147k/VKgxTMqTVQI/AAAAAAAAANQ/dBRYWDJjH0k/w958-h539-no/10884758_827319837331148_1883910910_n.jpg)
No to poszaleli w sylwestra. Lepiej klepać, czy wspawywać element?
-
Moje zdanie wspawywac, zdecydowanie :)
-
Ujjj.... <smutny> <smutasek> <zalamka>
No fakt, żeście "zaszaleli"... Cóż, szkoda ale stało się - co poradzisz.
Zawsze przykro patrzeć ja coś takiego spotyka auto w tak ładnym stanie, ale coż - tak bywa. Ale mimo że dostał element stały karoserii (nie to co przód) to jeszcze chyba nie jest tak źle (tj. mogło być gorzej) <pocieszacz>
Sam będziesz robił? Czy chcesz do blacharza oddać?
Jeśli jednak sam, to myślę że na początek bym spróbował klepać - dostęp tam akurat jest w miarę dobry od strony bagażnika, a nie jest jakoś super mocno jeb**ęte... Przy wspawaniu kawałka pewnie będzie więcej roboty i kosztów (zwłaszcza jak sam nie spawasz), no i... to zawsze już spawane będzie :p Ja bym spawanie zostawił na wypadek jakby z wyklepania "kupa" z jakiegoś powodu wyszła.
Więc tak: wypchnąć/wyklepać ile się da samemu, zapodkładować, wyszpachlować z grubsza, wyrównać, przygotować powierzchnię pod lakier, itd., i przekazać do dalszej opieki komuś kto ma obycie w lakierowaniu (najniewdzięczniejsza część chyba - na tym nie ma co oszczędzać jak zależy Ci żeby auto wyglądało jak przed bum).
Aha, osobiście przy takiej okazji przeszczepił bym sobie wlew i klapkę z Atu (otwoiraną na cięgno z kabiny - bez zamka :) ) - jest fajna ale niestety ma inny kształt (większa) i nie pasuje p&p...
-
Zaoszczędziłem na oponach to mam. Nie mam zamiaru na tym oszczędzać, wolę pojezdzić pół roku z wgniecionym bokiem a potem wydać tysiąc czy nawet dwa żeby to wyglądało porządnie niż szpachlować i czekać aż wyjdzie rdza...
-
Dokładnie, lepiej zrobić to porządnie bez szpachli chociaż klepanie i szpachlowanie też da sie zrobić tak że będzie na dłuuugie lata i nic sie z tym nie bedzie działo, jeśli tylko wie sie chociażby jak prawidłowo przygotować podłoże pod szpachle :)
-
dupa w trójkąt in progress. :P
-
Od środka tego nie wypchnie. Powyżej wlewu już takiego ładnego odstępu nie ma a nad przetłoczeniem to zapomnij... Jeśli już to tylko wyciąganie ale to wymaga spawania itditp więc na szybkiego coby nie szpecił to OK ale docelowo raczej lepiej wspawać cały kawałek błotnika puki ceny nowych są przystępne...
-
Od środka tego nie wypchnie. Powyżej wlewu już takiego ładnego odstępu nie ma a nad przetłoczeniem to zapomnij...
Jasne, że na na równo i wszystkiego się nie da zrobić, gdzieniegdzie choć być się ze**ał to nie podejdziesz, ale nie znaczy to że tam gdzie nie można wprost młotkiem uderzyć to nie da się nic wypchnąć - póki nie jest to zupełnie zamknięty profil i trochę miejsca to można z rozmaitymi "dźwigniami" pokombinować. T.j. widziałem jak typ wypychał lampę wgniecioną od strony rogu przy klapie w pas tylny (krawędź pasa od dołu przy klapie miejscowo spłaszczona) - używając dużych nasadek jako podpórek i kluczy płaskich różnej wielkości jako dźwigni oraz małych deseczek jako podkładek... Po prostu tam gdzie nie mógł już nacisnąć prostopadle - wsadzał w profil drewienko na wyciskaną stronę, potem odp . długości klucz, zapierał się nim o podłożoną nasadkę i tak co parę cm wypchnął profil do z grubsza pierwotnego stanu. Oczywiście widać że było "prostowane", ale wyglądało już dużo lepiej i można było klapę szczelnie zamknąć :)
Oczywiście każdy przypadek jest inny, nie wiemy jak to u Ciebie od środka dokładnie wygląda, a do tego wiele rzeczy w praniu wychodzi dopiero - bo raz blacha odskoczy równo i będzie chciała wrócić do swojego kształtu, a innym razem jest tak zagięta akurat że "pokłujemy" i pognieciemy ją tylko bardziej a i tak nie będzie chciała się wyprostować...
Tak czy owak - w Twojej sytuacji można się pobawić bo gorzej nie będzie (jedyne co masz do stracenia to wiadro szpachli :p ), zwłaszcza jeśli i tak już liczysz się ze wspawaniem nowego kawałka.
puki ceny nowych są przystępne...
[co prawda mam nie za duże doświadczenia z tym, więc mogę się mylić, jak też mogą być różne opinie na ten temat ale] nie lepiej/łatwiej/taniej wyciąć taki kawałek z innego Polda (oczywiście zdrowy!) i mieć dobrą blachę, fabrycznie, profesjonalnie pomalowane i zabezpieczone (wychodzę z założenia, że jeśli się znajdzie taki kawałek nie zgnity po tylu latach to raczej fabryka zrobiła jak bóg przykazał) i tylko po prostu to zmatowić i walnąć w swój kolor?
Unikamy przynajmniej ryzyka korozji w ten sposób, bo jeśli lakiernik spartoli robotę (przecież "bo to tylko Polonez..." :() to co najwyżej będzie od razu kiepsko wyglądać, a nie że będzie przy odbiorze ładnie-pięknie, a po roku ruda powyłazi spod cienkiego lakieru bo np. kiepsko było przygotowane, kiepsko położony podkład został, lub środki były źle dobrane, za tanie itd., itp. a do tego koszta też będą odpowiednio niższe o "nowy" błotnik, przygotowanie gołej blachy od zera i środki do tego?
-
Podpowiem, bo miałem już przyjemność klepać mojego Polda - tam gdzie masz wgniecione przetłoczenia raczej nie ma szans na wyprowadzenie tego spowrotem. O ile płaskie powierzchnie blachy daje radę łatwo przywrócić do ładu, mówię tu o wgnieceniach, to na przetłoczeniach, czyli na zakończeniu zderzaka i przetłoczeniu błotnika nie będzie tak łatwo. Wydaje mi się, że rozsądnie będzie wspawać nowy kawałek, tutaj prawie pół błotnika ;)
Ewntualnie naprawa panelowa (https://www.youtube.com/watch?v=iBFDD2a1lBI), byle nie lepić ze szpachli tych przetłoczeń bo wyjdzie słabo...
-
Dlugo nie pisalem bo i nic z samochodem sie nie dzialo wozil mnie dzielnie do szkoly a potem do pracy az nadszedl ten dzien i blacha zostala ogarnieta. Plany sa takie zeby pocieszyc sie jazda poki jest pogoda a w zime doprowadzic wszystko do perfekcji i obnizyc go jeszcze troche. Na dzien dzisiejszy prezentuje sie tak.
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t34.0-12/11857494_959620430767754_1925012489_n.jpg?oh=3b0231d5b483e28fef26a8e336f6a481&oe=55CFFF18)
-
Ja bym juz tu nic nie obniżał przecież nie ma przerw pomiędzy kołem a nadkolem. :]
-
To obniżenie jest w sam raz,teraz by się przydała ładna felga do kompletu :d
-
Poldek prze kozak, Felgi z przodu od Alfy jak dla mnie na plus komplecik takich odnowionych zawsze to coś innego <ok> <ok>
-
Felgi od Alfy idą na surowce wtórne, a ja wracam do szerokiej stali.
-
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t35.0-12/11930004_966092906787173_670199990_o.jpg?oh=1422c45318dc3f3b6ef369e255058068&oe=55DF56EB)
No i wpadły stalówki